Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا اربابی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برگزاری انتخابات مجمع انجمن صنفی مترجمان گفت: کار‌های اجرایی برگزاری مجمع انجمن صنفی مترجمان پس از برگزاری وبینار تخصصی در زمینه «تاثیر کرونا بر ترجمه در جهان» در روز جمعه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

دیپلماسی فرهنگی موضوع امشب برنامه رادیو گفتگو

وی افزود: هم اکنون تمام اتفاقات تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، باتوجه به رویکرد دولت جدید پیگیری ما در زمینه پیوستن به قانون کپی رایت به خصوص کنوانسیون برن با مشکل مواجه می‌شود. در دولت و مجلس شورای اسلامی قبلی این مسئله را پیگیری کردیم و به نتیجه‌ای در این زمینه نرسیدیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان با اشاره به تلاش‌های این انجمن در زمینه ایجاد حمایت‌ها و تشویق‌هایی برای استفاده از قانون کپی رایت اظهار کرد: باید منتظر ماند و دید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان این وزارتخانه در دولت جدید چه کسانی خواهند بود و می‌توان در زمینه فرهنگ کاری کرد. در دولت دوازدهم اقدام جدی برای فرهنگ نشد. امیدوارم در دولت جدید از انجمن‌های مردم نهاد برای انجام امور فرهنگی بیشتر استفاده شود.

اربابی ادامه داد: باید ساز و کار ترجمه کتاب‌ها را ارتقا دهیم نه اینکه با آثار ترجمه مقابله کنیم. متاسفانه به پیشنهاد‌های انجمن صنفی مترجمان در زمینه ترجمه توجهی نشد و در نهایت در این زمینه اقدامی نشد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کپی رایت ترجمه کتاب انجمن صنفی مترجمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست فوق العاده هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برگزار شد. این نشست به ریاست نصرالله پریچهره سرپرست فدراسیون و با حضور حمیدرضا غزنوی نایب رئیس، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون، سهراب آزاد، سلامی، امیر غریبلو و چشمی بازرس فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تعیین شد و مقرر شد که این تاریخ به وزارت ورزش و جوانان ارائه و پیشنهاد شود.

تاریخ پیشنهادی هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برای انتخابات ۳۰ خرداد ماه است. بررسی حضور سه رشته سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو در مسابقات ایندورگیمز (داخل سالن آسیا)، میزبانی ایران از مسابقات سپک تاکرای آسیا در شهریور و بیس بال غرب آسیا در مهرماه ۱۴۰۳ و همچنین بازگشت رشته‌های آبی اسکی روی آب، جت اسکی و موج سواری به فدراسیون انجمن‌های ورزشی و اضافه شدن انجمن ماهیگیری به فدراسیون از دیگر موارد قابل بحث در این نشست بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران