Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@03:47:23 GMT

مأمور تشکیل کابینه لبنان راهی امارات شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۲۴۳۶

مأمور تشکیل کابینه لبنان راهی امارات شد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از رسانه‌های لبنان، این سفر همزمان با آن روی می‌دهد که چندین بار وی از کناره‌گیری از مأموریت برای تشکیل کابینه خبر داده بود.

او پیش از این در گفتگو با روزنامه النهار لبنان تاکید کرد، اولویت وی تشکیل کابینه است، اما انصراف از انجام این ماموریت هم جزو گزینه‌های او محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هرچند هدف از این سفر اعلام نشده است، اما بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که سفر وی به ابوظبی برای رایزنی با مقامات امارات به منظور تشکیل کابینه لبنان صورت گرفته است.

این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که الحریری سه هفته پیش، پس از اقامت طولانی در امارات به لبنان برگشته بود، در آن زمان نیز حضور طولانی مدت وی در امارات این شایعه را ایجاد کرد که او در ابوظبی در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

حدود هفت ماه است که سعد حریری از سوی پارلمان این کشور مکلف به تشکیل کابینه لبنان شده، ولی وی تاکنون در این امر موفق نبوده است.

این ناتوانی موجب شده تا خسارت‌های این کشور دوچندان شده و باعث شود میشل عون رئیس جمهوری لبنان در اواخر اردیبهشت ماه طی نامه‌ای به پارلمان این کشور اعلام کند که عدم تشکیل دولت جدید در چند ماه گذشته ثابت کرد که سعد الحریری از تحقق این مهم عاجز است.

عون در این نامه همچنین بیان کرد که «عدم تشکیل دولت موجب ظهور و بروز مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در لبنان شده است. ناتوانی نخست وزیر مکلف (حریری) به تشکیل کابینه عملاً دستیابی به راهکار‌های حل و فصل معضلات کنونی را غیرممکن ساخته است».

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی تشکیل کابینه لبنان امارات متحده عربی سعد الحریری انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اسرائیل در دو راهی آتش‌بس یا ادامه جنگ

در روزهای اخیر مذاکرات آتش‌بس در غزه بسیار جدی شده و طرف‌های مذاکره در قاهره امیدوار هستند به‌زودی توافق آتش‌بس ایجاد شود. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر مذاکرات آتش‌بس در غزه بسیار جدی شده و طرف‌های مذاکره در قاهره امیدوار هستند به‌زودی توافق آتش‌بس ایجاد شود.این مذاکرات درست در آستانه مطرح شدن ادعای حمله رژیم صهیونیستی به رفح به مراحل جدی‌تری رسیده و آمریکا یک‌پای آن است.اما بنیامین نتانیاهو اعلام کرده که حمله به رفح قطعی است و این ربطی به انجام و عدم انجام توافق در مصر ندارد.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
  • سرخپوشان بعد از تمرین راهی قائمشهر شدند
  • فیلم| اسرائیل در دو راهی آتش‌بس یا ادامه جنگ
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • (ویدئو) مراسم بازنشستگی سگ مأمور فرودگاه با ده‌ها توپ
  • وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی: رفح، دیرالبلح و النصیرات باید ویران شوند
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات