Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمانگری از توقف چاپ و صدور دفاتر بیمه درمان کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان از اول تیرماه خبر داد.

«مهرداد کمانگری» صبح امروز (یکشنبه 30 خرداد) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: چاپ و صدور دفاتر بیمه درمان صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان از اول تیرماه متوقف می شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: این پروژه با برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک از تیرماه 99 از سوی بیمه سلامت در کل کشور استارت خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: با این اقدام، مقدمات خدمات الکترونیکی در مراکز دولتی و خصوصی آغاز شد.

 

کمانگری با اشاره به اینکه توقف دفترچه از اردیبهشت امسال آغاز شد، گفت: در ابتدای صدور دفترچه صندوق های بیمه همگانی سلامت که 120 هزار نفر از مردم استان را تحت پوشش دارد، آغاز شد.

 

وی افزود: توقف صدور دفترچه در صندوق بیمه روستائیان نیز که 850 هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش خود دارد از خرداد آغاز شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان اظهارداشت: از اول تیرماه نیز صدور دفترچه سه صندوق بیمه سلامت شامل؛ کارمندان دولت، صندوق سایر اقشار و صندوق بیمه ایرانیان متوقف می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توقف این سه صندوق، دیگر در سازمان بیمه سلامت چاپ دفترچه متوقف خواهد شد و این پروژه کامل می شود.

 

کمانگری گفت: کسانی که دفترچه شان اوراق دارد همچنان می توانند از دفترچه شان استفاده کنند ولی بعد از این به صورت الکتروینک خدمت می گیرند.

 

وی افزود: برای اجرای این کار، سامانه هایی را در اختیار مراکز طرف قرارداد قرار دادیم که همکاران ما می توانند خدمت ها را به بیماران به صورت الکترونیکی ارائه و بیماران با دریافت یک کد پیگیری خدمتشان را دریافت کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان در خصوص مشکلات در اجرای این اقدام، گفت: از تیرماه پارسال تمامی مشکلات برطرف شده و زیرساخت ها فراهم شده است. فرآیند الکترونیکی است، اگر به هر دلیلی قطعی برق و اینترنت داشتیم به صورت دستی در سربرگ همان مراکز اعمال شود.

 

وی تاکید کرد: تمامی تمهیدات اندیشیده شده تا بیمه شده ما از خدمت محروم نشود و هیچ استرسی به خودشان راه ندهند.

 

کمانگری افزود: بیماران هنگام مراجعه به مراکز درمانی کد ملی خودشان را همراه داشته باشند و اعلام کنند.

 

وی گفت: شماره تلفن 1666 به صورت کشوری و شبانه روزی برای راهنمایی بیمه شدگان در نظر گرفته شده است.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل بیمه سلامت گلستان حذف دفترچه بیمه اول تیرماه سایر اقشار بیمه سلامت آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی، اظهار داشت: در ماده 11 این طرح، امکان بسیار خوبی فراهم شده تا امور مربوط به معاملات خرید، فروش و اجاره در سامانه‌های الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در دفاتر مشاوران املاک انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به مزایای دیگر طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ادامه داد: این طرح دارای نکات و ویژگی‌های بسیار خوبی است که امیدواریم دولت بعد از تایید شورای نگهبان و ابلاغ، تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند. از جمله ویژگی های این طرح مداخله دولت برای تعیین سقف متعادل افزایش اجاره بهاست در مواردی که نرخ تورم مسکن افزایش پیدا می‌کند تا حقوق مستجر و موجر حفظ شود.

شاکری در رابطه با تقابل این سامانه‌ها با فعالیت دفاتر ثبت اسناد و مشاوران املاک تصریح کرد: این سامانه ها با دفاتر مذکور رقابتی نداشته و تنها به عنوان تسهیلات اختیاری و کاملا به روز در کنار دفاتر اسناد رسمی در اختیار مردم قرار داده شده و منجر به تعطیلی مراکز یاد شده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون این تجربه برای سامانه املاک و اسکان با عنوان "سامانه خودنویس" انجام شده و مردم خود مختار هستند برای ثبت قراردادهای خود به دفتر مشاوران املاک مراجعه و یا از این سامانه استفاده کنند. تاکنون نیز بیش از 180 هزار قرار داد در این سامانه ثبت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ایجاد سامانه‌ها اکترونیکی را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دادیم تا تمامی ملاحظات قانونی و نظارتی در آن دیده شده و قوانین حاکم اعمال کند و از توسعه قراردادهای دستی و  قولنامه‌ای غیر استاندارد جلوگیری شود. این یک اتفاق رو به جلو و یک امکان مناسب برای مردم بوده در که در طرح مذکور دیده شده است.

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد