Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباسی ها با انتخاب ۵ نفر از مدیران و اعضای فعال کانون های فرهنگی هنری به عنوان ۱۱ عضو اصلی و ۲ تن از آنان نیز به عنوان علی البدل ششمین دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس مهر تاییدی بر کارآمدی و تاثیرگذار بودن این مولود مبارک نظام زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، بیست و هشت سال پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از هشدارهای مقام معظم رهبری در رابطه با تهاجم و شبیحخون فرهنگی دشمن، طی مصوبه شماره 302 به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریت داد تا اقدام به تاسیس کانون های فرهنگی هنری در دل مساجد شهری و روستایی سراسر کشور به منظور مبارزه با هجمه های فرهنگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز پس از قریب به سه دهه از آن اتفاق میمون و مبارک و با تلاش و همت پیشکسوتان و جوانان فعال مسجدی و حمایت و راهبری هدفمند و برنامه ریزی شده ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، آن نهال نوپا به درختی تنومند و مثمرثمر تبدیل شده است که بخش های مختلف جامعه از برکات آن بهره مندند.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک گروه مرجع و مهم نقش مؤثر و فعالی در فرهنگ پذیری و اجتماعی شدن عموم مردم دارند.

 

ابوالقاسم جراره، مدیر کانون فرهنگی هنری انصار ولایت محله نخل ناخدا در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب بیش از 128 هزار رای به عنوان نمایند اول در حوزه انتخابیه بندرعباس به عنوان جوانترین نماینده دوران مجلس راهی بهارستان شد.

 

امسال در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان همانند سایر استان ها در حوزه های مختلف شهری و روستایی کاندیدا شدند که اکثر آنها در استان هرمزگان مورد اقبال مردم قرار گرفتند.

 

این اتفاق در شورای شهر بندرعباس به صورت ویژه تری نمود پیدا کرد و 11 کرسی پارلمان محلی، پنج کرسی به مدیران و اعضای فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد رسید و نام دو تن دیگر نیز در بین اعضای علی البدل قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ضمن تبریک به اعضای راه یافته به شورای شهر و روستاها به ویژه مدیران و اعضای کانون ها، گفت: امروزه پس از گذشت 28 سال از عمر بابرکت کانون ها، این تشکل ها به عنوان مراکز تاثیرگذار در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و ... شناخته می شوند.

 

وی با بیان اینکه امروز کانون ها در معادلات حوزه های مختلف ظرفیتی قابل اعتنا هستند، افزود: این اتفاق به خودی خود بوجود نیامده و حاصل مدیریت، راهبری، نظارت، برنامه ریزی و حمایت ستاد هماهنگی و همچنین تلاش و همت همه فعالان مسجدی است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان به اهمیت انتخابات این دوره ریاست جمهوری و شوراها اشاره و تصریح کرد: همه دشمنان اسلام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از همه توان و ظرفیت خود برای دلسرد کردن مردم به منظور عدم حضورشان در پای صندوق های رای استفاده کردند و از این رو نیاز بود اعضای کانون ها به عنوان سربازان جنگ نرم به صورت جدی تر وارد میدان شوند.

 

وی ادامه داد: اکثر مدیران و اعضای کانون ها که تحصیلکرده که از تخصص لازم و مرتبط با حوزه شورا برخوردار بودند در این دوره وارد میدان کارزار انتخاباتی شدند و با اقبال عمومی روبرو شدند و از طرفی نیز دیگران را برای حضور در پای صندوق های رای تشویق کردند.

 

پهلوانی از اعتماد خانواده ها به کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مهمترین ظرفیت و سرمایه این تشکل ها یاد کرد و گفت: انتخاب اکثر مدیران و اعضای فعال کانون ها به عنوان اعضای شورا در این دوره، مهر تاییدی بر این اعتماد است.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم فهیم و همیشه در صحنه شهرستان های بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با دادن بیش از 128 هزار رای به ابوالقاسم جراره، مدیر کانون فرهنگی هنری انصارولایت، وی را به عنوان جوانترین نماینده راهی بهارستان کردند.

 

وجود پتانسیل و ظرفیت های فراوان به ویژه سرمایه نیروی انسانی در کانون های فرهنگی هنری، ضرورت توجه به راهبردهای فرهنگی در حوزه مساجد را دوچندان می کند.

 

مساجد در صدر اسلام دارای کارکردهای متعدد و پرشماری بوده اند و امروزه با حمایت و تقویت کانون های فرهنگی هنری می توانیم کارکردهای واقعی مساجد را احیا کنیم.

 

گفتنی است؛ در حال حاضر هزار و 150 کانون فرهنگی هنری زیر نظر ستاد هماهنگی کانون ها در سطح مساجد شهری و روستایی استان هرمزگان فعالیت می کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: پارلمان محلی شورای اسلامی مدیران کانون های مساجد بندرعباس انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد اعضای کانون ها مدیران و اعضای ستاد هماهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد

جواد عبدی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی محلی به همت دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، اداره‌کل میراث فرهنگی استان خراسان‌شمالی، شهرداری بجنورد و هیئت ورزش‌های بومی محلی و روستایی بجنورد در محوطه باز دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد.

وی بیان کرد: اسفند سال گذشته برای برگزاری این جشنواره جلسات متعدی با ارگان‌هایی همچون شهرداری، اداره‌کل میراث فرهنگی و هیئت ورزش‌های بومی محلی و روستایی استان برگزار شد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های لازم این جشنواره را در روز معلم در دانشگاه برگزار کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد تصریح کرد: طناب‌کشی، دوزپا، دارت، لی لی و هفت سنگ از جمله رشته‌های ورزشی بودند که دانشجویان و دانش‌آموزان زیادی بالغ بر دو هزار نفر برحسب علاقه‌مندی خود در این رشته‌ها شرکت کردند که پس از داوری مسابقات توسط مسئولان حوزه تربیت‌بدنی دانشگاه به نفرات برتر نیز جوایزی اهدا شد.

عبدی با اشاره به برنامه‌های متعدد این جشنواره افزود: این جشنواره با استقبال بسیار خوب دانشجویان و دانش آموزان همراه بود و کانون‌های فعال دانشگاه نیز از جمله کانون دست آرا حضور پررنگی در این جشنواره داشتند.

وی ضمن بیان فعالیت‌های کانون دست آرا گفت: به همت دانشجویان فعال در کانون دست آرا دانشگاه آزاد بجنورد، در بازارچه فروش، دست ساز‌های دانشجویی نیز به عرض نمایش گذاشته شد که با استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان همراه بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این جشنواره برپایی سیاه چادر‌های عشایری بود که با پخت غذا‌های محلی، فروش محصولات لبنی محلی همراه بود.

عبدی با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار به صورت دانشگاهی در سطح استان برگزار شده، افزود: جشنواره‌های اینچنینی به صورت جداگانه در استان‌ها توسط ارگان‌های متولی مختلفی برگزار می‌شود، اما این جشنواره با توجه به ماهیت فرهنگی و ورزشی که داشت برای نخستین بار در سطح استان و در سطح کشور در واحد دانشگاهی بجنورد برگزار شد.

وی ضمن قدردانی از حوزه تربیت‌بدنی واحد بجنورد و بخش فرهنگی و کانون‌های دانشجویی دانشگاه بیان کرد: باتوجه به پیگیری‌های لازم به دنبال این فرصت هستیم که چنین جشنواره‌هایی که موجب ایجاد شور و نشاط در بین افراد می‌شود را توسعه و گسترش دهیم تا بتوانیم علاوه بر ایجاد فضایی شاد و مفرح در راستای آشنایی و نزدیکی بیشتر جامعه دانشگاهی با فرهنگی بومی محلی گامی برداشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است