Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@07:20:20 GMT

مرگ نیم میلیون نفر بر اثر کرونا در برزیل

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۸۶۲۱

مرگ نیم میلیون نفر بر اثر کرونا در برزیل

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از بی بی سی، شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در برزیل از مرز ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفت؛ کشوری که دومین رتبه بیشترین موارد مرگ و میر بر اثر کرونا را در میان کشور‌های جهان داراست. این در حالی است که کارشناسان می‌گویند شیوع کرونا ممکن است در میان کندی واکسیناسیون در این کشور و آغاز زمستان، وخیم‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مقامات بهداشتی برزیل در این خصوص گفت: ۵۰۰ هزار نفر جان باخته و متأسفانه این رقم همچنان افزایش می‌یابد. این مسأله‌ای زمان بر خواهد بود تا پوشش واکسیناسیون افزایش یابد.

بر پایه این گزارش، در میان خودداری «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل از حمایت از اقداماتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، ویروس کرونا در این کشور همچنان در حال شیوع است.

موسسه بهداشتی «Fiocruz» می‌گوید اوضاع در برزیل «بحرانی» است و تنها ۱۵ درصد از بزرگسالان به طور کامل واکسینه شده اند.

همچنین کنگره برزیل در حال تحقیق در خصوص شیوه اداره همه گیری کرونا از سوی دولت است. بولسونارو، رئیس جمهور برزیل به خاطر نبود یک پاسخ هماهنگ در قبال کرونا و دیدگاه شکاکانه اش در برابر واکسن این بیماری، قرنطینه و الزامات زدن ماسک به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

رئیس جمهور برزیل گفته است تأثیر قرنطینه بر اقتصاد بدتر از ویروس خواهد بود؛ همچنان که اصرار دارد که تمام تلاشش را به انجام رسانده تا از شماری از کشور‌ها واکسن خریداری کند. این در حالی است که مخالفان او را متهم می‌کنند که خرید واکسن را به دلایل سیاسی تأخیر داشته است.

شیوع کرونا در برزیل بوسیله گونه‌ای از ویروس که قابلیت انتقال بیشتری را دارد، شایع‌تر شده است؛ از جمله یک گونه که در منطقه آمازون شناسایی شده و اکنون به عنوان «گاما» شناخته می‌شود. این در حالی است که میانگین ۷۰ هزار مورد روزانه در هفته گذشته در این کشور تأیید شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا ژائیر بولسونارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده گیلاوند را شاهد هستیم گفت:  تردد روان در محور‌های چالوس، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) گزارش شده است.

وی افزود:  ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا حصارک، آزادراه قزوین – کرج حدفاصل مهرویلا تا ساسانی و  محور تهران – پاکدشت محدوده خاور شهر گزارش شده است.

او در خصوص آخرین وضعیت جوی گفت:بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد گزارش شده است.

او در خصوص  انسداد‌های اخیر محور‌های مسدود شریانی و غیر شریانی گفت:   محور خرم آباد – پلدختر به عنوان محور شریانی تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می شود.

او در خصوص  محور‌های مسدود غیرشریانی گفت: هشتگرد – طالقان،کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد - قاین، حاجی آباد – آبیز، حاجی آباد - شاهرخت، حاجی آباد – آهنگران، ایرانشهر - مهرستان گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • سامانه سنام قوه قضائیه پس از ۱۰ روز همچنان قطع است
  • ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است