Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@03:59:15 GMT

دستگیری فروشنده قرص‌های‌سقط‌جنین

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۰۳۲۰

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی در خصوص خرید و فروش قرص‌های کمیاب سقط جنین در فضای مجازی و کشف بیش از ۵۰ عدد از این دارو، خبر داد. ناطقان: سرهنگ داوود معظمی گودرزی، گفت: طی رصد و پایش مستمر فضای مجازی مشخص شد فرد یا افرادی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش داروهای کمیاب سقط جنین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات خود را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه متوجه شدند شخصی با ایجاد چندین صفحه اینستاگرامی با تبلیغات اغوا کننده اقدام به فروش داروهای کمیاب سقط جنین می‌کند.

وی افزود: افسران سایبری این پلیس با بررسی‌های همه جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند؛ با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضائی، در نهایت مجرم در یکی از مناطق شرقی تهران دستگیر و بیش از ۵۰ قلم داروی سقط جنین که فاسد و تاریخ گذشته نیز بودند از محل اختفای وی کشف شد.

گودرزی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار می‌کرد اما پس از مشاهده مستندات موجود در پرونده ضمن پذیرش بزه انتسابی به فروش این داروها اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلاً دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند. شهروندان همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند. منبع: مهر برچسب ها: دستگیری ، فروشنده ، قرص های سقط جنین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دستگیری فروشنده قرص های سقط جنین فضای مجازی سقط جنین پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد

 سرهنگ فرزادپور، رئیس پلیس فتای قم گفت: با اجرای طرح نور از ۲۵ فروردین هرگونه اقدامی که منجر به جریحه‌دار شدن عفت عمومی شود از مصادیق رعایت نکردن عفاف و حجاب به شمار می‌آید.

رئیس پلیس فتای استان گفت: از زمان اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ صفحه در پیام رسان‌های داخلی و خارجی که متعلق به افراد مشهور، کسب و کار‌های خانگی و اصناف بوده بررسی شده است.

سرهنگ فرزادپور بیان داشت: در پی این رصد نزدیک به ۱۵۰ نفر از صاحبان صفحات مجازی از سوی پلیس تذکر دریافت کرده و برای تکرار نکردن جرم خود متعهد شدند.

وی مصادیق رعایت نکردن عفت عمومی در بستر فضای مجازی را «نداشتن پوشش مناسب»، «استفاده از کلام و موسیقی‌های مبتذل»، «بهره‌گیری از نماد‌های فِرق و گروه‌های نامناسب» و «ترویج سبک زندگی غربی» برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • دستگیری بیش از ۵۰ هزار کلاهبردار فروش سوالات کنکور/ اینترنت در زمان برگزاری آزمون قطع نمی‌شود
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند