Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد حقوق بشر ایران با انتشار توییتی به ادعای آمریکا مبنی بر معافیت مبادلات تجهیزات مقابله با کرونا از تحریم‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، ستاد حقوق بشر ایران در واکنش به معافیت مبادلات تجهیزات مقابله با کرونا از سوی آمریکا علیه ایران، نوشت:

«۸۲۰۰۰ ایرانی قربانی کرونا شدند و اکنون آمریکا ۱۶ ماه پس از شیوع این ویروس منحوس و ساخت واکسن ایرانی برای مبادلات کرونایی معافیت صادر می‌کند!»

در ادامه این توییت آمده است: «مبادلاتی که تحریم آنها حتی در دوران جنگ خلاف قوانین بین‌الملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برداشتن تحریم‌های غیرقانونی و مجازات عاملان آن خواست ملت ایران است.»

بر اساس گزارش ستاد حقوق بشر، خزانه‌داری آمریکا اخیرا ادعا کرده معافیت تحریمی برای مبادلات کرونایی با ایران را صادر کرده است. بنابر دستورالعملی که منتشر شده، آمریکا "کلیه مبادلات و فعالیت‌های مرتبط با صادرات، باز صادرات، فروش یا عرضه، مستقیم یا غیرمستقیم کالاها یا فناوری‌های مورد استفاده در پیشگیری، تشخیص یا درمان کووید-۱۹ (از جمله پژوهش‌ها یا مطالعات بالینی مرتبط با کووید-۱۹) با ایران یا حکومت ایران یا با افراد و کشورهای ثالث که چنین کالاهایی را به طور خاص برای بازفروش به ایران خریداری می‌کنند، از تحریم‌ها معاف خواهند شد."

این خبر در حالی منتشر می‌شود که واشنگتن همواره ادعا کرده بود کالاهای بشردوستانه چون غذا و دارو از تحریم معاف هستند اما در عمل، بانک‌ها و دولت‌های بین‌المللی به تحریم‌های آمریکا از انجام تراکنش‌های مالی مربوط به طرف‌های ایرانی حتی برای معاملات مربوط به غذا و دارو خودداری می‌کنند.

معافیت صادر شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا مهر تاییدی بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تحریم کالاهای بشردوستانه است که طبق قوانین بین‌الملل حتی در شرایط جنگ نیز شامل تحریم نمی‌شود.

از سوی دیگر، آمریکا در حالی برای مبادلات کرونایی معافیت صادر کرده که جمهوری اسلامی ایران با اتکاء به دانش بومی خود به فناوری ساخت واکسن کرونا دست پیدا کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران همه باهم علیه کرونا تحریم های آمریکا ستاد حقوق بشر تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته

وزارت دفاع ترکیه از کشتن ۴۳ تروریست طی هفته جاری در عملیات‌های داخل این کشور، شمال سوریه و شمال عراق خبر داد.

براساس گزارش آناتولی، این در یک نشست خبری توسط زکی آق‌ترک، مشاور روابط عمومی و رسانه‌ای وزارت دفاع، روز پنجشنبه ارائه شد.

آق‌ترک گفت: تعداد تروریست‌هایی که از ابتدای امسال در شمال عراق و سوریه کشته شده‌اند به ۸۴۵ تروریست رسیده است.

وی همچنین از دستگیری ۳۶۴ نفر از جمله ۹ تروریست در تلاش برای نفوذ غیرقانونی به ترکیه خبر داد.

منابعی در این وزارتخانه اعلام کردند که نیرو‌های گارد مرزی عراق پایگاه‌هایی را در نزدیکی مناطق عملیاتی ترکیه برای جلوگیری از فعالیت‌های سازمان تروریستی پ. ک. ک ایجاد کرده‌اند.

این منابع ترکیه‌ای اعلام کردند: این فعالیت‌ها با هماهنگی ما در حال انجام است و تلاش‌ها با هماهنگی عراق و کشورمان برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی پ. ک. ک، تامین امنیت مرز‌ها و حفاظت از جان غیرنظامیان عراقی ساکن در منطقه ادامه خواهد داشت.

این منابع همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر اسامه عسکر رئیس ستاد ارتش مصر به ترکیه، تأیید کردند که این سفر دوره جدیدی از نظر توسعه روابط نظامی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران