Web Analytics Made Easy - Statcounter

به منظور وفاق و هماهنگی در ارکان وزارت نیرو و لزوم توجه همگانی، امسال با توجه به لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و برق این هفته با نام هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق( مدیریت مصرف) نامگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اول تا هفتم تیرماه هر سال، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده است و فصل گرما تداعی کننده مباحثی چون تبخیر، کم‌آبی و صرفه‌جویی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 اما به منظور وفاق و هماهنگی در ارکان وزارت نیرو و لزوم توجه همگانی، امسال با توجه به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق نیز این هفته با نام هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق( مدیریت مصرف) نامگذاری شده است.

 

این هفته به عنوان یک رویداد فرهنگی در افکار عمومی و رسانه‌ها جای خود را باز کرده است و هر ساله به این مناسبت، فعالیت‌های فرهنگی_آموزشی بسیاری برای ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد آب و برق و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس انجام می‌شود.

 

بر این اساس سه شنبه اول تیرماه سالجاری با نام مدیریت مصرف آب ، برق و خانواده ناگذاری شده است؛ اهداف این روز فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف و افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف است.

 

چهارشنبه دوم تیرماه با نام مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه نامگذاری شده است؛ استفاده گسترده‌تر از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی به منظور افزایش آگاهی عمومی و بالابردن سطح دانش مصرف‌کنندگان آب و برق نسبت به محدودیت منابع و تشریح محدودیت‌ها و معضلات کشور در خصوص میزان دسترسی به آب و برق و ضرورت بسیج همگانی برای بهره‌گیری از فن‌آوری و تجهیزات کاهنده و بهینه‌ساز مصرف اهداف این روز به شمار می‌رود.

 

پنجشنبه سوم تیرماه با نام مدیریت مصرف آب و برق، صنعت، سازمان‌های عمومی و مؤسسات خصوصی نامگذاری شده است؛ اهداف این روز تبیین نقش تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف در توسعه فناوری‌های کاهنده مصارف آب و انرژی، تشریح ضرورت توسعه صنایع و بهره‌‌برداری از معادن متناسب با ظرفیت‌های منابع آبی و انرژی کشور و تبیین نقش سازمان‌ها و موسسات در اعمال رویه‌های صحیح مصرف آب و انرژی در تاسیسات و ساختمان است.

 

جمعه چهارم تیرماه با نام مدیریت مصرف آب و برق و آموزه‌های دینی نامگذاری شده است و اهدافی که برای این روز مقرر شده است، تبیین اهمیت صحیح مصرف کردن و پرهیز از اسراف از منظر تعالیم دینی و معرفی شیوه‌های صحیح مصرف با اتکا به تعالیم دینی است.

 

شنبه پنجم تیرماه با نام مدیریت مصرف آب و برق، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین نامگذاری شده است و اهداف این روز تشویق و ترغیب دستگاه‌های خدمات‌رسانی شهری و روستایی به کاهش مصارف آب و انرژی، تشویق و ترغیب مردم و خیرین برای سرمایه‌گذاری به منظور توسعه و بهبود زیرساخت‌های تولید و انتقال و توزیع آب و انرژی و جلب مشارکت صنایع و صاحبان منابع مالی در انجام مسئولیت اجتماعی در حوزه آب و انرژی با اجرای برنامه های فرهنگ سازی است.

 

یکشنبه ششم تیرماه با نام مدیریت مصرف آب و برق غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست نامگذاری شده و اهداف این روز برپایی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و پخش پیام‌های هشداردهنده در سطح شهرها و روستاها، برگزاری میزگرد تلویزیونی با حضور مسئولان استان، سازمان حفاظت محیط زیست و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، تشویق مردم از طریق رسانه‌ها برای جلوگیری از آلوده‌کردن حریم رودخانه‌ها و منابع آبی، اطلاع‌رسانی‌ در خصوص ضرورت و اهمیت استفاده از شبکه‌ نوین جمع‌آوری و دفع فاضلاب در حفاظت از محیط زیست و منابع آبی، نصب پیام های حاوی اهمیت و نقش اجرای طرح‌های فاضلاب در سطح شهرها و روستاها و اطلاع‌رسانی در استفاده درست و به اندازه از مواد شوینده و ضد عفونی کننده برای جلوگیری از آلودگی منابع آبی است.

 

دوشنبه هفتم تیرماه به عنوان روز آخر هفته صرفه جویی با نام مدیریت مصرف آب و برق، اقتصاد و حقوق شهروندی نامگذاری شده است.

 

اهداف این روز اطلا‌ع‌رسانی در خصوص قیمت آب، برق و قیمت‌ تمام‌شده آنها  مقایسه با سایر کشورها، نصب و انتشار پیام های مرتبط در اماکن عمومی (تبلیغات محیطی)، برگزاری میزگردهای رسانه‌ای (رادیو، تلویزیون، مطبوعات محلی) و تهیه و انتشار اینفو گرافی و موشن گرافی در فضای مجازی و فضای عمومی ( نصب بنر حاوی اینفو گرافی در فضاهای شهری) است.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: صرفه جویی در مصرف آب مدیریت مصرف کردستان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده اهداف این روز آب و انرژی منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت

روزنامه‌های امروز خراسان جنوبی را با عناوین و تیتر‌های مختلف مشاهده کنید.

هزار میلیارد خسارت در روزنامه آوای خراسان جنوبی و برج ۲۱۹ متری در انتظار تصمیم شورا در روزنامه امروز خراسان جنوبی عناوین تیتر روزنامه‌هایی است که می‌توانید امروز مشاهده کنید.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی