Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@04:28:08 GMT

تایید اثربخشی ۶۲ درصدی واکسن سوبرانا ۰۲ کوبا

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۴۳۱۹

تایید اثربخشی ۶۲ درصدی واکسن سوبرانا ۰۲ کوبا

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، «بیسِنته بِرِز» مدیر این مرکز تحقیقاتی در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی این کشور تصریح کرد، این اثربخشی ۶۲ درصدی بر اساس تجزیه و تحلیل‌های تزریق دو دوز واکسن سوبرانا ۰۲ به فاصله ۲۸ روز بر داوطلبان حاصل شده است.  مرحله سوم کارآزمایی‌های بالینی واکسن سوبرانا روی ۴۴ هزار و ۱۰ داوطلب ۱۹ تا ۸۰ ساله انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهوری کوبا در واکنش به این موفقیت در صفحه توییترش نوشت: اثربخشی سوبرانا ۰۲ پس از تزریق دو دوز، فراتر از الزام سازمان جهانی بهداشت در اثربخشی ۵۰ درصدی برای تبدیل شدن به کاندیدای واکسن موثر است.

طبق اعلام کارشناسان فینلای، درخواست مجوز استفاده اضطراری از این واکسن در روزهای آینده به نهاد دولتی نظارت دارویی و تجهیزات پزشکی کوبا  ارائه خواهد شد.

سوبرانا ۰۲ به عنوان یکی از پنج کاندیدای واکسن در دست بررسی کوبا بوده که نام این جزیره را به عنوان نخستین کشور آمریکای لاتین در فهرست کشورهای دست یافته به واکسن تولید داخل قرار خواهد داد.

مرحله سوم کارآزمایی‌های بالینی واکسن سوبرانا ۰۲ به موازات کوبا در توافق با انستیتو پاستور در ایران نیز انجام شده است.

همچنین در نخستین مرحله آزمایش انسانی، تزریق این واکسن کوبایی ضد کووید-۱۹ بر گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در هفته جاری در این کشور آغاز شده است.

دولت کوبا پیشتر از واکسیناسیون کامل جمعیت این جزیره تا پیش از پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) خبر داد.

کوبا به عنوان یکی از کشورهای آسیب دیده از کرونا در منطقه آمریکای لاتین تاکنون از هیچ یک از واکسن های مورد استفاده در سایر کشورها ازجمله واکسن های  آسترازنکا، فایزر، اسپوتنیک وی یا  سینوواک وارداتی نداشته و به دنبال بهره برداری از واکسن های تولیدی کشور خود برآمده است.  

نهادهای علمی کوبا همزمان چهار واکسن دیگر «آبدالا»، «سوبرانا ۰۱»، «سوبرانا پلاس» و «مامبیسا» را نیز در دست بررسی دارند.

منبع: الف

کلیدواژه: واکسن سوبرانا سوبرانا ۰۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده افتتاج شدن ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه دریامحور و مذاکره ساخت کشتی برای کوبایی‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان شامل 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولت و 55 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: 13هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه‌گذاری، آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه افزود: تعاملات حمل‌ونقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت کشتی‌سازی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی 90 هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده که امید است از توان داخلی در این حوزه برای ساخت کشتی‌های مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم. در زمینه تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود 9 میلیون تن، 30 درصد رشد ثبت شده که عمدتاً با کشورهای روسیه و قزاقستان بوده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور