Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: انجمن های هنری، کانون های فرهنگی مساجد و موسسات قرآنی ظرفیت های ارزشمندی برای کمک به غنی شدن برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سومین جلسه شورای آمورش و پرورش عصر یکشنبه با حضور استاندار قزوین در سالن مدیریت بحران استانداری تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین اسماعیلی در این نشست اظهارداشت: مجتمع های فرهنگی و هنری استان قزوین ظرفیت ارزشمندی برای بهره گیری دانش آموزان در فصل تابستان و پر کردن اوقات فراغت آنهاست.

وی افزود: مجتمع های فرهنگی ارشاد می تواند کانون فعالیت دانش آموزان در فصل تابستان باشد و در این میان کانون های فرهنگی و هنری مساجد هم با شبکه گسترده آن در اقصی نقاط استان از دیگر امکانات هنری است که می تواند در اختیار مخاطبان جوان و نوجوان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: موسسات قرآنی و انجمن های هنری در رشته های هنرهای تجسمی، نقاشی، موسیقی،نمایش، کتابخانه های عمومی هم از دیگر ظرفیت های فرهنگی استان است که در صورت هماهنگی و حمایت استانداری می توانیم این مجموعه بزرگ را برای استفاده دانش آموزان در فصل تابستان مهیا کنیم.

هنرستان هنرهای زیبا برای پسران راه اندازی می شود

اسماعیلی در ادامه از راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا برای دختران در قزوین به عنوان حرکتی ارزشمند یاد کرد و اظهارداشت: هنرستان دختران در دو رشته و پذیرش 50 هنرجو فعالیت خود را در قزوین آغاز کرده و مورد استقبال قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با ایجاد مقدمات لازم آماده راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا برای پسران هستیم که در صورت تامین 500 میلیون تومان اعتبار و تامین تجهیزات لازم می توانیم امسال شاهد افتتاح این هنرستان هم باشیم.

اسماعیلی گفت: در گام اول می توانیم 50 هنرجوی پسر را جذب این هنرستان کنیم اما هدف اصلی ما ایجاد دانشکده هنرهای زیبا در استان است که در صورت حمایت مسئولان استانی پیگیر آن خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهارداشت: در کشور بیش از 49 هنرستان با پذیرش 4 هزار هنرجو فعالیت می کند و در استان قزوین هم با وجود هنرمندان شاخص و استعدادهای مختلف هنری راه اندازی هنرستان و دانشکده هنری دستاورهای فرهنگی خوبی خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسماعیلی ارشاد قزوین دانش آموزان هنرهای زیبا استان قزوین راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی همچنین گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است.

کد خبر 6087385

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی - تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • تخلیه ساکنان ۴ مجتمع مسکونی تجاری در قزوین به دلیل گودبرداری
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان