Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@21:42:41 GMT

ورود کمیسیون اصل نود به شکایات انتخاباتی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۴۳۴۶

ورود کمیسیون اصل نود به شکایات انتخاباتی

فارس: علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات اظهار داشت: ملت ایران با حضور در پای صندوق‌های رأی اقتدار خود را برای دفاع از استقلال ملی و رویارویی با زیاده‌خواهی استکبار مجسم ساخت و اکنون زمان تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی دولت جدید با انتخاب مسیر درست و اصولی در پاسخ به صبوری، حضور به موقع در صحنه و حمایت همه جانبه مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه، قریب به هزار شکایت از طریق دبیرخانه و اعضا از طرز کار وزارت کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات در خصوص نحوه اجرای انتخابات و مشکلاتی ناشی از این نوع عملکرد برای مردم ایجاد شده است به کمیسیون واصل شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: تشابه ظاهری تعرفه‌های اخذ رأی در حوزه‌هایی که قرار بود یک کاندیدا برای سه انتخابات میان دوره‌ای مجلس، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری از سوی مردم انتخاب شوند، مشکلاتی را برای رأی‌دهندگان ایجاد کرده بود و یکی از دلایل میزان بالای آرای باطله و مخدوش در این دوره نسبت به ادوار گذشته انتخابات وجود همین مشکل در روند برگزاری بوده است.

خضریان اضافه کرد: همچنین شکایات شفاهی در جریان برگزاری انتخابات به علت تاخیر در آغاز روند رأی‌گیری، کمبود تعرفه، نبود مهر، کمبود ناظر و بازرسین وزارت کشور در برخی از حوزه‌های سراسر کشور نیز به کمیسیون واصل شد.

وی تصریح کرد: به دنبال این شکایات، کمیسیون طی نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خواستار پاسخگویی به این بی‌تدبیری شد و در این رابطه تشکیل پرونده داد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون اصل نود شکایات انتخاباتی برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس