Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@16:06:33 GMT

آراء ریخته شده در صندوق، همه پشتوانه دولت جدید هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۲۶۷۲

آراء ریخته شده در صندوق، همه پشتوانه دولت جدید هستند

امام جمعه کرمان گفت: مردم ایران همیشه در انتخابات ها حساسیت خود را داشتند و در این دوره از انتخابات حساسیت نسبت به دوره های قبل چندین برابر افزایش پیدا کرد و آراء ریخته شده در صندوق، همه پشتوانه دولت جدید هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی یکشنبه شب (30 خرداد) در گفتگوی ویژه سیمای مرکز استان با موضوع «حماسه 28 خرداد ماه 1400» ضمن قدردانی از دست اندرکاران انتخابات و همه کسانی که شرایط را فراهم کردند تا این حماسه بزرگ خلق شود؛ به رییس جمهوری و شوراهای منتخب هم تبریک گفت و پیروز اصلی این انتخابات را مردم دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: مردم ایران همیشه در انتخابات ها حساسیت خود را داشتند و در این دوره از انتخابات حساسیت نسبت به دوره های قبل چندین برابر افزایش پیدا کرد زیرا اولاً هجمه تبلیغاتی سنگینی به وسیله دشمن از ماه ها قبل شروع شده بود و این را در دستور کار گذاشته بودند که مردم ایران در انتخابات شرکت نمی کنند.

 

وی کرونا را تأثیرگذار در کاهش مشارکت دانست و خاطرنشان کرد: نکته بعدی شرایطی است که در سال های اخیر در بخش معیشت مردم بر کشور حاکم شد و تحریم ها از یک طرف و یکسری ایرادات و اشکالاتی که در داخل بود از طرف دیگر، دست به دست هم داد تا دشمنان ما حساب باز کنند و حقیقتاً در تحلیل های آن ها اینطور بود که حضور مردم ایران در این انتخابات بسیار کمرنگ است.

 

امام جمعه کرمان گفت: اما مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی توانستند همه ذهنیاتی که دشمن برای خود بافته بود را خنثی کنند و در انتخابات حضور معنادار و پرشوری داشته باشند و یکی از انتخابات های بسیار جذاب و دیدنی و پرشور بعد از انقلاب رقم خورد و جا دارد از مردم عزیز که در همه صحنه های سخت کشور مسئولین را حمایت می کنند، تشکر کنیم.

 

وی در پاسخ به اینکه پیوند بین مکتب سردار سلیمانی و حضور مردم در انتخابات را چگونه می بینید؟ بیان کرد: اولاً خود سردار سلیمانی که محبوب نه فقط مردم کرمان بلکه محبوب ایران اسلامی، جبهه مقاومت و مسلمانان آزادی خواه در جهان هستند؛ مزار ایشان تبدیل به یک کانون و زیارتگاه برای خیلی از دلداده های جبهه مقاومت شده که در همین شرایط کرونایی از کشورهای مختلفی در سالگرد شهید سلیمانی به کرمان مسافرت کردند.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: حضور مرقد مطهر شهید سلیمانی در کرمان در خیلی از معادلات سیاسی و اجتماعی تأثیر خود را می گذارد؛ {نمونه آن} برنامه خوبی که مسئولین امر انتخابات و شورای تأمین به ریاست استاندار دیده بودند که اصلاً از آنجا شروع کنند و همه آنجا اول بیعت کرده و بعد در انتخابات شرکت کردند.

 

وی اظهار کرد: نکته دیگر روحیه و رویه شهید سلیمانی است که مردم کرمان کاملاً با آن آشنا هستند و وصیت های ایشان در امر انتخابات، در اینکه جمهوری اسلامی چه جایگاهی در دنیا دارد و در اینکه واقعاً جمهوری اسلامی حرم است؛ باعث می شود مردم کرمان از همه جلوتر باشند همانطور که در آمارها دیدید نشان دادند جلوتر هستند.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در پاسخ به این سئوال که این سرمایه بزرگ(همدلی و مشارکت مردم) را که به فرموده امام خامنه ای یک سرمایه است حفظ کرد؟ و چه وظیفه ای بر عهده مسئولین و مردم است؟ توضیح داد: ما وقتی که از جمهوری اسلامی حرف می زنیم حتماً یکی از ارکان جمهوری اسلامی، جمهور و حضور مردم است.

 

وی ادامه داد: طبیعی است که تحت سایه و لوای اسلام، مردم در این کشور تصمیم می گیرند و انتخابات دارند؛ شما دولت ها را یکی پس از دیگری می بینید گرچه دولت هایی که روی کار می آیند سلیقه های آن ها با هم فرق می کند اما اینقدر انتخابات ها سالم است و زیاد به کرات اتفاق افتاده دولت هایی با سلایق متفاوت از آنچه که از صندوق ها بیرون می آید، انتخابات را مدیریت می کنند که این واقعاً جای شکر است و باید به جمهوری اسلامی و مسئولین آن تبریک بگوییم که با نگاه عادلانه رأی مردم را وظیفه خود می دانند که با وسواس هرچه تمام تر از آن حراست کنند و دقیقاً آنچه هست همان را منعکس کنند.

 

امام جمعه کرمان گفت: این مردم وقتی با بصیرت بالا و انگیزه جدی و تکلیف محوری وارد صحنه های انتخابات می شوند تا هم رکن جدی جمهوری اسلامی رقم بخورد و هم حضور خودشان را با نشاط و به صورت معنادار اعلام کنند؛ مهمترین پاسخی که به این مردم باید بدهیم این است که مسئولان امر باید نسبت به این حضور مردم احساس وظیفه بیشتری کنند.

 

وی بیان کرد: بنابراین مسئولان باید با برنامه ها و طرح های مناسب در رابطه با پیشرفت و آبادانی استان و کشور، دِین خود را نسبت به این حضور ادا کنند و امیدواریم مسئولان با همدلی و همراهی و تحمل سلیقه های مختلف در کنار هم بتواند مشکلات کشور را حل کنند و دولت منتخب هم با این رویکرد کار خود را آغاز کند همانطور که رئیس جمهوری منتخب در برنامه های تبلیغاتی خود چندین بار به این موضوع پرداخت.

 

امام جمعه کرمان گفت: حجیم ترین تبلیغات علیه انتخابات بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در این دوره اتفاق افتاد و شاید دلیل عمده آن این است که ما در گام دوم انقلاب هستیم و انتخابات ما نه تنها در ایران بلکه در جغرافیای اسلامی به خصوص در جبهه مقاومت تأثیر خود را دارد و دشمن همه این ها را می داند به همین دلیل همه توان رسانه ای خود را گذاشت تا بتواند انتخابات ما را کمرنگ کند.

 

وی بیان کرد: اما وقتی انتخابات خلاف آنچه دشمن فکر می کرد، اتفاق افتاد و یک انتخابات پرشور و حماسی و پررنگ رقم خورد، اولین روز یأس دشمن از همان موقعی آغاز شد که نتیجه حضور مردم پای صندوق های رأی از همان ساعات اولیه رأی گیری دیده شد و دشمن فهمید تبلیغاتش خیلی راه به جایی نبرده است.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: در این انتخابات مردم مناظره ها را دیدند و بعضی ها به نتیجه رسیدند و به کاندیدای منتخب خود رأی دادند و حتی کسانی که به نتیجه نرسیدند، آمدند و رأی خود را به صندوق ریختند و به کسی رأی ندادند (آرای باطله) که به نظر بنده آن هم برای دشمن پیام جدی داشت.

 

وی افزود: اولین پیام این بود که ما به هیچ وجه تحت تأثیر تبلیغات شما قرار نگرفتیم و نکته دوم این است که ما در انتخابات وقتی رأی می دهیم، پشتوانه این انتخابات و رئیس جمهوری آینده هستیم کمااینکه کسانی که به کاندیدای دیگر رأی دادند آن ها هم پشتوانه دولت جدید هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: اما الان همه آرایی که به صندوق ریخته شده همه پشتوانه دولت جدید هستند و امیدواریم که دولت جدید بتواند از همه ثروتی که در کشور هست و شایسته ها و لایق هایی که در حوزه های مختلف داریم، استفاده کند و ما یک دولت قدرتمند و قوی و سرحال داشته باشیم.

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات ۲۸ خرداد امام جمعه کرمان دولت جدید امام جمعه کرمان گفت علیدادی سلیمانی جمهوری اسلامی انتخابات ها حجت الاسلام مردم ایران حضور مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردمسالاری دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

ایت الله رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

کد خبر 749690

دیگر خبرها

  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات