Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیرالله خادمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت منطقه 2 آزادراه تهران - شمال و تونل البرز در این مسیر آزادراهی، اظهار داشت:‌ مسیر تونل البرز به طول 6.5 کیلومتر و جاده‌های دسترسی آن در دو طرف که حدود 1.5 کیلومتر است و هدف اول ما برای بهره‌برداری است، نزدیک به 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا چند روز آینده عملیات بتن کف تونل نیز به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تأسیسات و روشنایی تونل البرز نصب شده است، جت‌فن‌ها هم تا 10 روز آینده نصب خواهد شد. 

* بهره‌برداری موقت تونل البرز تا یک ماه آینده

وی گفت:‌ پیشرفت فیزیکی تونل البرز حتی از جاده‌های دسترسی آن هم بیشتر است و امیدواریم با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای این پروژه، بتوانیم تا یک ماه آینده از تونل البرز در منطقه 2 آزادراه تهران - شمال بهره‌برداری موقت کنیم و با احداث جاده دسترسی دو طرف تونل، عبور از این تونل برای مردم میسر شود. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: دولت و بنیاد مستضعفان به عنوان شریک و مجری پروژه تلاش کرده‌اند، آخرین مراحل اجرایی این تونل به سرعت اجرا شود، تا مسیر تونل برای عبور موقت آماده شده و پس از تأیید پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عبور موقت برای رفاه حال مردم فراهم‌ خواهد شد.

* حذف تونل کندوان با تکمیل منطقه 2 آزادراه تهران-شمال

خادمی گفت: مسیر تونل البرز در انتهای منطقه 2 آزادراه تهران - شمال و ابتدای منطقه 3 آزادراه ‌است، پل زنگوله در جاده چالوس محل اتمام منطقه 2 و آغاز منطقه 3 آزادراه تهران - شمال است، جاده دسترسی تونل البرز از پل زنگوله شروع می‌شود.

وی افزود: خودِ جاده دسترسی تونل البرز، یک تونل و 2 پل دارد و مسیر تونل پس از آن وارد جاده قدیم می‌شود، خروجی جاده دسترسی به سمت مازندران که وارد پل زنگوله می‌شود، خود یک پروژه بزرگ است و احجام بزرگی دارد و ورودی و خروجی به پایان می‌رسد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پس از افتتاح تونل البرز، برای باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال، تونل کندوان حذف خواهد شد و مسیر تونل کندوان برای خط برگشت، چهار خطه می‌شود، پیچ‌های ورودی و خروجی تونل کندوان حذف خواهد شد و به این ترتیب در ارتقای ایمنی سیر مؤثر است‌.

* پیشرفت فیزیکی 70 درصدی باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال

خادمی درباره پیشرفت سایر قطعات منطقه 2 آزادراه تهران - شمال بیان کرد:‌ در سایر قطعاتِ  باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران - شمال نیز پیشرفت فیزیکی مناسب است و حدود 70 درصد برآورد می‌شود،در همه جبهه‌ها کار در حال انجام و پروژه فعال است.

* باند رفت منطقه 2 پس از تونل البرز ز‌یر بار ترافیک می‌رود

وی اظهار کرد: ‌‌براساس برنامه‌ای که حدود دو ماه پیش در محل کارگاه پروژه تدوین شد، در مرحله اول، تونل البرز به همراه جاده‌های دسترسی تونل که جمعاً حدود 8 کیلومتر است،‌ شامل 6.5 کیلومتر تونل و گالری‌های ابتدایی و انتهایی و 1.5 کیلومتر جاده دسترسی، زیر بار عبور ترافیک می‌رود و در مرحله دوم پس از اتمام باند غربی منطقه 2 آزادراه تهران - شمال، یک باند از این منطقه (باند رفت) زیر بار عبور ترافیک خواهد رفت. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پاسخ به این سؤال که آیا تکمیل یک باند از منطقه 2 آزادراه تهران - شمال تا پایان مردادماه تکمیل خواهد شد، گفت: هنوز مشخص نیست.

* تزریق 550 میلیارد تومان به منطقه 2 آزادراه تهران-شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تزریق مالی به پروژه از سوی دولت و بنیاد مستضعفان توضیح داد: تعهداتی که سازمان برنامه و بودجه برای این پروژه انجام داده بود، پرداخت شد، دو مرحله پول نقد‌ برای شرکت آزادراه تهران - شمال واریز شد و اسناد خزانه هم مبلغ قابل توجهی حدود 350 میلیارد تومان است که به زودی به شرکت آزادراه‌‌ تهران-شمال ‌داده می‌شود.

خادمی افزود: همزمان سرمایه‌گذار یعنی بنیاد مستضعفان هم منابع مالی دیگری را تأمین و وارد شرکت آزادراه تهران - شمال کرده که موجب شده است عملیات پروژه به خوبی پیشرفت کند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه میزان از محل سازمان برنامه و بودجه به عنوان سهم دولت ‌به این پروژه تزریق شده است؟ گفت: سازمان برنامه و بودجه در یک مرحله 200 میلیارد تومان پول نقد به پروژه تزریق کرد، همچنین حدود 350 میلیارد تومان اسناد خزانه به این پروژه تزریق شد، این پول هفته‌ای که گذشت به شرکت آزادراه‌ها در دو مرحله تزریق شد، اسناد خزانه هم رقم قابل توجهی است و موجب پیشرفت پروژه خواهد شد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون وزیر راه و شهرسازی آزادراه تهران شمال تونل البرز منطقه 2 آزادراه تهران شمال مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تونل کندوان منطقه 2 آزادراه تهران شمال باند رفت منطقه 2 میلیارد تومان پیشرفت فیزیکی شرکت آزادراه بهره برداری جاده دسترسی تونل کندوان تونل البرز مسیر تونل خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از بهره‌برداری تقاطع غیرهمسطح تندگویان در مردادماه سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هادی حق‌بین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران امروز در حاشیه آیین افتتاح تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخاردر جمع خبرنگاران در رابطه با‌ آخرین وضعیت پروژه تقاطع شهید تندگویان اظهار کرد‌: این پروژه به حسب شرایط تاسیساتی شرایط ویژه‌ای را دارد و اقدامات لازم در قالب این پروژه در حال انجام است.

وی افزود: اخیرا ما با یک چالشی در فرآیند این پروژه روبرو شده‌ایم به طوریکه یک ماه پیش با یک مسیر فاضلاب روبرو شده‌ایم که البته هفته گذشته این مشکل حل و فصل شده و ان‌شاءالله ظرف دو هفته آینده زیرگذر این تقاطع به بهره‌برداری خواهد رسید و ان‌شاءالله با بهره‌برداری این زیرگذر فرایند ادامه خواهد داشت.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در خصوص زمان بهره‌برداری کامل این تقاطع گفت: همانطور که گفته شد ظرف دو هفته دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و حداکثر این پروژه در مردادماه تکمیل خواهد شد.

وی در خصوص بهره‌برداری از فاز نخست آزادراه شهید شوشتری گفت: فاز اول این پروژه در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید که فاز نخست آن 9.6 کیلومتر است و در رابطه با فاز دوم آن نیز ما 3 پیشنهاد را به سازمان محیط زیست داده‌ایم که هنوز در این باره جوابی را نداده‌اند.

حق‌بین گفت: به محض اینکه سازمان محیط زیست به پیشنهادات ارائه شده از سوی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران در رابطه با فاز دوم آزادراه شهید شوشتری پاسخ بدهند اقدامات لازم برای اجرای فاز دوم آغاز خواهد شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران درباره بازدید وزیر کشور از فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی گفت: این بازدید روز پنجشنبه هفته گذشته انجام شد و در رابطه با فاز دوم این پروژه که حدود یک کیلومتر است کماکان معارضین ملکی و تاسیساتی وجود دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام شهرداری منطقه 18 ظرف یک ماه آینده مشکل معارضین در مسیر فاز دوم شهید بروجردی حل خواهد شد و به محض حل این موضوع جبهه کاری در این محدوده مستقر و اقدامات لازم را برای اجرای این پروژه انجام خواهند داد.

حق‌بین در پاسخ به این پرسش که فاز دوم شهید بروجردی در چه زمانی به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و اگر مشکلی پیش نیاید فاز دوم آن تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال