Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به  پایان یافتن خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: بزرگترین عملیات لجستیکی کشور در استان به پایان راه خود در سال ۱۴۰۰ رسید و با ثبت رکوردی تازه در تولید کلزا، توانستیم برای اولین بار، رتبه نخست را در تولید و خرید گندم و کلزا به عنوان ۲ کالای استراتژیک کشور به خود اختصاص دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ۹ سال پیاپی رکورد بیشترین میزان خرید گندم متعلق به خوزستان بوده است که با تلاش‌های صورت گرفته در سازمان جهاد کشاورزی استان، میزان کاشت گیاه کلزا نیز افزایش داشته و رکورد دیگری به ثبت رسید.

جهان نژادیان میزان خرید گندم امسال را یک میلیون و ۹۰ هزار تن و میزان خرید دانه روغنی کلزا را بیش از ۱۰۱ هزار تن عنوان کرد و بیان داشت: هر چند خشکسالی و تحمیل خسارت به حدود ۸۰ درصد از اراضی کشت دیم، مانع از ثبت رکورد تازه‌ای در تولید گندم خوزستان شد، اما با این حال، استان همچنان رتبه نخست تولید این محصول مهم و استراتژیک را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان در پایان تصریح کرد: برای عبور از بحران‌های پیش رو علاوه بر گسترش تولیدات کشاورزی باید، برنامه ریزی‌هایی صورت گیرد تا با آمیخته سازی بخش کشاورزی با تکنولوژی، هم به افزایش تولیدات و تامین نیاز هموطنان کمک کنیم و هم با صادرات کالا‌های استراتژیک، توان ارزآوری برای کشور در بخش تقویت شود.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی خرید تضمینی گندم خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد

علی اصغر عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری از مبدا گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

وی با آمار ارائه شده از سوی گمرک ایران اشاره کرد و افزود: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این میزان ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عباس‌زاده ادامه داد: بر اساس ارائه شده از سوی گمرک ایران، گمرک پرویزخان با ۴۸۶ هزار تن کالا بیشترین میزان ترانزیت خارجی مبدا در بین گمرکات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: گمرک شهید رجایی با ۳۷۷ هزار تن و گمرک باشماق با ۲۰۳ هزار تن در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

کد خبر 6096857

دیگر خبرها

  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد