Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@04:37:07 GMT

برگزاری انتخابات پارلمانی در ارمنستان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۸۸۰۸

برگزاری انتخابات پارلمانی در ارمنستان

 

به گزارش تابناک، مهر به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: انتخابات زودهنگام پارلمانی ارمنستان امروز یکشنبه در حال برگزاری است.

این انتخابات زودهنگام پارلمانی به درخواست «نیکول پاشینیان» کفیل نخست وزیری و با هدف حل مشکلات و آرام کردن مردم بابت توافق صلح امضا شده با دولت باکو در نوامبر گذشته میلادی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاشینیان که با اعتراضات مردمی بابت این توافق صلح و درخواست‌ها برای کناره گیری روبرو بود، از سمتش کناره گیری کرد و انتخابات زودهنگام پارلمانی را رقم زده است.

در انتخابات امروز بیش از ۲۰۰۰ حوزه رای گیری در سراسر ارمنستان باز شده و ۲.۶ میلیون نیز واجد شرایط رای دادن هستند.

۲۱ حزب سیاسی و چهار ائتلاف انتخاباتی در این رای گیری شرکت دارند اما دو نیروی سیاسی، رقبای اصلی هستند که یکی حزب حاکم قرارداد مدنی تحت رهبری پاشینیان است و دیگری ائتلاف ارمنستان به رهبری رابرت کوچاریان، رئیس جمهوری سابق این کشور.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند که دو طرف شانه به شانه هم هستند و هنوز مشخص نیست که آیا یکی از آنها می‌تواند ۵۴ درصد کرسی‌های پارلمان را برای تشکیل یک دولت به دست بیاورد یا خیر.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی ارمنستان پاشینیان نیکول پاشینیان انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران

محسن نایبی عصر چهارشنبه در دومین جلسه ستاد امنیت انتخابات استان تهران که با حضور شجاعان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی وزارت کشور، جلایی، مدیرکل فناوری شورای نگهبان، علوی، قائم مقام شورای نگهبان هیات نظارت استان تهران و سیدکمال سادات مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران و دیگر اعضاء برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید «مرتضی مطهری» و تبریک روز معلم و مقام استاد اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که علی‌رغم توطئه دشمنان نظام مقدس اسلامی، انتخابات ۱۱ اسفند در سلامت و امنیت کامل برگزار و باعث فخر و مباهات کشور و سرخوردگی بدخواهان این ملت شد.

نایبی با اشاره به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق گفت: اثرات و برکات این اقدام در آینده و هرچه بیشتر بگذرد نمایان‌تر خواهد شد.

وی عنوان کرد: تأمین امنیت روانی و سلامت مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله اول انتخابات دارای اهمیت است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران خبر داد و افزود: دشمن از هر حربه‌ای برای بر هم زدن امنیت روانی در جامعه استفاده می‌کند و ما تمام ظرفیت و توان خود را به کار خواهیم گرفت تا نقشه آنان را خنثی کنیم.

بر اساس این گزارش مرحله دوم انتخابات روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به صورت تمام الکترونیک و در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا مانند دور اول برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌
  • حذف زودهنگام هدایی از گرند اسمش عربستان
  • حذف زودهنگام هدایی از گرنداسمش عربستان
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • رسانه‌ها نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا کردند
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود