Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مشرق، چهره ۱۲ تیم راه‌یافته به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا مشخص شدند و باید در دو گروه شش تیمی برای صعود به جام جهانی و کسب چهار سهمیه مستقیم و نیم سهمیه در پلی‌آف به رقابت بپردازند.

تیم‌های ملی چین و سوریه سه‌شنبه شب در هفته پایانی گروه A مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین، به مصاف هم رفتند که در این بازی چین با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوریه با ۲۱ امتیاز به‌عنوان صدرنشین گروه A، راهی مرحله بعد شد. چینِ ۱۹ امتیازی هم که در مقام دوم جدول ایستاد، با حذف دیدار مقابل گوام ۱۳ امتیاز و تفاضل گل ۱۲+ دارد و به عنوان یکی از برترین تیم‌های رده دومی، راهی مرحله پایانی انتخابی جام جهانی خواهد شد.

در گروه D هم عربستان با نتیجه ۳ بر صفر مقابل ازبکستان پیروز شد. سلمان الفرج در دقایق ۲۵ و ۳۳ و علی الحسن در دقیقه ۵۲، دروازه ازبک‌ها را گشودند.

شاگردان اروی رنار با ۲۰ امتیاز و صدرنشینی گروه D، به مرحله پایانی انتخابی جام جهانی صعود کردند. ازبکستان اما در صورت حذف دو دیدار با یمنِ قعرنشین، ۹ امتیازی می‌شود که برای صعود به دور نهایی کافی نیست. لبنان هم به لطف این نتیجه با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل ۳+، به مرحله پایانی راه یافت.

به این ترتیب تیم‌های ملی ایران، سوریه، استرالیا، عربستان، ژاپن، امارات و کره جنوبی به‌عنوان صدرنشین راهی دور پایانی انتخابی جام جهانی شدند. تیم‌های چین، عمان، عراق، ویتنام و لبنان هم در میان پنج تیم برتر رده دومی گروه‌های A تا H قرار گرفتند و به دور پایانی صعود کردند.

*۸ تیم برتر گروه ها: 

گروه A: سوریه

گروه B: استرالیا

گروه C: ایران

گروه D:عربستان

گروه E: قطر

گروه F: ژاپن

گروه G: امارات

گروه H: کره جنوبی

*۵ تیم راه یافته به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به عنوان تیم دوم برتر به شرح زیر است:

۱- عمان

۲-عراق

۳-ویتنام

۴-چین

۵-لبنان

قرعه‌کشی مرحله بعدی انتخابی جام جهانی پنجشنبه، ۲۵ ژوئن (۳ تیر ماه) برگزار خواهد شد که سیدبندی تیم‌ها در این قرعه‌کشی طبق رنکینگ فیفا خواهد بود. با توجه به آخرین رنکینگ فیفا نیز ایران در سید اول این قرعه‌کشی قرار دارد. در زیر سیدبندی تیم‌ها را به ترتیب رنکینگ آنها مشاهده می‌کنید:

سید ۱: ژاپن و ایران

سید ۲: کره جنوبی و استرالیا

سید ۳: عربستان و عراق

سید ۴: امارات و چین

سید ۵: سوریه و عمان

سید ۶: ویتنام و لبنان

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ فیفا اخبار مهم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی ایران جام ملت های آسیا 2023 فیفا انتخابی جام جهانی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم فوتسال افغانستان نیمی از راه جام جهانی را طی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال که بین ۴ تیم بازنده مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود امروز جمعه از ساعت ۱۰:۳۰ تیم‌های ملی افغانستان و عراق به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۵ بر ۳ به سود افغانستان به پایان رسید.

شاگردان مجید مرتضایی با این پیروزی به دیدار نهایی راه پیدا کردند.

در دیگر دیدار این مرحله هم از ساعت ۱۲:۳۰ تیم‌های ویتنام و قرقیزستان به مصاف هم خواهند رفت و تیم برتر این بازی‌ها می‌تواند آخرین سهمیه باقی مانده قاره آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۴ را که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد کسب کند.

کد خبر 6088969

دیگر خبرها

  • تیم فوتسال افغانستان نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • نبرد ۴ تیم برای جام جهانی
  • برنامه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌ها
  • تیم ملی فوتسال ازبکستان حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • ازبکستان امید سه کشور را ناامید نکرد!
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ میزبان جام جهانی حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • ازبکستان حریف ایران شد/ امید ۴ تیم به جام جهانی فوتسال
  • جام ملت‌های آسیا| برد پرگل تیم ملی فوتسال مقابل قرقیزستان/ صعود شاگردان شمسایی به جام جهانی ۲۰۲۴
  • تلاش ۸ تیم برای صعود به جام‌جهانی فوتسال / ایران مهیای غلبه‌ بر قرقیزستان