Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:17:19 GMT

منتخبان شورای شهر شیراز هنوز اعلام نشده است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۳۷۱۶

منتخبان شورای شهر شیراز هنوز اعلام نشده است

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حالی در استان فارس برگزار شد که بر اساس قانون در کلانشهر شیراز باید انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر شیراز به صورت الکترونیکی برگزار می‌شد.

حالا بعد از گذشت بیش از ۲۰ ساعت از پایان فرایند رأی دهی هنوز در کلانشهر شیراز که به صورت الکترونیکی رأی دهی انجام می‌شد لیست منتخبین مردم در این انتخابات مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی استانداری نیز میزان مشارکت مردم استان را در انتخابات اعلام نکرده است.

این در حالی است که روز گذشته ستاد انتخابات کشور میزان آرای رئیس جمهور منتخبان را در ساعات مختلف زمانی اعلام می‌کرد اما از استانداری فارس هیچ اطلاعاتی در خصوص میزان مشارکت تاکنون ارائه نشده است.

در شرایطی که روز شنبه رئیس جمهور منتخب مردم اعلام شد اما هنوز استانداری فارس هیچ آمار خاصی از جزئیات انتخابات به رسانه‌ها و مردم اعلام نکرده است.

شنبه شب فرمانداری شیراز در قالب فیلم کوتاهی از فرماندار، آماری از آرای مأخوذه ریاست جمهوری ارائه داد اما بازهم اسامی منتخبان شورای شهر شیراز را اعلام نکرد.

استان فارس جزو معدود استان‌هایی است که نه تنها میزان مشارکت مردم را اعلام نکرده بلکه منتخبان شورای شهر مرکز استان را نیز به اطلاع عمومی نرسانده است.

کد خبر 5239632

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز شورای شهر شیراز انتخابات 1400 شورای شهر استانداری فارس انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات عکس استانها ویروس کرونا کرمانشاه شورای شهر انتخابات رای گیری گرگان سیدابراهیم رئیسی انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری بوشهر نتایج شمارش آرا شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود