Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@15:35:57 GMT

یادداشت| امتحان بزرگ از تهران تا بیرمنگام

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۰۰۷۳

یادداشت| امتحان بزرگ از تهران تا بیرمنگام

" پیروز امتحان مردم بودند که با این همه دغدغه و مشکلات و بمباران تبلیغات علیه انتخابات در صحنه حاضر شدند. حماسه‌ای که کمتر کسی پیش بینی می‌کرد و دال مرکزی فضا سازی علیه  انتخابات، موضوع کاهش مشارکت و فاصله گیری مردم از نظام بود." - اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم_ علی شعبانی: 28 خردادماه سال 1400 روز ماندگاری در تاریخ ایران و بلکه تاریخ جهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغراق نیست اگر بگوییم بیش از یکسال است تمام جهان کفر و استکبار و تمام عوامل داخلی و خارجی آنها و گروهی از نفوذی‌های داخلی نیز  تلاش کردند تا انتخابات خردادماه ایران را از رونق بیندازند و تمام رسانه‌های ریز و درشت به صحنه آمدند تا «نه به انتخابات» را برای مردم ایران القا کنند. از احمدی نژادی که همواره سخنش را با دعا برای فرج امام عصر آغاز می‌کرد تا مسیح علی نژاد که سردمدار هشتگ‌های کشف حجاب است، از منافقین در کمپ تیرانا تا گروهی از سران و تئوریسین های فتنه 88 در توافقی نا نوشته بر طبل تحریم انتخابات کوبیدند.

چرا ملت پیروز شد؟/ شکست کمپین تحریم انتخابات و تأثیر آن بر شکست کمپین فشار حداکثری

 

از سوی دیگر کشورهایی که صنمی با انتخابات ندارند و به فرمایش مقام معظم رهبری فرق صندوق رأی و صندوق میوه را نمی‌دانند علیه انتخابات سخن گفتند تا اینکه سرانجام روز بزرگ امتحان فرا رسید؛ پیر میدان و مراد مردم اشارتی کرد که «جمهوریت در نظام اسلامی، با مشارکت مردم محقق می‌شود/ هدف دشمنان آن است که مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند، ان شاء الله مردم مثل همیشه عکس خواسته دشمن عمل خواهند کرد/ حضور مردم در انتخابات یک عمل صالح است/  افرادی که مردم را دلسرد می‌کنند به دنبال تضعیف نظام هستند تا کشور را جولانگاه تروریست‌ها کنند/ اگر مشارکت در انتخابات پایین باشد، دشمن مجال زورگویی پیدا می‌کند.»

مردم این دیار که مرید مراد خود بودند، به خوبی پیام را دریافت کردند و آماده امتحان بزرگ شدند که خدای متعال فرمود :آیا مردم گمان می کنند اینکه بگویند ایمان آوردیم رها می شوند و مورد امتحان قرار نمی گیرند؟  سرانجام امتحان آغاز شد یکی را با عدم احراز صلاحیت آزمودند و دیگری را با نحوه اظهاراتش در مناظره. یکی، دیگری را آماج تهمت قرار داد و دیگری در پاسخ، خاضعانه دعوت به تقوا کرد. دیگری را با بازی تعرفه‌ها و تاخیر در آغاز رای گیری آزمودند و مردم را هم به شرکت در انتخابات آزمودند.

در این میان پیروز امتحان مردم بودند که با این همه دغدغه و مشکلات و بمباران تبلیغات علیه انتخابات در صحنه حاضر شدند . حماسه‌ای که کمتر کسی پیش بینی می‌کرد و دال مرکزی فضا سازی علیه  انتخابات، موضوع کاهش مشارکت و فاصله گیری مردم از نظام بود. آنها به زعم خود با میزان مشارکت نهایی (حدود 50 درصد) مدعی پیروزی جبهه تحریم انتخابات هستند اما اولا؛ با توجه به مشکلات روزافزون آحاد مردم در 8 سال اخیر میزان مشارکت در انتخابات بدون راه اندازی نهضت تحریم و با توجه به نظرسنجی‌هایی که حدود 6 ماه قبل انجام شده بود، بسیار کمتر از 50 درصد بود و مشارکت گسترده مردم به میزان حدود 50 درصد ، یک موفقیت بزرگ در شرایط سخت معیشتی ، کرونا و تحریمها ارزیابی می شود

ثانیا‌؛ بر اساس بررسی سوابق انتخابات ریاست جمهوری در دوازده دوره گذشته، میزان مشارکت حداقلی مربوط به دولت دوم سازندگی(50 درصد) می‌باشد. دولتی که همسو با بسیاری از تفکرات غربگرایان کنونی است.

ثالثا؛ بر اساس آنچه در انتخابات دوازده دوره گذشته رخ داده هیچگاه مشارکت صد درصدی وجود نداشته که حالا مدعی شویم پنجاه درصد از مردم این انتخابات را تحریم کرده‌اند. منصفانه آن است که میانگین مشارکت را در این دوازده دوره با میزان مشارکت در این دوره مقایسه کنیم و البته شرایط سخت و سیاستهای غلط دولت کنونی را در نارضایتی مردم مد نظر قرار دهیم. بر همین اساس میانگین مشارکت در این دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری حدود 70درصد بوده است و اکنون به دلایلی که اشاره شد حدود 20 درصد کاهش یافته است و اکثریت این کاهش ناشی از سوء مدیریت در سالهای اخیر است و ربطی به تحریم انتخابات ندارد. 

رابعاً؛ بر اساس بررسی بعمل آمده میزان مشارکت در جایی مانند آمریکا در دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری 57 درصد  بوده است و همانگونه که در سطور بالا اشاره شد این مشارکت در ایران بالای 70درصد بوده است. بنابراین عوامل و مزدوران جبهه استکبار ابتدا تحلیل خودشان را از میزان مشارکت در مهد دموکراسی غربی ارائه نمایند و بعد در مورد انتخابات در جمهوری اسلامی قضاوت کنند.

خامسا؛ برخی کاستی‌های مجریان انتخابات اخیر (تأخیر در تأمین تعرفه ،  تأخیر در آغاز رأی گیری و یا اشکال در سیستمهای احراز هویت و ناهماهنگی‌های مشکوک در حوزه‌های خارج از کشور) را نبایستی در این میان نادیده گرفت . 

سادساً؛ در میان همین جریانات داخلی در اواخر سال 99 میزان مشارکت را در مصاحبه‌هایشان حدود 26 یا 27 درصد احتمال می دادند (سوابق آن موجود است)که دو برابر شدن میزان مشارکت در انتخابات، نشان از توجه مردم به رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبری و بصیرت اقشار مختلف جامعه است. 

در آخر یاد کنیم از هموطنان عزیز در دیار غربت که با تهدید و ارعاب مزدوران استکبار و حتی با کتک خوردن از نامردان روزگار، پای صندوق رأی حاضر شدند و ساحت این حماسه را از تهران تا بیرمنگام گسترش دادند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 1400 ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد انتخابات ریاست جمهوری 1400 میزان مشارکت تحریم انتخابات دوازده دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است

به گزارش خبرآنلاین البرز، مجتبی عبداللهی در مراسم شورای اطلاع رسانی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، افزود: همه به این باور رسیده ایم که دولت محترم سیزدهم برای جبران کاستی ها، ارتقا زیرساخت ها و سرانه ها و کسب رضایتمندی مردم، مصمم است و تلاش می کند.

وی ادامه داد: امسال بنا بر منویات حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) سال جهش تولید با مشارکت مردم، نام گرفت.

عبداللهی گفت: بر این اساس باید تمامی ظرفیت های خود را در راستای تحقق این هدف بزرگ متمرکز کنیم و بسترهای مشارکت مردم را فراهم کنیم.

وی افزود: در انتخابات اسفند ماه گذشته، دست در دست هم دادیم و با آگاهی بخشی و امیدآفرینی، مردم را از حق و تکلیف خود در انتخابات آگاه کردیم که مانع تحقق اهداف برنامه ریزی شده دشمنان شد.

استاندار البرز گفت: براین اساس از اصحاب محترم رسانه انتظار می‌رود همچنان در کنار ما باشند تا دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز با سربلندی برگزار کنیم.

وی همچنین شرایط البرز بعنوان استانی که از سال ۸۹ استقلال یافت تشریح کرد و در ابعاد مختلف به نیازها، مطالبات، ظرفیت ها، سرانه ها و زیرساخت های آن پرداخت.

عبداللهی ادامه داد: البرز مهاجرپذیر ترین و متراکم ترین استان کشور است در حالی که تنها نیم درصد از مساحت خاک کشور را داراست.

وی گفت: یکی از مهمترین مصوبات سفر اول رییس جمهور محترم و همچنین سفر رئیس محترم قوه قضائیه به استان، انتقال زندانیان و تخلیه زندان رجایی شهر بود که محقق شد و این زندان بزرگ و ملی از بافت شهری کرج خارج شد.

استاندار البرز افزود: مجموعه ساختمان های زندان بزودی به یک مکان فرهنگی تبدیل می شود و اراضی مربوط به استان نیز در راستای مولدسازی در عمران و آبادانی استان صرف می شود.

وی با بیان اینکه سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱.۸ درصد و در البرز حدود ۹ دهم به ازای هر هزار نفر است، گفت: ۲۰ بیمارستان شامل ۱۲ تا دولتی و ۸ تا خصوصی با ۲ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در البرز مستقر هستند و برای رسیدن به میانگین کشوری و جمعیت استان به بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز نیاز داریم که با توجه به تسریع در روند پیشرفت پروژه ها تا پایان دولت سیزدهم محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه البرز در سرانه های آموزشی و پرورشی، محروم ترین استان کشور است، گفت: این استان ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار معلم دارد و تمامی مدارس استان دوشفیته و کلاس ها با جمعیت بالای ۳۲ نفر تشکیل می شود و اگر بخواهیم همه مدارس یک شیفت و کلاس ها ۳۰ نفره شود به حدود هزار مدرسه نیاز داریم.

عبداللهی افزود: خدا را شاکریم که اکنون به تعهدات خود عمل کرده و ۱۲۰ مدرسه با مشارکت دولت و خیرین به آموزش و پرورش استان تحویل داده و تا پایان دولت سیزدهم این رقم از ۲۰۰ مدرسه نیز عبور خواهد کرد.

در پایان این نشست از اعضای شورای اطلاع رسانی دولت در استان و اسماعیل حیدرپور سرپرست خبرگزاری خبرآنلاین در استان البرز نیز تقدیر شد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899399

دیگر خبرها

  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور ، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران