Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی سید ابراهیم رئیسی در اصفهان، سید رضا مرتضوی با اشاره به حماسه‌آفرینی ملت ایران در روز ۲۸ خردادماه، گفت: خدا را شکر می‌کنیم که مردم علی‌رغم فضای سردی که به دلیل ناکارآمدی‌ها و نارسایی که طی چند سال گذشته، مجموعه دولت ایجاد کرده بود با حضور قابل‌توجه خود باز هم به دعوت مقام معظم رهبری برای حضور در انتخابات لبیک گفتند و حضور قاطع و باشکوهی را در پای صندوق‌های رأی رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در استان اصفهان ادامه داد: مجموعه فرمانداری‌ها و وزارت کشور تدبیر لازم را نداشتند که در مورد سهوی و عمدی بودن آن قضاوتی ندارم؛ لکن بر اساس اخبار دریافتی به نظر می‌رسد در شروع فرآیند اخذ رأی در بسیاری از شعبه‌های اخذ رأی در استان اصفهان، فرآیند انتخابات با تأخیر ۲ الی ۳ ساعته آغاز گردید.

وی اضافه کرد: این سوءتدبیرها در شرایطی صورت گرفت که مردم عزیزمان در فضای اپیدمی کرونا و گرمای هوا به شعب اخذ رأی مراجعه کرده بودند و این اقدامات سبب شد مردمی که در ساعات ابتدایی برای مشارکت در انتخابات به شعب اخذ رأی مراجعه کرده بودند، پراکنده شوند.

مرتضوی با بیان اینکه نمی‌دانم به واسطه تأخیر چند ساعته در شروع فرآیند اخذ رأی، چه تعداد از آراء مردم به صندوق‌های اخذ رأی ریخته نشد، تصریح کرد: این نخستین بی‌تدبیری بود که در روز انتخابات صورت گرفت و در پیام رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع اشاره شده بود که امیدوارم یک سهل‌انگاری غیر عمد بوده باشد.

رئیس ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در استان اصفهان افزود: پس از پایان ساعت رأی‌گیری و شمارش آراء در شعب اخذ رأی و در مرحله تحویل مستندات صندوق‌ها به فرمانداری‌ها نیز در برخی نقاط استان و کشور، متأسفانه بازهم به دلایل نامعلوم فرمانداری‌ها شرایط مناسبی برای تحویل صندوق‌ها و صورتجلسه شمارش آراء فراهم نکرده بودند که برخی تصاویر و مستندات آشفته‌بازار حول فرمانداری‌ها در فضای مجازی به نمایش درآمد که انتشار چنین صحنه‌هایی بی‌اعتمادی عمومی را به همراه داشت.

وی تصریح کرد: در این بی‌تدبیری، ستادهای انتخاباتی ضمن امتناع از دریافت صندوق‌های آراء سبب تجمع در جلوی درب فرمانداری‌ها شدند که بر اساس مستندات موجود، این کوتاهی مشکلات متعددی را به وجود آورد.

مرتضوی اضافه کرد: متعاقب سوءتدبیری‌های به وجود آمده، متأسفانه تعداد قابل‌توجهی از صورت‌جلسه نمایندگان فرماندار که به نوعی مرجع اصلی شمارش آراء هر صندوق است، در این آشفته‌بازار تحویل فرمانداری نشده است و با عدم لحاظ آراء صندوق‌های مذکور، آمار اعلامی از سوی تعدادی از فرمانداری‌ها و ستاد انتخاباتی بعضی از استان‌ها و وزارت کشور احتمالاً کمتر از میزان آراء واقعی مردم لحاظ گردیده است.

رئیس ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در استان اصفهان با بیان اینکه این اقدامات اجحاف در حق کلیه کاندیداها بوده است، تأکید کرد: به طور مشخص و بر اثر این سءتدبیرها، آراء آیت‌الله رئیسی به عنوان نامزد حائز اکثریت آراء به میزان قابل‌توجهی کمتر گزارش شده است.

وی، درخصوص مصداق‌های این سوءتدبیر انتخاباتی توسط مجریان دولتی، بیان کرد: فقط در یک نمونه منطقه‌ای را سراغ داریم که نزدیک به ۶۰ هزار رأی آیت‌الله رئیسی لحاظ نشده به این ترتیب که در حدود ۲۴۰ شعبه اخذ رأی شمارش آراء صورت گرفته و تعداد آراء نامزدها احصاء شده است، اما در اتفاقی عجیب، به دلیل عدم وجود صورت‌جلسه نماینده فرماندار، آراء شمارش‌شده در آمار نهایی در مرحله نهایی تجمیع در فرمانداری لحاظ نشده است.

مرتضوی با بیان اینکه، تأخیر ایجادشده در ساعات اولیه رأی‌گیری، ناکارآمدی دست‌اندرکاران انتخابات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و در نهایت مشکلات ایجاد شده در پایان رأی‌گیری به عنوان یکی دیگر از سوء تدبیرهای ستاد انتخابات شرایط نامناسبی را برای مشارکت عمومی مردم در انتخابات ایجاد نمود، اظهار داشت: مجموع وقایع نشان می‌دهد ظاهراً برخی به دنبال آن هستند که میزان مشارکت عمومی و نیز تعداد آراء رئیس‌جمهور منتخب را کمتر از عدد واقعی آراء به صندوق ریخته شده نمایش دهند.

رئیس ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در استان اصفهان با بیان اینکه هیچ‌کدام از این موارد در نتیجه کلی رأی و پیروزی آیت‌الله رئیسی و آراء سایر کاندیداها تأثیری ندارد، خاطرنشان کرد: با این حال اجحاف به جمهوری اسلامی است که مشارکت عمومی مردم و نیز آراء رئیس‌جمهور منتخب کمتر از میزان واقعی عنوان گردد و این حماسه ملی را کم رونق نشان دهند.

رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی آیت‌الله رئیسی استان اصفهان تأکید کرد: سوء مدیریت‌های انتخاباتی دولت کنونی اعم از اخلال‌ها در بدو زمان رأی‌گیری، حواشی اتفاق افتاده در زمان دریافت صندوق‌های رأی از سوی فرمانداری‌هایی چون فرمانداری اصفهان و در نتیجه مفقود شدن تعداد قابل‌توجهی از صورت‌جلسه‌های نمایندگان فرمانداران وعدم لحاظ آمار صنابزارهادوق‌های مذکور، از یک جنس تفسیر می‌شود و تصور ما آن است که مجریان انتخاباتی این مراکز ضمن بی‌دقتی در امانت‌داری به وظیفه خود به‌درستی عمل ننموده‌اند.

وی در پایان گفت: ستاد مرکزی آیت‌الله رئیسی استان اصفهان موارد یادشده را از طریق مراجع قانونی و دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان پیگیری نموده است که امید است نتایج پیگیری‌ها متعاقباً به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید رضا مرتضوی تخلف آیت الله رئیسی فرمانداری ها شمارش آراء صورت جلسه رأی گیری صندوق ها اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: هرگونه نشر آگهی یا انتشار مطالب منفی درباره نامزد‌های انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های همگانی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است و در صورت مشاهده، افراد متخلف تحت تعقیب قرار می‌گیرند.
سرهنگ کارآگاه علی حسینی افزود: از آنجا که برابر قانون، پلیس فتا ناظر به اجرای ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به موجب این ماده قانونی درج یا نشر محتوا‌هایی علیه نامزد‌های انتخاباتی، احزاب و گروهک‌های سیاسی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزد‌ها توسط رسانه‌های همگانی شامل ابزار‌های چاپی، الکترونیکی یا دیجیتال یا تمام شبکه‌های رسانه‌ای که محتوای نوشتاری، شنیداری، دیداری یا تلفیقی از آنها در معرفی یا قابل دسترسی برای عموم مردم است، ممنوع و جرم انگاری شده است.
او با اشاره به اینکه سرعت انتشار و بازنشر شایعات و اخبار جعلی پیرامون انتخابات در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا کاربران بدون آگاهی از صحت و سقم مطلب آن‌ها را انتشار دهند، گفت: انتشار محتوای مجرمانه نیز برابر قانون جرم است.
وی از کاربران خواست قبل از انتشار یا بازنشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی از درستی و صحت آن مطمئن شوند و برای این کار رجوع به رسانه‌های رسمی حداقل کاری است که کاربران باید انجام دهند.
پلیس فتا با رصد شبانه روزی فضای سایبری هر گونه محتوای مجرمانه در خصوص انتخابات را بلافاصله احصا و ضمن تشکیل پرونده جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال خواهد کرد.
او از نامزد‌های انتخاباتی خواست که به حامیان و ستاد‌های انتخاباتی خود در خصوص انتشار شایعات و اخبار جعلی پیرامون دیگر نامزد‌ها گوشزد کرده و قوانین تبلیغات در فضای مجازی را رعایت کنند.
کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است. کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات
  • ادامه جستجو برای یافتن جوان غرق شده در رودخانه نازلوچای با پهپاد
  • ادامه جستجوی مغروق نازلوچای با پهپاد
  • انتصاب ۳ معاون فرماندار و ۲ بخشدار در استان کرمانشاه
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم