Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

پژوهشی تازه نشان می‌دهد که نوع حالت نشستن می‌تواند بر روی وضعیت شادی و خرسندی، بهبود روحیه، کاهش فشار خون و مهم‌تر از همه افزایش تمرکز افراد تاثیرگذار باشد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پژوهشگران آلمانی ۸۲ دانش آموز ۲۰ ساله را در این ارزیابی مورد بررسی قرار دادند. به شرکت کنندگان در این بررسی گفته شد که میزان تمرکز آنان و نه وضعیت بدن شان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران با تغییر دادن تنظیمات مربوط به صندلی، جهت و نوع نشستن دانشجویان را نیز تغییر می‌دادند. پژوهش نشان داد کسانی که به صورت عمودی روی صندلی نشسته بودند در مقایسه با سایرین تمرکز بیش تری داشتند.

کسانی که به طور عمودی نشسته بودند حال عمومی خود را به طور میانگین ۳.۷۷ از ۵ ذکر کرده بودند در حالی که این میزان برای افرادی که با حالت خمیده نشسته بودند ۳.۴۳ بوده است.

نتیجه پژوهشی که پیش‌تر انجام شده بود نشان می‌داد افرادی که به طور عمودی می‌نشینند احساس مثبت بیشتری از دیگران دریافت می‌کنند و احساس غرور بیشتری در مقایسه با افرادی دارند که به صورت خمیده می‌نشینند. بررسی‌های دیگر اعتماد به نفس بالا را در ارتباط با نوع نشستن صحیح می‌دانند. بررسی اخیر در دانشگاه "فریدریش الکساندر" آلمان صورت گرفته است.

"سارا عواد" یکی از پژوهشگران این بررسی می‌گوید:" نشستن به حالت عمودی باعث کاهش فشار خون، کاهش ضربان قلب و کاهش دمای بدن می‌شود".

سال گذشته نیز پژوهشگری از دانشگاه اوکلند در نیوزیلند به این نتیجه رسیده بود که افراد با حالت سر متمایل به پایین یا نگاه پایین و یا با ثابت نگهداشتن بازو‌ها هنگام قدم زدن ممکن است بر سایرین تاثیر منفی احساسی بگذارند. در مقابل، افرادی که با نگاه مستقیم رو به جلو و سر بالا حرکت می‌کنند تاثیر احساسی مثبتی بر دیگران می‌گذارند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حالت نشستن شادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا «دخل و تصرف در مشاعات ساختمان» جایز است؟

به گزارش «مبلغ»، حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «حکم تصرف در مشاعات آپارتمانی» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

این استفتاء در پایگاه حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به صورت زیر منتشر شده است:

سؤال: در قوانین آپارتمان نشینی و تصرف در مشاعات، قانون در برخی از موارد، هرگونه تصرفی را منوط به رای اکثریت نموده است؛ ولو اقلیت ناراضی باشند.
با توجه به قانون نامبرده، در جایی که تصرف در مشاعات موجب رفع خسارت شود مثلا ایزوگام پشت بام خراب شده و برخی به خصوص طبقات پایین حاضر به تعمیر نیستند، آیا رضایت آنها شرط است؟ آیا مبلغ خسارت را هم می شود از اقلیت ناراضی به نسبت دریافت کرد؟
همچنین در جایی که تصرف موجب خسارت نیست؛ ولی ارزش کالای مشاع را بالا می برد مثل نمای ساختمان و گذاشتن راه پله و آسانسور و اکثریت راضی به آن هستند، آیا مخالفت اقلیت تاثیر دارد؟ آیا می شود مبلغ هزینه را به نسبت از اقلیت گرفت؟

جواب: اگر قانونی در این زمینه بوده یا شرطی وجود داشته باشد که این تصرفات مطابق آن مجاز باشد، عدم رضایت دیگران تأثیری ندارد و این تصرفات جایز است؛ در غیر این صورت رضایت همه مالکان شرط است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898520

دیگر خبرها

  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • امباپه مغلوب وینی شد؛ رضایت به پست «شماره 9»
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • آیا «دخل و تصرف در مشاعات ساختمان» جایز است؟
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها