Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:34:01 GMT

آغاز برداشت گیاه دارویی سیاه دانه در کازرون

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۲۵۴۷

آغاز برداشت گیاه دارویی سیاه دانه در کازرون

ایسنا/فارس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی کازرون از آغاز برداشت سیاه دانه از مزارع این شهرستان خبر داد.

زهرا پناه اظهار کرد: در سال‌های گذشته سیاه دانه به صورت موردی در شهرستان کازرون کشت می‌شد، اما امسال با مشاوره‌ای که صورت گرفت و استقبال کشاورزان، چهار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گیاه دارویی سیاه دانه اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از جهادکشاورزی، این مقام مسئول با بیان اینکه این گیاه در اواخر آذر ماه کشت و اواخر خرداد برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود در هر هکتار بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم محصول سیاه دانه از مزارع شهرستان کازرون برداشت شود.

پناه عنوان کرد: نیاز آبی کم، رعایت تناوب زراعی، اصلاح خاک، افزایش بهره‌وری، درآمد مناسب، ارتقای معیشت و رونق اقتصادی خانوار روستایی از مزایای کشت گیاه دارویی سیاه دانه است.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی کازرون بیان کرد: سیاه دانه ضد سرطان بوده و به درمان مشکلات گوارشی و روده ای، فشار خون، دیابت، گرفتگی بین، آنفولانزا و سرماخوردگی، آلرژی‌ها و مشکلات پوست و مو کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها سیاه دانه جهاد كشاورزي کازرون سیاه دانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن