Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق ارتش گفت: امروز نیروهای مسلح به جایی رسیده اند که تجهیزات و تسلیحات نظامی مورد نیازشان با دست توانای نیروهای متخصص بومی ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند‌، امیر آذریان ظهر امروز در مراسم معارفه سرپرست مرکز آموزش 04 بیرجند اظهار داشت: امروز نیروهای مسلح تجهیزات و تسلیحات نظامی مورد نیاز خود را با بهره‌گیری از نیروهای متخصص بومی تامین می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در راستای عمل به تدابیر فرمانده کل قوا، یگان‌ها‌ی مختلف ارتش در خراسان جنوبی مستقر شده‌اند و این موضوع نگرانی رهبر معظم انقلاب را در باره  مرز‌های شرقی بر طرف کرده است، افزود: ارتشیان قهرمان با حضور 95 درصدی خود در پای صندوق‌های رای یک بار دیگر ثابت کنند سرباز ولایت هستند.

فرمانده قرارگاه منظقه‌ای شمال شرق ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی مقتدر و ایران اسلامی قدرت نظامی برتر منطقه است و با تحولی که در نیروی زمینی ارتش انجام شده ‌یگان‌های ارتش به یگان‌های متحرک هجومی و واکنش سریع تخصصی تبدیل شده اند.  

پیام امیر موسوی به آیت‌الله رئیسی: ارتش پشتوانه‌ای مستحکم برای دولتِ برآمده از مردم استفرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق ارتش: حضور حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و اقتدار کشور استفرمانده پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان: بالگردهای ارتش روز انتخابات در دو استان همجوار ‌مستقر خواهند شد

وی با اشاره به ساخت پادگان در نهبندان و قاین  اینکه در این زمینه کمک‌های لازم به ارتش نشده است، اما باید این کار انجام شود، گفت: امروز نیروهای مسلح به جایی رسیده اند که تجهیزات و تسلیحات نظامی مورد نیازشان با دست توانای نیروهای متخصص بومی ساخته می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش امروز در ساختار خود دچار تحول شده و یگان‌های آن، یگان‌های متحرک هجومی و واکنش سریع و تخصصی است.

استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: نظام اسلامی از آغاز شکل گیری در  معرض  دشمنی‌های فراوانی  قرار داشته است.

حمید ملانوری با بیان اینکه اقتدار نظامی  و امنیتی ما  امروز به جایی رسیده  که علاوه بر این که امن  ترین کشور منطقه هستیم، در مسائل امنیتی منطقه  و دنیا نیز تأثیر گذار می باشیم افزود: با تلاش‌ها و حضور جدی  عوامل برگزاری انتخابات، شورای تأمین، ستاد امنیت انتخابات، تیم‌های نظامی، انتظامی، سپاه پاسداران، نیروی مقاومت بسیج، نیروهای ارتش، مرزبانی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و...  سلامت و امنیت انتخابات تأمین شده و ما  از این آزمون بزرگ، سربلند بیرون آمدیم.

وی با تاکید براینکه  امید است منتخبین مردم در مسیر خدمتگزاری به نظام و ملت موفق و پیروز باشند ادامه داد: مردم هوشیار، بصیر و موقعیت شناس، هوشیارانه به دعوت مقام معظم رهبری لبیک گفته و با حضور خود حماسه ای ماندگار خلق کردند. 

ملانوری متذکر شد: این توفیق و حضور گسترده مردم در انتخابات، علیرغم تلاش‌های فراوان  دشمنان در ایجاد بی انگیزگی و بی اثر نشان دادن رأی مردم در سرنوشت کشور، رقم خورد.

مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) نزاجا با حضور امیر آذریان فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق کشور برگزار شد.

انتهای پیام/254/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش یک توقف

علی هاشمی فرمانده تیپ ۳۷ نور، بعد از اجرای عملیات شبانگاهی گزارش داد: عراقی‌ها برخلاف روزهای قبل هیچ واکنشی نه با توپخانه، نه با خمپاره و نه تیربار از خود نشان ندادند. دشمن نیروهایش را در خط گم‌کرده است و رزمندگان به‌راحتی می‌توانند جلو بروند.

به گزارش ایسنا،در مرحله دوم نبرد بیت‌المقدس، قرارگاه کربلا سرپل به‌دست‌آمده در غرب کارون را دست‌مایه تلاش اصل قرار داد و نبردش را ساعت ۲۲:۱۵ روز ۱۶ اردیبهشت ۱۳۶۱ که مصادف بود با شب میلاد مولای متقیان علی (ع) با رمز «یا علی بن ابی‌طالب (ع)» آغاز کرد.

رزمندگان دو قرارگاه فتح و نصر به‌طرف غرب جاده اهواز-خرمشهر یورش بردند و به‌پیش رفتند. قرارگاه فتح تا ساعت ۹ صبح به خط مرزی دست‌یافت. قرارگاه نصر هم تا قبل از ساعت ۴ به جاده مرزی دست‌یافت و تا ساعت ۱۰ صبح در حدفاصل بین دژ مرزی تا آن‌سوی مرز بین‌المللی با عراقی‌ها درگیر شد. گاه نیروی خودی و گاه دشمن دست برتر را داشت. در نهایت عراقی‌ها در آن‌سوی مرز توقف کردند و به‌این‌ترتیب ۱۷ کیلومتر از مرز بین‌المللی، در جنوب تقاطع جاده حسینیه با مرز آزاد شد.

به دنبال موفقیت دو قرارگاه فتح و نصر، عقبه لشکرهای عراقی در جنوب کرخه کور ناامن شد، لذا ناچار به عقب‌نشینی شدند. بدین ترتیب که ارتش عراق از ساعت ۱۷:۳۰ روز ۱۵ اردیبهشت، آتش سنگینی روی تمام محورهای قرارگاه قدس در جبهه کرخه کور به اجرا درآورد.تحلیل احمد غلامپور؛ فرمانده قرارگاه قدس از اقدام دشمن این بود که احتمالاً عراقی‌ها قصد عقب‌نشینی دارند.

صبح شانزدهم، علی هاشمی فرمانده تیپ ۳۷ نور، بعد از اجرای عملیات شبانگاهی گزارش داد: عراقی‌ها برخلاف روزهای قبل هیچ واکنشی نه با توپخانه، نه با خمپاره و نه تیربار از خود نشان ندادند. دشمن نیروهایش را در خط گم‌کرده است و رزمندگان به‌راحتی می‌توانند جلو بروند.

گزارش قاسم سلیمانی فرمانده تیپ ۴۱ ثارالله نیز از عملیات نیروهایش، این موضوع را تائید می‌کرد. به گزارش واحد شنود، فرماندهان عراقی سربازان خود را دعوت به آرامش می‌کردند و به آن‌ها روحیه می‌دادند

۱۷ اردیبهشت احمد غلامپور، روز را به بررسی منطقه، وضعیت خودی و دشمن گذراند و بعدازظهر مجدداً با فرماندهان، آخرین تغییرات و راهکارها را موردبحث و گفت‌وگو قرار داد.سرهنگ لطفی فرمانده لشکر ۱۶ قزوین و فرمانده ارتشی قرارگاه قدس که به منطقه سرکشی کرده بود، می‌گفت: امروز به‌طرف تیپ بیت‌المقدس رفته بودم که مشاهده کردم تانک‌های دشمن به‌طرف عراق در حرکت هستند.

ساعت ۵:۳۰ روز ۱۸ اردیبهشت خبر آمد که دشمن دست به عقب‌نشینی زده است. لذا تیپ‌های ۳۷ نور و ۴۱ ثارالله موظف به تعقیب دشمن شدند و تا ساعاتی بعد بدون درگیری تا خاکریز سوم دشمن پیش رفتند.تیپ ۴۳ بیت‌المقدس هم با پیشروی روی جاده اهواز-خرمشهر در ساعت ۱۱ صبح با نیروهای قرارگاه فتح الحاق برقرار کرد. بدین ترتیب، هویزه، پادگان حمید و روستاها و مناطق بسیاری به آغوش میهن اسلامی بازگشت.

منبع:

رشید، محسن، اطلس حماسه خرمشهر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران ۱۳۹۷، ص ۱۱۸

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» دنیا را به دو دوره تقسیم کرد
  • یمن چند کشتی صهیونیستی را هدف قرار داد
  • ۲ منطقه در خارکیف و دونتسک به تصرف روسیه درآمد
  • تذکر مهم رهبر انقلاب به نیروهای نظامی از زبان فرمانده بلندپایه ارتش
  • گزارش یک توقف
  • فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • استفاده از فلزیاب جرم است؟
  • پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد
  • در دیدار مهم امروز فرمانده کل ارتش با دانشجویان چه گذشت؟
  • تلاش می‌کنیم کرمان در سال ۱۴۰۳ به قرارگاه آبادانی تبدیل شود