Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌های خبری نشان می‌دهد واکسنِ بومی هند در مسیری پر نشیب و فراز برای تایید شدن از سوی سازمان جهانی بهداشت قرار دارد. پیش تر مجوز استفاده اضطراری این واکسن در ماه ژانویه قبل از کامل شدن آزمایش های بالینی در این کشور صادر شده بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو از روزنامه « استریت تایمز » سنگاپور، پس از اینکه در ماه آوریل، واردات واکسن «باهارات بیوتک» از سوی آژانس بهداشت برزیل به علت ارائه نشدن مدارک کافیِ آزمایش های بالینی در مراحل تولید متوقف شد، در ماه جاری مجوز لازم برای واردات ۴ میلیون دوز از این واکسن بصورت شرطی صادر شد و این آژانس با تحلیل داده ها برای واردات بعدی تصمیم خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برپایه این گزارش، سازمان غذا و داروی آمریکا هفته گذشته مجوز تایید اضطراری برای واکسن بهارات را در آمریکا رد کرد و درخواست اطلاعات و داده های بیشتری در مراحل آزمایش های بالینی این واکسن را مطرح کرد.

نتایج فاز سوم آزمایش های بالینی این واکسن هنوز منتشر نشده است. به گفته این شرکت واکسن سازی این داده ها در ماه ژوئیه در دسترس قرار خواهد گرفت. واکسن بهارات هنوز در فهرست استفاده اضطراری سازمان جهانی بهداشت قرار نگرفته است.

بدین ترتیب دانشجویان هندی که در کشورهای دیگر مثل آمریکا و کانادا تحصیل می کنند باید تنها واکسن تایید شده سازمان جهانی بهداشت یعنی آسترازنکا که در هند موجود است را تزریق کنند تا بتوانند به کشورهای محل تحصیل خود بازگردند. این موضوع سبب بروز مشکلاتی برای دانشجویان خارج از کشور شده که وزارت امور خارجه هند در جستجوی راه حل هایی از طریق کانال های دیپلماتیک برای آن است.

شرکت بهارات بیوتک در تلاش است تا این واکسن را در فهرست واکسن های تایید شده از سوی سازمان جهانی بهداشت قرار دهد. این شرکت درخواست خود را برای تایید از سوی این سازمان در ۱۹ آوریل ثبت کرد. قرار است جلسه ای در تاریخ ۲۳ ژوئن میان کمیته ای از سازمان جهانی بهداشت و شرکت بهارات، پس از ثبت اطلاعات بیشتر درباره واکسن برگزار شود.

« نارندرا مودی » نخست وزیر هند و دولتش با واکسن بهارات واکسینه شدند و از این واکسنِ بومی به عنوان توانایی و قابلیت های داروسازی و اتکا به خود یاد می کنند. این شرکت گفته بود بیش از ۴۰ میلیون دوز برای استفاده داخلی تولید خواهد کرد.

واکسن بهارات بیوتک بر پایه ویروس ضعیف شده سارس-کووید ۱۹ ساخته شده و یکی از ۳ واکسن مورد استفاده در برنامه واکسیناسیون این کشور است. دو واکسن دیگر آسترازنکا و اسپوتنیک روسی هستند که دومی هم هنوز در فهرست واکسن های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت نیست.

« شاهد جمیل » ویروس شناسِ ارشد هندی در مصاحبه با این رسانه گفت : « بسیار متعجبم که نتایج فاز سوم آزمایش های بالینی واکسن هنوز منتشر نشده است. این موضوع نه تنها به اعتبار شرکت ضربه می زند بلکه تایید سازمان جهانی بهداشت را نیز به تعویق می اندازد که مسئله دوم برای پذیرش جهانی این واکسن بسیار ضروری است. امیدوارم زودتر و بدون تاخیر بیشتر این مهم اتفاق بیفتد. »

شرکت بهارات در بیانیه ای اعلام کرده است، کارآمدی و اثربخشی این واکسن حدود ۷۸ درصد است و نتایج فاز اول و دوم و بخشی از فاز سوم به شکلی دقیق در حال بررسی است. همچنین این شرکت تا کنون ۹ مقاله درباره موثر بودن و ایمنی واکسن در ۵ مجله معتبر جهانی در یک سال گذشته منتشر کرده است.

به گفته دکتر « راشس الا » رئیس پروژه واکسن بهارات بیوتک فاز سوم آزمایش بالینی این واکسن بر روی ۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر انجام شده که یکی از بزرگترین آزمایش های بالینی بوده است. آخرین داوطلبان برای تزریق در این مرحله اواسط مارس واکسن را دریافت کردند.

کشور هند اخیرا با موج دوم هولناک همه گیری ویروس کرونا مواجه شد. تا کنون ۲۹ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۹۶۵ مورد ابتلا در این کشور گزارش شده است که در این میان ۳۸۶ هزار و ۷۴۰ نفر جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بهارات بیوتک واکسن هندی سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت آزمایش های بالینی واکسن بهارات بهارات بیوتک فاز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر مرزبان در مورد آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال که ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ توقیف شد، اظهار کرد: برخلاف ادعای رسانه‌های بیگانه و معاند از جمله رسانه‌های تحت حمایت رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی مبنی بر گروگانگیری خدمه کشتی مذکور که قویا تکذیب می‌شود، تمامی ۲۴ خدمه کشتی مذکور در سلامت کامل به سر می‌برند و جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.

بازگشت به میهن یک خدمه خانم

وی افزود: در ابتدای امر ۲۵ خدمه کشتی MCS Aries با تابعیت کشورهای هند، پاکستان، فیلیپین، ۱ نفر روسیه و ۱ نفر استونی در کشتی وجود داشت که بلافاصله با هماهنگی دیپلماتیک یکی از این خدمه هندی که خانم بود و فعالیت کارورزی داشت از سایر خدمه جدا شد و به میهن خود بازگشت.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بلافاصله پس از توقیف کشتی مذکور و ابراز نگرانی سفارتخانه‌های خدمه روی کشتی، تماس‌های لازم از سوی دولت‌های متبوع با دستگاه وزارت امور خارجه ایران انجام شد و با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی مکاتبات لازم انجام تا فعالیت‌ها دنبال شود.

هیچ‌گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیفی وجود ندارد

مرزبان با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه هیچ گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیف شده وجود نداشته و ندارد، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دولت‌های عضو کنوانسیون کار دریایی (MLC ۲۰۰۶) و بر اساس اصول حقوق بشری و رویکرد انسانی و دینی خود، تمامی تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی جان خدمه کشتی مربوطه اندیشیده است و جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد و تمامی خدمه آزادانه در کشتی حضور دارند و از تمامی حقوق لازم برخوردار هستند.

برقراری تماس تلفنی، اینترنتی و ملاقات با خدمه کشتی

وی با تاکید بر اینکه صرفا کشتی MCS Aries توقیف شده و خدمه کشتی توقیف نشده‌اند، عنوان کرد: این خدمه آزادانه روی کشتی حضور دارند و از امکانات اینترنتی و تلفنی برای برقراری ارتباط با خانواده‌های خود برخوردارند و تمامی مراتب به سفارتخانه‌های متبوع اطلاع داده شده و در عین حال با هماهنگی صورت گرفته سفرا و نمایندگان سفارتخانه‌های این اتباع، دیدار کرده‌اند و در هر زمان دیگری امکان دیدار مجدد وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نیست.

امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه کشتی

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به نماینده مالک و دولت تحت پرچم کشتی اعلام کرده که با رعایت شرایط ایمنی امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه روی کشتی وجود دارد، اظهار داشت: از نماینده مذکور درخواست شده در صورت تمایل، درخواست رسمی خود را ارائه کنند و پس از آن اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

مرزبان با تاکید بر اینکه خوشبختانه اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه به خانواده و دولت کشورهای متبوع خدمه کشتی، اطمینان داد که جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص تامین امنیت، سلامت و ایمنی خدمه وجود ندارد.

این مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی در پایان خاطر نشان کرد: مسیر ارتباطی از سوی انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران نیز دنبال و مراتب منعکس شده و در حال حاضر فضای بسیار آرامی در کشتی حاکم است و خدمه در سلامت کامل به سر می‌برند و تا زمانی که تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد، شرایط مساعد برای تمامی خدمه روی کشتی، فراهم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی