Web Analytics Made Easy - Statcounter

یائیر لاپید جانشین نخست وزیر و وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل در نزدیکترین فرصت میهمان امارات متحده عربی و محمد بن زاید خواهد بود.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی نیوز واللا در گزارشی که عصر یکشنبه منتشر شد خبر داد گمانه زنی ها حکایت از آن دارندکه یائیر لاپید وزیر خارجه به زودی به امارات متحده عربی سفر و بامسئولین عالی‌رتبه این کشور دیدار و گفتگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت انجام این سفر او اولین وزیر اسرائیلی خواهد بود که بعد از امضای توافقنامه سازش به امارات متحده سفر می‌کند.

مسئولین عالی‌رتبه اسرائیلی به این پایگاه عبری زبان خبر دادند در این سفر لاپید با عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات ملاقات خواهد کرد.

با این حال هنوز مشخص نیست که آیا لاپید در این سفر با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و حاکم فعلی امارات متحده عربی هم ملاقات خواهد کرد یا خیر؟

به گفته کارشناسان در صورت انجام این ملاقات این اولین دیدار علنی بین یک شخصیت اسرائیلی و حاکم امارات متحده عربی خواهد بود.

نیوز واللا در ادامه گزارش خود آورده است، در زمان دولت قبل بنیامین نتانیاهو اجازه سفر گابی اشکنازی وزیر خارجه وقت اسرائیل را به امارات متحده عربی نداد تا اولین سفر به نام شخص او به ثبت برسد.

اما با وجود آن که نتانیاهو چهار بار برای انجام سفر به امارات متحده عربی وقت تعیین کرد اما هر بار به دلیل شرایط سیاسی در اسرائیل این سفر لغو شد.

آخرین تلاش نتانیاهو در آستانه انتخابات بود که یوسی کوهن رئیس سابق موساد این سفر را برای او برنامه ریزی کرد اما در شب قبل از آن اسرائیل اجازه حضور ولیعهد اردن را در مسجد الاقصی نداد همین امر باعث واکنش اردن به این تصمیم شد و به اسرائیل خبر داد مجوز عبور هواپیمای نتانیاهو را از حریم هوایی خود نخواهد داد امری که باعث شد این بار هم سفر لغو شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انتخابات 1400 موساد مسجدالاقصی محمد بن زاید یوسی کوهن رژیم اسرائیل امارات متحده عربی امارات متحده وزیر خارجه بن زاید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده امروز سه شنبه تاکید کرد که "اکنون" زمان آن است که حماس با چارچوب پیشنهادی آتش بس بدون تاخیر یا بهانه بیشتر موافقت کند.

به گزارش عرب نیوز، به عبارت دیگر، مصر توافقی را ارائه کرد که در آن از گروه مبارز فلسطینی می‌خواهد در ازای توقف خصومت‌ها در غزه، ۳۳ اسیر اسرائیلی را که از ۷ اکتبر در نوار غزه نگهداری می‌شوند، آزاد کند. یک فرد آشنا با این موضوع قبلا به CNN گفت که این گروه در حال بررسی توافق پیشنهادی قاهره است.

بلینکن تاکید کرد: ایالات متحده بر برقراری آتش بس و بازگرداندن اسرا به خانه متمرکز است.

سخنگوی جنبش حماس دیروز دوشنبه تاکید کرد که تا زمانی که اسرائیل خواسته‌های این گروه را برآورده نکند، هیچ توافقی برای آتش بس یا آزادی اسرای اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

طبق پیشنهاد مطرح شده آتش بس، به ازای هر اسیر اضافی آزاد شده، آتش بس یک روز تمدید می‌شود. در این دوره، هر دو طرف در مذاکراتی با هدف پایان دادن به جنگ و آزادی همه اسرای باقی‌مانده شرکت خواهند کرد. یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل پیشتر گفته بود که در صورت دستیابی طرفین به توافق، تهاجم رفح به حالت تعلیق در خواهد آمد.

اوایل روز دوشنبه، بلینکن گفت که ایالات متحده به نهایی کردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی نزدیک است که در صورت عادی سازی روابط خود با اسرائیل، این توافق به ریاض ارائه خواهد شد.

هرتزوگ و بلینکن چهارشنبه در تل آویو دیدار خواهند کرد

دفتر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه اعلام کرد که وی روز چهارشنبه ساعت ۸:۱۵ صبح به وقت محلی در تل آویو با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده دیدار خواهد کرد.

انتظار می‌رود دیدار بلینکن از اراضی اشغالی بر مذاکرات صلح برگزار شده در مجمع جهانی اقتصاد و همچنین پروژه اسکله موقت بندر اشدود متمرکز باشد. وی قرار است فردا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و درباره این موضوعات گفتگو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • لاپید به امارات می‌رود
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود