Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه تمامی اسناد توافق آماده است، گفت: ما از هر زمان دیگری به توافق نزدیکتر هستیم اما پرکردن فاصله‌ای که میان ما و توافق وجود دارد، نیاز به تصمیماتی دارد که عمدتا باید طرف‌های مقابل بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید عباس عراقچی پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار کرد: امروز آخرین روز از دور ششم مذاکرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما روزهای بسیار فشرده و کار بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و  الان در موقعیتی هستیم که فکر می‌کنیم تمامی اسناد توافق تقریبا آماده است. از مسائل اصلی مورد اختلاف، بعضی از مسائل حل شده و بعضی حل نشده است و این مسائل یک شکل دقیق به خود گرفته و کاملاً مشخص شده که ابعاد اختلافات چگونه است.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات وین با بیان اینکه زمان برای تصمیم‌گیری طرف‌های مقابل ما فرا رسیده است، گفت: صحنه مذاکرات و توافق احتمالی کاملا روشن هست و طرف‌های مقابل باید تصمیمات خودشان را بگیرند. الان دیگر مشخص است که در چه حوزه‌هایی چه کارهایی امکان دارد و چه کارهایی امکان ندارد بنابراین زمانی هست که همه طرف‌ها به خصوص طرف‌های مقابل باید تصمیم نهایی خود را بگیرند.

 وی اضافه کرد: برای چند روزی که نمی‌توانم الان دقیق بگویم چه تعداد روز خواهد بود، مذاکرات را متوقف می‌کنیم و نه فقط برای مشورت‌های بیشتر بلکه برای تصمیم گیری به پایتخت‌ها برمی‌گردیم.

عراقچی خاطرنشان کرد: همکاران من روزهای بسیار سختی داشتند و تا پاسی از شب روی اسناد کار کردند دیشب تا ساعت ۲ صبح روی آخرین برگ اسناد و پاسخ هایی که باید داده می‌شده کار کردند. به هر حال مذاکره غیر مستقیم کار آسانی نیست و برای جلوگیری از سوء تفاهمات لازم است خیلی دقیق‌تر و جزئی‌تر کار کرد.

معاون وزیر امور خارجه گفت: امروز جلسه کمیسیون مشترک تشکیل خواهد شد ما یک جمع‌بندی از کاری که تا الان صورت گرفته خواهیم داشت و امشب هم به تهران باز خواهیم گشت.

وی در پاسخ به این سوالی درباره میزان پیشرفت مذاکرات درباره مسائل کلیدی در دور ششم گفت: در هر دوره مذاکره پیشرفتهایی داشتیم، و این پیشرفت در برخی از دوره‌ها کمتر و برخی بیشتر بوده است. این دور پیشرفت های خوبی داشتیم.

عراقچی ادامه داد: الان از همیشه به یک توافق نزدیک‌تر هستیم ولی پرکردن فاصله‌ای که بین ما و توافق مانده کار آسانی نیست و احتیاج به تصمیم هایی دارد که باید عمدتاً طرف‌های مقابل ما بگیرند. امیدوارم در دور بعدی بتوانیم فاصله کوتاه باقی مانده را هم- اگرچه راه سخت و پر سنگلاخی هست- طی کنیم و بتوانیم به یک جمع بندی نهایی برسیم این امید من برای دور آینده است ولی قطعاً نمی‌شود پیش‌بینی کرد ولی من امیدوارم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دکتر عراقچی سید عباس عراقچی عراقچی طرف های مقابل طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌ی سنگین امباپه به فرانسوی‌ها

کیلیان امباپه، ستاره پاری سن ژرمن، نسبت به شانس تیمش برای جبران شکست 1-0 مقابل دورتموند در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، خوش‌بین است.

شاگردان لوئیس انریکه در بازی رفت روز چهارشنبه عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند و روی گل نیکلاس فولکروگ، با شکست آلمان را ترک کردند.

امباپه که یکی از بازیکنان ضعیف پی‌اس‌جی در بازی هفته گذشته بود، امیدوار است تیمش با روحیه بالا به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

امباپه پیش از بازی حساس مقابل دورتموند به لوپاریزین گفت: تیم ما بسیار آرام است. مطمئنیم و مصمم هستیم که می‌خواهیم شکست را جبران کرده و به فینال راه پیدا کنیم. فکر می‌کنم این بازی به خوبی پیش می‌رود و برای آن آماده‌ایم.

بازیکنان باید با روحیه خود را برای این بازی حساس آماده کنند. من با روحیه خوب وارد این بازی خواهم شد، آماده‌ام تا از پیراهن تیمم دفاع کنم و به فینال راه پیدا کنیم."

امباپه که گفته می‌شود در تابستان به رئال مادرید منتقل می‌شود، این فصل برای آخرین بار شانس این را دارد که پاری سن ژرمن را به قهرمانی چمپیونزلیگ برساند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • وعده‌ی سنگین امباپه به فرانسوی‌ها
  • اسماعیل هنیه: آماده توافق آتش‌بس جامع هستیم
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • تاخیر عجیب پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار
  • تاخیر خودخواسته پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ آزادی ۲۰ فلسطینی در مقابل ۱ نظامی زن اسرائیلی
  • برای دیدار بااستقلال من تصمیم نمی‌گیرم/فوتبال همیشه غافلگیری دارد
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد