Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانواده‌ها برای مراجعه به پایگاه‌های سنج می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۳ مراجع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ثبت نام و‌ نوبت گیری مجازی برای سنجش دانش آموزان فعال شده است. بهتر است والدین در زمان تعیین شده به پایگاه‌های سنج مراجعه کنند تا از تجمع خودداری شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره خبر ترک تحصیل ۳ میلیون دانش آموز بازمانده از تحصیل، در سال گذشته، بیان کرد: پخش این اخبار نادرست جفا در حق کادر آموزشی است. اگرچه برخی دانش آموزان گوشی و تبلت نداشتند اما آموزش برای آن‌ها حضوری بوده است؛ طی سال‌های گذشته امسال بیشترین استمرار در یادگیری را داشته ایم.

حاجی میرزایی با اشاره به میزان نام نویسی دانش آموزان در پایه اول ابتدایی گفت: طبق آمار در سال تحصیلی گذشته ۴۰ هزار دانش آموز پایه اول ثبت نام نکرده‌اند، آن هم به دلیل اینکه برخی خانواده‌ها نگرانی زیادی داشتند و این کار را نکرده بودند.

او درباره واکسیناسیون معلمان برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید توضیح داد: مدارس مهر ماه بازگشایی می‌شوند، بر این اساس ستاد ملی مقابله با کرونا در مرداد واکسیناسیون معلمان را انجام خواهد داد. باتوجه به اینکه تولیدات واکسن داخلی و خارجی سرعت پیدا کرده است، از این بابت نگرانی نداریم.

به گفته وزیر آموزش و پرورش از اسفند۹۸ دانش آموزان به طور نامنظم در مدارس حضور داشته اند، البته در شرایط کنونی هم تزریق واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود.

او درباره اشکالات سامانه نام نویسی مدارس گفت: سامانه‌های آموزش و پرورش را یکپارچه کردیم و همه فعالیت‌ها از ثبت نام تا تأییدیه تحصیلی در این سامانه انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ماه گذشته برای اولین بار سنجش ملی دانش آموزان پایه ششم را انجام دادیم. به طور کلی برای هر نوع تحولی که باشد باید نظام سنجش معتبر داشته باشیم تا گام های موثری برداریم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: توصیه جهانی این است که مدارس را به هر طریقی که می شود باز کرد. دور بودن دانش آموزان از مدرسه علاوه بر تبعات سنگین، افت آموزشی را به دنبال دارد. همه توصیه ها این است که شروع سال تحصیلی آینده حضوری باشد. واکسیناسیون عمومی از جمله اقداماتی است که می‌تواند به این موضوع کند.

آخرین وضعیت اعمال فوق العاده ویژه فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش درباره روند اجرای رتبه بندی معلمان تصریح کرد: کلیات رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شد و در حال بررسی در کمیسیون آموزش است. بعد از اینکه در مجلس به تصویب برسد به قانون تبدیل می‌شود. پس از قانونی شدن آن را اجرا خواهیم کرد.

او درباره اعمال فوق العاده ویژه فرهنگیان گفت: اعمال فوق العاده ویژه در همه دستگاه‌های دولتی از جمله در آموزش و پرورش اجرا می شود. درباره افزایش فوق العاده تا سقف ۵۰ درصد هنوز تصمیمی گرفته نشده و جزو پیشنهادهای در حال بررسی است. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان وزیر آموزش و پرورش فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۵۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش خوزستان با بیان اینکه ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند گفت: امتحانات نهایی در ۱۰۰۰ حوزه و ۴۰ منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی گفت: امتحانات نهایی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است و در آینده و سوابق تحصیلی دانش آموزان نقش ایفا می کند.

وی با بیان اینکه 140 هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می کنند، افزود: امتحانات نهایی در 1000حوزه و  40 منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود.

حبیبی با اشاره به اینکه فضای مناسبی در بخش های مختلف حوزه‌های امتحان نهایی فراهم شده است، گفت: برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان امتحانات شبهه نهایی در روزهای گذشته برگزار شد تا مقدمه ای برای شروع امتحانات نهایی باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سوالات امتحان نهایی سوالاتی مفهومی هستند و معیار اصلی امتحانات کتاب درسی خواهد بود، عنوان کرد:  نتایج امتحانات شبه نهایی را رصد و این نتایج را به دانش آموزان اعلام خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: جامعه مدیون معلم است و بدون شک، معلم جایگاهی مقدس است و در همین راستا برنامه های هفته معلم امسال به صورت ویژه و متفاوت خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه جشنی متفاوت از هر سال با کمک استانداری و دستگاه اجرایی در مرکز استان برگزار خواهد شد، افزود: بنا داریم این جشن بزرگ را روز 18 اردیبهشت در یک مرکز شهر اهواز ویژه فرهنگیان برگزار کنیم و یک شب متفاوت و به یادماندنی را برای همکاران و خانواده های آنها رقم بزنیم. 

وی با عنوان اینکه معلمان برگزیده و نمونه استان در 12 اردیبهشت به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام خواهند شد، افزود:  دیدار با علما و نماینده محترم رهبر انقلاب در خوزستان از دیگر برنامه های هفته معلم است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس سراسر استان گفت: 14 معلم نمونه خوزستانی نیز در مراسمی استانی تقدیر خواهند شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه 103 هزار نو آموز در پایه اول ثبت‌نام خواهند کرد، افزود: 59 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در حال انجام فرآیند سنجش سلامت هستند.

وی با عنوان اینکه سنجش سلامت در 13 زمینه غربالگری انجام می گیرد افزود: شرط ورود به پایه اول و ثبت نام کتب درسی سنجش سلامت دانش آموزان است که باید هرچه سریعتر انجام شود. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است