Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@16:55:22 GMT

مکان‌هایی جادویی ولی واقعی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۱۵۵۹

مکان‌هایی جادویی ولی واقعی

غواصان و کاوشگران زیر آب از جمله ژاک کوستو نویسنده و کاوشگر فرانسوی زیر طلسم بزرگترین گودال جهان قرار گرفته اند.

 

به گزارش پول نیوز، غواصان و کاوشگران زیر آب از جمله ژاک کوستو نویسنده و کاوشگر فرانسوی زیر طلسم بزرگترین گودال جهان قرار گرفته اند که عرض آن ۱۰۰۰ فوت (۳۰۴ متر) و عمق آن ۴۰۰ فوت (۱۲۲ متر) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمیق ترین و تاریک ترین اسرار آن تا اواخر سال ۲۰۱۸ به عنوان یک رمز و راز باقی مانده بود، زمانی که یک تیم اعزامی شامل نوه ژاک، فابین کوستو و سر ریچارد برانسون از یک زیردریایی فیلمبرداری کردند.

محافل پری، نامیبیا

 

آیا این تکه های مدور که بر روی بیابان های نامیبیا به صورت میلیونی قرار دارند، کار ماورایی ها، بیگانگان یا موریانه ها است؟ بدیهی است که پاسخی قاطع وجود ندارد، اما این منطقی ترین نظریه ای است که دانشمندان برای محافل به اصطلاح پری ارائه داده اند، که فقط در اینجا و در بخش های استرالیا یافت می­شود.

 

روزول، نیومکزیکو، ایالات متحده آمریکا

 

روزول شاید نقطه نهایی تئوری های توطئه بیگانگان باشد. شهر کوچک نیومکزیکو هنگامی که در سال ۱۹۴۷ ، یک کارگر گاوداری ادعا کرد که با بقایای سقوط یک بشقاب پرنده برخورد کرده است، خبرهای اصلی را به خود جلب کرد. به سرعت به عنوان بالون هواشناسی که سقوط کرد توضیح داده شد، اگرچه شایعات هرگز از بین نرفت. از آن می­توان به عنوان یکی از جادویی ترین مکانهای کره زمین یاد کرد.

 

سوراخ آبی بزرگ، بلیز

غواصان و کاوشگران زیر آب از جمله ژاک کوستو نویسنده و کاوشگر فرانسوی زیر طلسم بزرگترین گودال جهان قرار گرفته اند که عرض آن ۱۰۰۰ فوت (۳۰۴ متر) و عمق آن ۴۰۰ فوت (۱۲۲ متر) است. عمیق ترین و تاریک ترین اسرار آن تا اواخر سال ۲۰۱۸ به عنوان یک رمز و راز باقی مانده بود، زمانی که یک تیم اعزامی شامل نوه ژاک، فابین کوستو و سر ریچارد برانسون از یک زیردریایی فیلمبرداری کردند، استالاکتیت ها و مسیرهای غیرقابل شناسایی را فاش کرد.

 

خطوط نازکا، پرو

حدود ۳۰۰ شکل از یک عنکبوت تا یک مرغ مگس خوار در ماسه های صحرای جنوبی پرو حک شده و برخی از خطوط بیش از ۵ مایل (۳.۲ کیلومتر) امتداد دارند. جغرافیای قبل از کلمبیا  که مسافتی حدود ۳۲۲ کیلومتر را طی می­کنند، مدت طولانی دارای ارتباطات آسمانی بودند یا به عنوان یک تقویم غول پیکر دیده می­شدند. اکنون مشهورترین نظریه این است که آنها مکان مناسک پیرامون آب و گیاهان را مشخص می­کنند، اگرچه فعلا حقیقت دست نیافتنی است.

 

خانه رمز و راز وینچستر، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

سارا وینچستر که شوهر وی تفنگ وینچستر را اختراع کرده بود، این عمارت سن خوزه را در سال ۱۸۸۶ خریداری کرد و سه دهه را صرف ایجاد یک هزارتوی ۱۶۰ اتاقی، دو زیرزمین، ۱۰ هزار پنجره و ۲۰۰۰ در کرد. راه پله ها منجر به سقف و بن بست می شوند. یک نظریه مشهور این است که او توسط کسانی که توسط اختراع شوهرش کشته شدند، یک هزارتو ایجاد کرد تا روح بدخواه را دور نگه دارد.

 

پل شیطان، آلمان

این پل آنقدر زیبا است که شاید بتوان آن را به طور مناسب پل افسانه ای نامید. اما نام آن، به معنی پل شیطان از انجمن های خارق العاده آن ناشی می­شود. ساختار حلقه ای، در شهر کروملاو آلمان، با انعکاس آب خود، یک دایره کامل را تشکیل می­دهد. یک ترفند هوشمندانه مهندسی که برخی آن را دنیای دیگر می­دانند.

 

چراغ های مارفا، تگزاس، ایالات متحده آمریکا

در شبهای روشن، چراغ ها در افق، درست در خارج از تپه شهر تگزاس مارفا چشمک می­زنند و بیش از ۱۳۵ سال است که تماشاگران را گیج می­کنند. گوی های روشن ضربان دارند یا به گفته برخی، در آسمان حرکت می­کنند. حتی فیلمبردار معروف نیز در مارفا در حال فیلمبرداری، پدیده ناشناخته ای را مجذوب و شیفته خود کرد. نظریه های موجود درباره آنها شامل بشقاب پرنده ها، ارواح تسخیر کنندگان اسپانیایی و چراغ های جلو اتومبیل است.

 

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: گردشگری بزرگترین گودال جهان پول نیوز عنوان یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)

عصر ایران - پارک ملی جنگل سنگی (Petrified Forest National Park) یک پارک ملی آمریکایی در شهرستان های ناواهو و آپاچی در شمال شرقی آریزونا است. این پارک با مساحت 900 کیلومتر مربع نام خود را از ذخایر بزرگ چوب سنگ شده اش گرفته است. پارک ملی جنگل سنگی شامل استپ های بوته ای نیمه بیابانی و همچنین زمین های بایر فرسوده و رنگارنگ است.

این پارک با ارتفاع متوسط حدود 1600 متر دارای آب و هوای بادی خشک با دمایی تا 38 درجه سلسیوس در تابستان و زیر صفر در زمستان است. بیش از 400 گونه گیاهی که بیشتر آنها علف هایی مانند بانچ گراس، گراما آبی و ساکاتون هستند، در این پارک یافت می شوند.

گونه های جانوری پارک ملی جنگل سنگی آریزونا شامل جانوران بزرگی مانند شاخ چنگالی ها، کایوت ها و گربه های دم کوتاه (بابکت) و حیوانات کوچک تر مانند موش آهویی، مارها، مارمولک ها و چند نوع از دوزیستان می شوند. بیش از 200 گونه پرنده که برخی از آنها ساکن دائمی و بسیاری از آنها مهاجر هستند نیز در این پارک زندگی می کنند.

پارک ملی جنگل سنگی به واسطه فسیل هایش، به ویژه درختان فرو افتاده که حدود 225 میلیون سال پیش در اواخر دوره تریاس، می زیسته اند، مشهور است.

افزون بر کنده های چوب سنگ شده، فسیل های یافت شده در این پارک شامل سرخس های تریاس پسین، سیکاد، کهن دار، و بسیاری دیگر از گیاهان و همچنین جانواران از جمله خزندگان غول پیکر به نام فیتوسورها، دوزیستان بزرگ و دایناسورهای اولیه است. دیرینه شناسان از اوایل قرن بیستم در حال کشف و مطالعه فسیل های این پارک بوده اند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پارک ملی لینسوز ماراینسیز ؛ یکی از خاص ترین نقاط جهان! (+عکس)

دیگر خبرها

  • گور‌های جمعی، مکان‌هایی که ابعاد نقض حقوق شهدای غزه را افشا می‌کند
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟
  • آنژ پوستکوعلو: فصل بعد به سوئد می روم
  • اولین پهپاد پاک‌کننده نقوش گرافیتی در جهان آغاز به کار کرد
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • حضور ۱۳۰ بازرس آژانس در ایران
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • وینیسیوس: حالا وقت شب جادویی در برنابئو است