Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سینما آسیا یکی از سینماهای قدیمی مشهد است که پیش از انقلاب اسلامی، یعنی حدودا در سال ۱۳۴۰ در خیابان ارگ آغاز به کار کرده و در زمان خود یکی از سینماهای پرمخاطب این شهر بوده است، اما با توجه به اینکه پس از آن سینماهای جدیدتری تاسیس شدند، این سینما در حاشیه قرار گرفته و مدت زیادی است که در تعطیلی به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینما آسیا که از آن به عنوان حافظه تاریخی سینمای استان یاد می‌شود، با پیشنهاد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، قرار بوده است که به عنوان موزه سینمای خراسان رضوی نام‌گذاری شود و مورد استفاده قرار گیرد، اما در کمال ناباوری در طی چند روز گذشته، هنگامی که همه‌ نگاه‌ها به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده است، توسط حوزه هنری کشور و بدون مکاتبه و هماهنگی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مورد تخریب قرار گرفته است.

مدیر امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سینما آسیا متعلق به حوزه هنری بوده و برای تخریب باید با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتبه انجام می‌شده است که این اتفاق نیفتاده و در حال حاضر پیگیر موضوع هستیم.

سیدحجت طباطبایی در واکنش به تخریب سینما آسیا مشهد اضافه کرد: سینما آسیا متعلق به حوزه هنری بوده و طبق قانون مسئولان حوزه هنری برای تخریب یا تغییر کاربری آن باید با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مکاتبه می‌کردند که این اتفاق نیفتاده است. ما به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم تا متوجه شویم دلیل تخریب سینما آسیا مشهد چه بوده است.

وی ادامه داد: فعلا می‌توانم در رابطه با این اتفاق ابراز تاسف کنم، چرا که سینما آسیا و سینماهای خیابان ارگ به صورت کلی جزو هویت تاریخی و فرهنگی مشهد هستند و نباید این اتفاق رخ می‌داد. من در گذشته پیشنهاد شفاهی داده بودم که سینما آسیا به موزه سینمای مشهد تبدیل شود که این اتفاق رخ نداد.

مدیر امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص خبرهایی که مبنی بر تخریب سینما قدس نیز شنیده می‌شود، خاطرنشان کرد: سینما قدس مشهد را نیز حوزه هنری واگذار کرده و به ‌جای آن می‌خواهد سینمای مهر کوهسنگی را تاسیس کند. البته فروش سینما قدس مورد بحث و مسئله است، اما چون سینما مهر کوهسنگی قرار است جایگزین آن شود، قابل تحمل‌تر است. گفتنی است که شرایط سینما آسیا اما به این صورت نیست.

سینما آسیا در اختیار حوزه هنری کشور بود

حسن پهلوانی، مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی نیز در مورد تخریب سینما آسیا اضافه کرد: ملک سینما آسیا در حال ریزش و همچنان در اختیار حوزه هنری کشور به عنوان مالک بوده است، در نتیجه این موضوع باید از طریق حوزه هنری تهران پیگیری شود، چرا که مسئولیت آن بر عهده حوزه هنری خراسان رضوی نیست و ما به صورت دقیق از آن اطلاعی نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی سینما اثر تاریخی تخريب حوزه هنري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تخریب سینما سینما آسیا حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بارش‌های بهاری دیروز و دیشب موجب بروز سیلاب، آبگرفتگی معابر و آب افتادگی در برخی جاده های اصلی و روستایی در گناباد، بردسکن، کاشمر و تربت جام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، باران در بخش رخ تربت حیدریه موجب جاری شدن سیل در محور قدیم رباط سنگ و رباط سفید مشهد شد؛سامانه بارشی از دیروز در مناطق مختلف خراسان رضوی فعال و موجب ایجاد رواناب و سیلاب در بعضی محور‌ها شد وسامانه بارشی حوزه سبزوار، کوهسرخ، زاوه، طرقبه شاندیز، فریمان، رشتخوار، مشهد، جوین، نیشابور و محور‌های تربت حیدریه - باغچه، درگز - قوچان، رشتخوار- تربت حیدریه را فرا گرفته و موجب لغزندگی معابر شده است.

بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و مناطق سبزوار، جوین، جغتای،  داورزن، نیشابور، فیروزه، کاشمر، ریوش، خواف، تربت حیدریه، قوچان، درگز، چناران، گلبهار، طرقبه – شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد و برخی نواحی مشهد پیش بینی شده است.

در همین راستا سیدرضا عباسی نیشابوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهارداشت: سیلاب در گناباد علاوه بر این که به 2 رشته قنات در روستای "بیمرغ" خسارت وارد کرده، موجب انسداد 2 راه روستایی در بخش مرکزی شده است که اکنون با تلاش عوامل امدادی مسیرها در حال بازگشایی است.

وی افزود: کاشمر، بارش 24 میلیمتری باران را تجربه کرد و براساس اعلام فرمانداری فقط برخی معابر دچار آبگرفتگی شده اند اما مشکل دیگری در شهرستان گزارش نشده اما در شهرستان بردسکن، جاده اصلی "درونه" به "طبس" دچار آبگرفتگی شده و جاده و "بردسکن" به "عشق آباد" در خراسان جنوبی دچار آبگرفتگی شده و مسدود است.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد:دیروز بارش های شدید به مدت حدود 10 دقیقه در تربت جام موجب بروز آبگرفتگی معابر شد اما مشکلی برای روستاهای شهرستان ایجاد نکرد.

گفتنی است؛ مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز اعلام کرد: با توجه به تقویت سامانه فعال بارشی در استان پیش بینی می‌شود تا عصر امروز حجم بارش‌ها افزایش یابد که همراه با رعدو برق، بارش تگرگ، آبگرفتگی و سیلاب در برخی نقاط استان خواهد بود.

همچنین وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدو برق با احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدیدایجاد رواناب و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی در خراان رضوی پیش بینی شده است.

توصیه شده؛ مردم خراسان رضوی از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، صعود به ارتفاعات و سفر‌های غیر ضرور اجتناب و تردد در مناطق ییلاقی را مدیریت کنند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود