Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:10:06 GMT

دام، طیور و چرم صاحب کانون‌های «دانش و صنعت» شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۸۶۱۸

دام، طیور و چرم صاحب کانون‌های «دانش و صنعت» شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری در نشست کمیسیون راهبری کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار گفت: یکی از بنیادی‌ترین ماموریت‌های کانون‌ها رسوخ فناوری به بخش و صنف مرتبط با آنها است.

وی با بیان اینکه در بخش دام و طیور نیز پتانسیل قابل توجهی برای فعالیت استارت اپ‌ها و شرکت‌های فناور وجود دارد، گفت: برخی کانون‌ها توانسته‌اند که از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند، به نحوی که ما آنها را تا مرحله تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی همراهی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادمه داد: در صورت تاسیس کانون‌های نوآوری یا عرضه طرح‌های کلان، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از هیچ حمایتی فروگذار نخواهد کرد. نقطه قوت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه طیور و همچنین چرم نیز می‌تواند این موضوع باشد که قبلاً معاونت در این خصوص برنامه‌های بسیاری را اجرایی کرده است و شرکت‌های قوی دانش‌بنیان در بخش دام و طیور در حال فعالیت هستند.

صالحی گفت: از آنجا که صنعت دام و طیور نیازمند حضور فعال شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است تا امنیت غذایی در این بخش تامین شود، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار دام و طیور معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌تواند، نقش هماهنگ کننده بین سیاستگذار و بخش خصوصی را ایفا کند.

ضرورت فعالیت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار حوزه دام و طیور

همچنین محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در این نشست با توجه به اهمیت تاسیس زنجیره تولید و ارزش در هر یک صنایع کشور، گفت: شاید رسالت کانون در رابطه با همین زنجیره ارزش معنی پیدا کند. موضوع امنیت غذایی در کشور مسئله حساسی است که باید به آن توجه ویژه نشان داده شود. کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار دام و طیور هم به عنوان تشکلی نیمه خصوصی و دولتی می‌تواند نقشی کلیدی در این خصوص ایفا کند.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های کلان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، گفت: دام و طیور از جمله اقلام مهم در سبد غذایی شهروندان است و تامین امنیت غذایی در این حوزه از همان ابتدا مورد تاکید معاونت بوده است. به همین دلیل تاسیس کانون در این صنف، می‌تواند تلاش‌ها برای توسعه فناوری و ارتقای همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و این صنعت را شدت بخشد.

همچنین در این نشست ، مقرر شد کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار صنعت چرم نیز ایجاد شود.

کد خبر 5240002 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دام و طیور صنعت چرم حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان انتخابات 1400 نوآوری شرکت مخابرات ایران گوگل فناوری فضایی تولید دانش بنیان شرکت های دانش بنیان انتی تراست ایرانسل نمایشگاه الکامپ پیام تبریک معاونت علمی و فناوری کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار دام و طیور کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط

پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: امیرعلی مهرابی در رشته لکوکیدز (مهندسی خلاقیت) و حسین شکری‌نیا در لیگ لکو الک (آزمایشگاه الکترونیک) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم، و سهمیه شرکت در مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط کشور عمان را دریافت کردند.

وی افزود: مسابقات کشوری دانش‌آموزی لکوکاپ ایران دو روز پیش، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد و در این رویداد هزار گروه برتر حوزه رباتیک از سراسر کشور در ۱۵ رشته و ۳۰ لیگ با هم رقابت کردند.

لکوکاپ به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های پژوهش محور دانش‌آموزی در خاورمیانه است که هر سال در دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود.

این رویداد پژوهشی با ایجاد بستری مناسب، این امکان را به کودکان و نوجوانان می‌دهد که در هر رشته‌ای که فعالیت کرده‌اند، خلاقیت و مهارت‌های فرا گرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش‌آموزان رقابت کنند.

مسابقات جهانی مسقط آذر ۱۴۰۳ در کشور عمان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • تشییع شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت