Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:40:02 GMT

مشکل کم آبی مرزنشینان روستایی گمیشان به حداقل رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۵۹۸۵

مشکل کم آبی مرزنشینان روستایی گمیشان به حداقل رسید

سیدعلیرضا حسینی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: با افزوده شدن این چاه های آب در روستاهای قلعه و قرنجیک خواجه خان و همچنین اجرای ۴.۵ کیلومتر خط انتقال آب شرب، مشکل کم آبی ۱۵ روستای بخش گلدشت شهرستان گمیشان به حداقل رسید .

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح ۸۰ میلیارد ریال هزینه شد و سه هزار و ۱۹۲ خانوار از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گفته حسینی همه ۲۹ آبادی دارای سکنه گمیشان لوله کشی آب شرب دارند اما به سبب استفاده برخی اهالی از آب برای مصارف دامداری در برخی از روزهای گرم سال، این مناطق دچار تنش آبی و کم آبی می شود.

وی افزود : آب شرب گمیشان به دلیل واقع شدن در منطقه کویری و نبود منابع آبی کافی از سایر شهرهای استان نظیر بندرترکمن و کردکوی تامین می شود.

معاون فرماندار گمیشان اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از این ۲ حلقه چاه و همچنین مخزن ذخیره آب پنج هزار متر مکعبی در روستای آرخ، قطعی آب منطقه کاهش یافته و انتقال تانکرهای آب به این روستاها به حداقل برسد.

گمیشان با ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی گلستان و هم مرز با ترکمنستان قرار دارد و شغل بیشتر اهالی این منطقه صیادی، دامپروری و کشاورزی است .

در حال حاضر ۷۳.۸ درصد روستاییان گلستان از آب شرب بهداشتی استفاده می کنند که این رقم در سال ۹۲ حدود ۶۲ درصد بود.

به گفته کارشناسان شرکت آب منطقه ای گلستان، کاهش بارش‌های سال آبی جاری و مصرف بی رویه آب، احتمال خشک‌سالی در تابستان امسال را دو چندان کرده و در این شرایط صرفه جویی و مدیریت مصرف آب برای گذر از شرایط امسال ضروری است.

برچسب‌ها استان گلستان کم آبی آب و فاضلاب گمیشان خشکسالی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان کم آبی آب و فاضلاب استان گلستان کم آبی آب و فاضلاب گمیشان خشکسالی گلستان کم آبی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • مشکل ساز شدن حوضچه برای گوسفندان در حوالی آرمگاه ویس نازار + فیلم
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول