Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@22:42:01 GMT

عراقچی:‌ زمان برای تصمیم طرفهای مقابل فرا رسیده است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۶۱۰۱

عراقچی:‌ زمان برای تصمیم طرفهای مقابل فرا رسیده است

فارس: «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین به منظور احیای برجام امروز (یکشنبه) پیش از شروع نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی عنوان کرد: امروز آخرین روز از ششمین دور مذاکرات است و روزهای بسیار فشرده و کار بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم. الان در موقعیتی هستیم که فکر می‌کنیم تمامی اسناد توافق تقریبا آماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر امور خارجه که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، بیان کرد: مسائل اصلی مورد اختلاف که باقی‌مانده، بعضی از مسائل حل شده و برخی مسائل هنوز باقی‌مانده است، ولی یک شکل کاملا دقیقی به خودش گرفته و کاملا روشن است که ابعاد این اختلافات چگونه است.

عراقچی ادامه داد: فکر می‌کنم زمان برای تصمیم گیری طرف‌های مقابل ما فرارسیده، چون صحنه مذاکرات و یک توافق احتمالی کاملا روشن است. باید تصمیمات خودشان را بگیرند و الان مشخص است که چه حوزه‌هایی، چه کارهایی امکان دارد و چه کارهایی امکان ندارد. زمانی است که همه طرف‌ها به خصوص طرف‌های مقابل ما باید تصمیم نهایی خود را بگیرند.

رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات برجام ادامه داد: برای چند روزی که الان نمی‌توانم دقیقا بگویم چند روز است، مذاکرات را متوقف می‌کنیم و به پایتخت‌ها برمی‌گردیم. نه فقط برای مشورت‌های بیشتر بلکه برای تصمیم گیری.

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت: همکاران من روزهای بسیار سختی را داشتند و تا پاسی از شب روی اسناد کار کردند. دیشب تا ۲ صبح روی برگه اسناد و آخرین پاسخ‌هایی که باید داده می‌شد، کار کردند. می‌دانید مذاکره غیرمستقیم کار آسانی نیست و برای جلوگیری از سوءتفاهم‌ها باید کار کرد.

* الان از همیشه به یک توافق نزدیک‌تر هستیم

به گزارش فارس، عراقچی همچنین با اشاره به نشست امروز کمیسیون مشترک برجام بیان کرد: امروز یک جمع بندی از کاری که تا الان صورت گرفته را خواهیم داشت و ان‌شاءالله امشب به تهران برمی‌گردیم.

وی درباره پیشرفت در مذاکرات با ذکر این نکته که هر دوری که مذاکره داشتیم پیشرفت کردیم، خاطرنشان کرد: این دور پیشرفت‌های خوبی را داشتیم و الان از همیشه به یک توافق نزدیک‌تر هستیم، ولی فاصله‌ای که بین ما و توافق مانده پر کردنش کار آسانی نیست و نیاز به تصمیماتی دارد که باید عمدتا طرف‌های مقابل ما بگیرند و امیدواریم در دور بعدی این فاصله کوتاه باقیمانده که اگرچه کار سخت و پرسنگلاخی است را طی کنیم.

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام به ‌منظور جمع‌بندی رایزنی‌های انجام‌ شده در دور ششم مذاکرات، امروز ساعت ۱۴:۳۰ (به وقت تهران) با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین برگزار می‌شود.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ریاست هیات ایرانی را در این نشست بر عهده خواهد داشت و ریاست این نشست هم بر عهده «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: عراقچی مذاکرات احیای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود

به گزارش جماران؛ «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) گفت که جنبش حماس به ما اعلام کرده است پس از اعلام تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار می‌گذارد.

ایرنا به نقل از المیادین نوشت: فیدان افزود: اگر از فاجعه کنونی، درس نگیریم و کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: ما کشورهای عربی را در پذیرش مسوولیت حمایت از قضیه تنها نخواهیم گذاشت و ما نیز به مسوولیت های خود در این باره عمل خواهیم کرد.

این در حالی است که جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات در قاهره به پایان رسید و هیأت این جنبش با هدف مشورت با رهبران حماس، امشب عازم دوحه می‌شود.

مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه امروز در پایتخت مصر ادامه یافت و در همین ارتباط شبکه خبری «القاهره نیوز» به نقل از یک منبع بلندپایه در هیات امنیتی مصر که میانجیگری در روند مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس را بر عهده دارد، گزارش داد که ۲ طرف درباره بسیاری از مسائل مورد اختلاف به اجماع رسیده‌اند.

این منبع افزود که پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در همین حال یک منبع امنیتی مصری به رویترز گفت که نتایج مذاکرات این بار در قاهره با دفعات قبل متفاوت خواهد بود.

این منبع که به نام وی اشاره‌ای نشده با بیان اینکه «ما در بسیاری از موارد به توافق رسیده‌ایم» افزود: اما چند نکته باقی مانده است. این بار اوضاع بهتر به نظر می رسد اما اینکه آیا به زودی توافقی حاصل می‌شود، بستگی به این دارد که اسرائیل آنچه را که برای دستیابی به آن لازم است ارائه می‌دهد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ آزادی ۲۰ فلسطینی در مقابل ۱ نظامی زن اسرائیلی
  • مذاکرات با دشمن صهیونیستی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده است
  • مفاد جدید آتش‌بس در غزه منتشر شد/ آزادی ۱۰۰۰ فلسطینی مقابل ۳۳ اسیر صهیونیست
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!