Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: زمانی شهرداری به فعالیت‌های استارتاپی و نوآورانه مانند فعالیت‌های تجاری نگاه می‌کرد؛ اما در این دوره، شهرداری شاید جزو نخستین دستگاه‌هایی بود که نیازهای فناورانه‌اش را به نمایش گذاشت و یا منتشر کرد.
به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین افتتاح مرکز نوآوری رسانه همشهری، موسسه همشهری را نخستین روزنامه نسل جدید عنوان کرد و گفت: همشهری روزنامه‌ای است که برای نخستین بار جرات کرد رنگی و با قطع جدید چاپ شود و به همه مسایلی بپردازد که کمتر رسانه‌ای می‌پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوآوری در ذات همشهری اندوخته است و علت حیات این روزنامه این نوآوری‌ها است. 
به گفته او؛ در حال حاضر با توسعه فناوری تمامی روزنامه ها دچار چالش‌هاب جدی شدند، درباره همشهری اما؛ معادل روزنامه همشهری، نیازمندی‌ها بود که بخش عمده‌ای از اقتصاد همشهری را به دوش داشت و رقیب های زیادی پیدا کرد، گرچه خیلی‌ها در اوایل آغاز کارشان سراغ همشهری آمدند؛ اما جدی گرفته نشدند.
شهردار تهران گفت: چیزی که از همشهری خواستیم این بود که شما هم دیر یا زود با بحران مواجه خواهید شد و از الان باید به فکر باشید.
او افزود: خوشبختانه موسسه همشهری انعطاف پذیری و قابلیت های بالایی دارد نمونه اش همشهری آنلاین بود که بازدیدکنندگانش افزایش یافت.
حناچی با بیان اینکه در شهرداری تهران تلاش شد تا با نگاه متفاوت عمل کنیم، توضیح داد: زمانی شهرداری به این فعالیت ها مانند فعالیت‌های تجاری نگاه می‌کرد. اما شهرداری شاید جزو نخستین دستگاه‌هایی بود که نیازهای فناورانه‌اش را به نمایش گذاشت و یا منتشر کرد، مثلا در منطقه 6 به دلیل ظرفیت فرهنگی بالا، بسیاری از شرکت‌های توسعه فناوری، شکل پیدا کردند و 240 کافه کتاب در این دوره کوتاه شکل گرفت. 
او ادامه داد: با برنامه‌هایی که در حوزه تهران هوشمند داریم با جدیت بیشتری برنامه‌ها را ترغیب خواهیم کرد. به طوری که تاکنون هم اقداماتی در این زمینه مانند؛ راه‌اندازی مراکز تخصصی نوآوری و فناوری با محوریت شهری، شکل دادن 100 تیم استارتاپ برای حل مشکلات شهری و راه اندازی مرکز زندگی هوشمند در ایستگاه تجریش انجام شد. 
شهردار تهران با بیان اینکه اگر به 10 سال قبل بازگردیم، هیچ کدام از این خدمات در کشور ارایه نمی‌شد، چون نمی توانستیم اطلاعاتمان را منتقل کنیم گفت: اما هم اکنون، توسعه فناوری‌ها امکان‌پذیر است و اوج آن در فضای انتخابات بود که 45 میلیون نفر در این فضا با هم در ارتباط بودند.
حناچی گفت: این بستر را در فضای شهر تهران با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد . بعد از ما و در مدیریت بعدی این مسیر را ترغیب خواهد شد؛ چرا که نیاز کشور است و راهی جز این وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • توصیه سان به لیورپول: صلاح پیر شده، بفروشیدش!
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی