Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@14:09:08 GMT

مقابله آمازون با کامنت‌ها و بررسی‌های جعلی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۵۱۰۸

مقابله آمازون با کامنت‌ها و بررسی‌های جعلی

سال‌ها‌ست که آمازون با کامنت‌ها و بررسی‌های جعلی محصولات در وب‌سایت خود مبارزه می‌کند و به‌رغم حذف میلیون‌ها مطلب و بررسی فیک، هنوز هم انبوهی از این مطالب در وب‌سایت این شرکت مشاهده می‌شوند. آمازون، اما معتقد است که شرکت ها‌ی صاحب شبکه ها‌ی اجتماعی بیشترین نقش را در گسترش انتشار مطالب و بررسی ها‌ی جعلی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آی‌تی ایران، این شرکت اخیرا اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ میلیون مشتری فعال از وب‌سایت آمازون برای خرید محصولات استفاده می‌کنند و بیش از ۹/۱ میلیون شریک فروش نیز در سراسر جهان با این شرکت همکاری دارند. این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که میلیون‌ها مطلب و بررسی محصول در وب‌سایت آمازون ثبت می‌شوند که بخش زیادی از آن‌ها جعلی هستند. آمازون اخیرا اعلام کرد تنها در سال گذشته میلادی، بیش از ۲۰۰ میلیون بررسی جعلی را قبل از آنکه برای دیگر کاربران قابل رویت شوند، حذف کرد.

مدیران آمازون معتقدند بخش زیادی از این بررسی ها‌ی جعلی از شرکت‌ها‌یی نشات می‌گیرند که هزاران نفر را برای بررسی محصول و کامنت‌گذاری در اختیار دارند و بررسی ها‌ی مثبت را به برخی از تولیدکنندگانی که محصولاتشان در آمازون عرضه می‌شود، می‌فروشند.

آمازون اظهار می‌کند که این شرکت‌ها از شبکه ها‌ی اجتماعی نیز برای‌ تولید بررسی ها‌ی جعلی کمک می‌گیرند و به‌رغم هشدار‌های آمازون به صاحبان این شبکه‌های اجتماعی در قبال چنین فعالیت‌ها‌یی، اقدامی جدی برای مقابله با آن صورت نمی‌گیرد. اکنون مهندسان شرکت آمازون برای مقابله و شناسایی این فعالیت‌ها، از فناوری یادگیری ماشینی بهره می‌گیرند.

آمازون در این خصوص عنوان کرد: در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰، بیش از ۳۰۰ گروه را به شرکت ها‌ی مالک شبکه ها‌ی اجتماعی معرفی کردیم که چیزی حدود ۴۵ روز طول کشید تا این گروه‌ها از پلت‌فرم ها‌ی شبکه ها‌ی اجتماعی حذف شدند. در سه ماه نخست سال‌جاری میلادی نیز، بیش از هزار گروه را شناسایی و معرفی کردیم که پس از پنج روز، فعالیت این گروه‌ها مسدود شد.

آمازون می‌گوید: اگرچه سرعت پاسخگویی و حذف اکانت این گروه‌ها در شبکه ها‌ی اجتماعی بیشتر شده، اما امیدواریم که این شرکت‌ها بتوانند با در نظر گرفتن اقداماتی، مانعی از انتشار این بررسی ها‌ی جعلی در پلت‌فرم ها‌ی خود شوند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آمازون فضای مجازی کامنت شبکه ها ی اجتماعی بررسی ها ی جعلی بررسی ها شرکت ها وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم

شرکت بایت‌دنس در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که هیچ برنامه‌ای برای فروش شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک ندارد. این در حالی است که وب‌سایت اینفورمیشن در گزارشی اختصاصی گفته بود بایت‌دنس به فروش کسب‌و‌کار آمریکایی تیک‌تاک بدون الگوریتم پیشنهاد محتوا فکر می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز گذشته لایحه‌ای را امضا کرد که طبق آن بایت‌دنس باید تا ۹ ماه آینده تیک‌تاک را بفروشد؛ درغیراین‌صورت تیک‌تاک در آمریکا با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • «فوربز» بررسی کرد؛ اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در حمل و نقل ریلی​
  • کامنت پرحاشیه رضا کرمانشاهی: باخت پرسپولیس از برد تراکتور شیرین تر بود!
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • ویدیو کامنت| کاکائو معضل جهانی شد!
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم