Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@09:00:00 GMT

4 زن در هرمزگان آموزش تخصصی دریانوردی می‌بینند

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۰۷۸۱

4 زن در هرمزگان آموزش تخصصی دریانوردی می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا محمدی کرجی ران اظهار کرد: 4 زن در حال آموزش دوره تخصصی دریانوردی هستند و در این دوره آموزشی که از نیمه دوم خردادماه 1400 در جزیره قشم آغاز شده و به مدت دو سال ادامه دارد، آموزش های تئوری و عملی مربوط به افسر دومی کشتی های با ظرفیت ناخالص 500 تن یا بیشتر سفرهای نامحدود (اقیانوس پیما) به فراگیران ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از گذراندن مراحل آزمون های علمی، مصاحبه زبان انگلیسی و روانشناسی، از بین حدود 100 نفر متقاضی، تعداد 27 نفر فراگیر برای شرکت در این دوره انتخاب شدند و نکته قابل توجه این که برای نخستین بار در کشور، تعداد 4نفر از بانوان توانستند شایستگی حضور در این دوره تخصصی دریانوردی را کسب کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقای سطح دانش علمی و عملی دریانوردان استان، کمک به اشتغال جوانان بومی و کاهش هزینه متقاضیان با توجه به عدم نیاز آنها برای سفر به تهران عنوان کرد.

کرجی ران تصریح کرد: پیش از این، متقاضیان فراگیری دوره های آموزش افسر دومی کشتی های اقیانوس پیما مجبور بودند برای شرکت در کلاس ها به تهران و یا سایر استانها رفت و آمد کنند که علاوه بر هزینه بالای شرکت در دوره، هزینه های مربوط به حدود دو سال مسافرت، اسکان و ایاب و ذهاب نیز به آنها تحمیل می شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این دوره آموزشی و همچنین تامین سیستم های شبیه ساز لازم به منظور اجرای دوره های جانبی مورد نیاز، در حال حاضر تمامی دوره های آموزشی لازم برای کل سمت های دریانوردی نزدیک به ساحل و همچنین سمت افسر دوم کشتی های با ظرفیت ناخالص 500 تن یا بیشتر سفرهای نامحدود، در سطح استان برگزار و همچنین تمامی آزمون های شایستگی در تمامی سمت های نزدیک به ساحل و سفرهای نامحدود در بندرعباس انجام می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان ضمن بیان این مطلب که 33 هزار نفر دریانورد (معادل یک چهارم دریانوردان ایران) در این استان فعالیت دارند، گفت: هرمزگان از شمار کل بانوان دریانورد کشور، سهمی ۱۵۳ نفری را به خود اختصاص داده که در این زمینه رکورددار و پیشتاز است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: کرجی ران بنادر و دریانوردی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات سومین دوره آموزشی حلقه‌های میانی «حامیم» در دانشگاه علامه اعلام شد

سومین دوره آموزشی توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان حلقه‌های میانی «حامیم» با حضور ۱۹۰ دانشجوی دختر و پسر در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، حمید ستوده، مدیر اجرایی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه از برگزاری سومین دوره آموزشی توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان حلقه‌های میانی «حامیم» در این دانشگاه خبر داد.

وی اظهار کرد: این دوره آموزشی با حضور 190 نفر از دانشجویان دختر و پسر از 19 تا 21 اردیبهشت‌ماه به‌صورت حضوری در پردیس مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی و در روزهای 22 و 23 اردیبهشت‌ماه نیز به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

ستوده در ادامه با اشاره به اینکه اردوی فرهنگی و تفریحی این دوره در هفته نخست خردادماه به مدت دو روز در خارج از تهران برگزار خواهد شد، بیان کرد: مهم‌ترین موضوعات مورد توجه در این کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، شامل سبک زندگی، مباحث اندیشه‌ای، معارف دینی و بررسی شبهات رایج معرفتی، فرهنگی و سیاسی در فضای دانشگاهی است.

دبیر برگزاری سومین دوره آموزشی حامیم در دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: علی صدرا، مدرس دانشگاه، موحدابطحی استاد حوزه و دانشگاه، دکتر احمد قدیری‌ابیانه، کارشناس امور بین‌الملل، نویسنده و پژوهشگر سیاسی و مهدی عباسی‌مهر، مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به عنوان مدرس در این دوره حضور دارند.

ستوده تقویت نقش محوری دفاتر نهاد در راهبری فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی، امیدآفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش‌آفرینی در سال تحصیلی جدید و حضور میدانی در دانشگاه‌ها، استعدادسنجی و بهره حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان و استفاده از فرصت شبکه‌سازی و تیم‌سازی دانشجویان مستعد از جمله اهداف طرح حامیم برشمرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزییات سومین دوره آموزشی حلقه‌های میانی «حامیم» در دانشگاه علامه اعلام شد
  • تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی
  • آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است
  • برگزاری دوره آموزشی سامانه نانینو ویژه نانوایان شهرستان خواف
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی