Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:15:41 GMT

ریل‌گذاری توسعه در ساحلی‌ترین شهرستان مازندران

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۲۸۳۴

ریل‌گذاری توسعه در ساحلی‌ترین شهرستان مازندران

به گزارش ایرنا ، شهرستان نور که بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است ، یکی از ساحلی ترین شهرستان های مازندران محسوب می شود و سالانه مسافران و گردشگران پرشماری به این منطقه وارد می شوند تا از مزایای جنگل و دریا به صورت همزمان بهره مند شوند . 

این شهرستان که دارای سه شهر نور ، چمستان و بلده است ، همواره کانون توجه مسافران و گردشگران به شمار می رود ، اما از همان حیث که میزبانی در جامعه ما پسندیده است اما شرایط میزبانی نیز باید فراهم باشد که از آن جمله زیر ساخت های خدماتی و رفاهی می باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش دولت در هشت ساله اخیر همچنان که معطوف به شهرستان های محروم ، دور افتاده و کوچک مازندران از جمله گلوگاه و میاندرود بود ، دیگر شهرستان ها را نیز بی نصیب نگذاشته و شهرستان هایی مانند نور هم از مسیر ریل گذاری دولت برای توسعه و ترقی خارج نبودند.

از جمله اقدامات انجام شده در شهرستان نور ، به پایان رساندن و احیای طرح هایی که بنا به گفته مسئولان این شهرستان سال ها بود در گوشه ای خاک می خورد و دولت با تزریق اعتبار و جبران کمبودهای مالی خاک رکود را از سر این پروژه ها پاک کرد ؛ مانند تکمیل استادیوم ناطق نوری با ۱۷ سال توقف ساخت و جذب سرمایه گذار برای کارخانه کمپوست زباله بعد از سه دهه و کارهایی از همین دست بود که توانست بارقه های امید را دل مردم این دیار مهمانپذیر روشن کند. 

فرماندار شهرستان نور با اظهار این که مردم این منطقه همواره قدردان زحمات دولتمردان خود بودند ، گفت که با تلاش هایی که دولت تدبیر و امید انجام داد ، مردم هم پاسخش را با حضور و مشارکت ۸۹ درصدی در انتخابات اخیر به نظام پس دادند و در واقع این مشارکت دست مریزاد مردم نور به دولتمردان بود و از این طریق به آنها خدا قوت گفتند .

فتیله پیچ طرح نیمه تمام ورزشی 

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نور از افتتاح پروژه متوقف شده استادیوم ناطق نوری به عنوان اصلی ترین فعالیت دولت در این مدت نام برد و گفت : این پروژه به دلیل کمبود و نبود اعتبارات ۱۷ سال راکد باقی مانده بود . 

قهرمان کلیج افزود : ساخت استادیوم پنج هزار نفره نور که یکی از نیازهای مردم ورزشکار این منطقه به شمار می رود در حد فونداسیون باقی مانده بود که با روی کارآمدن دولت و تلاش برای اتمام طرح های نیمه تمام ، این کار به سرانجام رسید . 

وی ادامه داد : این استادیوم با صرف اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت در سال ۱۳۹۸ با حضور وزیر ورزش به بهره برداری رسید تا چشم انتظاری چندین ساله مردم این شهرستان به پایان برسد .

رییس ورزش نور گفت : این استادیوم ورزشی تنها تامین کننده نیاز فعالیت های ورزشی و مسابقات شهرستان نور نیست ، بلکه چمستان و رویان نیز از این فضای مناسب ورزشی استفاده می کنند . 

وی اضافه کرد : در حال حاضر با وجود چنین فضای ورزشی مناسب ، شهرستان نور قابلیت برگزاری مسابقات ورزشی و لیگ های برتر کشوری را دارد ، امکاناتی که تا پیش از این از آن محروم مانده بود. 

کلیج همچنین از آغاز ساخت سالن ورزشی سرپوشیده سه هزار و ۵۰۰ نفری در رستم رود به عنوان دیگر پروژه عمرانی ورزشی در این شهرستان نام برد و گفت : این پروژه به عنوان یک پروژه شهری تامین کننده نیاز مردم این منطقه می باشد . 

وی شهرستان نور را از نظر میزان فضای باز و سرپوشیده ورزشی در حد مطلوب دانست و افزود : در این شهرستان حدود ۲۰ سالن ورزشی سرپوشیده و ۵۰ فضای ورزشی روباز وجود دارد.

تعداد ورزشکاران سازمان یافته شهرستان نور هم هشت هزار نفر و ورزشکاران ورزش همگانی نیز ۴۰ هزار نفر است .

راه ایمن در جلگه و کوهپایه  

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای نور هم به اجرای بیش از یکصد پروژه بهسازی و ایمنی راه‌های اصلی و فرعی در این شهرستان به عنوان بخشی از تلاش دولت در این سال ها برای خدمات رسانی به مردم اشاره کرد و گفت : برای اجرای این طرح ها بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است . 
سلیمان ایزدی روکش آسفالت و لکه گیری راه های فرعی به طول بیش از ۱۶۰ کیلومتر  و راه های روستایی به طول ۱۵۰ کیلومتر را از جمله اقدامات انجام شده در این سال ها معرفی کرد .

وی ادامه داد : پروژه روکش آسفالت و لکه گیری محور فرعی رویان - گلند رود به بلده به طول ۱۰ کیلومتر ، آسفالت مسیر فرعی جوربند به واز به طول سه کیلومتر ،‌ روکش آسفالت و لکه گیری راه روستایی تیرکده به سیاهرود به طول ۱.۵ کیلومتر ، آسفالت راه روستایی آهودشت - بهداشت به مرزند به طول ۱.۵ کیلومتر ، راه فرعی لاویچ به طول پنج کیلومتر  اجرایی شد که با بهره برداری از این طرح ها ۱۲ هزار خانوار ساکن در این مناطق از مزایای آن بهره مند شدند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور گفت :بیش از یکصد میلیار ریال اعتبار  تخصیصی برای ترمیم و تکمیل پل ها ، تثبیت مناطق رانشی ، تعمیر قرنیز پل ها ،‌احداث دیوارهای حفاظتی ، تعمیر و مرمت و نصب گاردریل ، تهیه علائمی ایمین راه ها و ترمیم نقاط حادثه دیده هزینه شد .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور به در حال اجرا بودن پنج پروژه راهداری با بیش از ۲۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت :  این پروژه ها شامل لکه گیری و آسفالت محور رویان- گلندرود به بلده ، آسفالت گردنه لاوش، آسفالت محور چمستان به لاویج ، تکمیل پل سلیاکتی  و ایمن سازی محور های فرعی و روستایی با اعتبار ۲۱۵ میلیون تومان است.

وی ادامه داد : شهرستان نور به لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب ، ساحلی بودن و وجود جنگل های انبوه ، روستاها و مناطق ییلاقی خوش آب و هوا  همواره یکی از نقاط مستعد جهت جذب گردشگر محسوب می شود و به همین دلیل می توان با ایجاد راه های روستایی ایمن و مناسب در شهرستان گردشگران زیادی را جذب منطقه کرد و به همین دلیل هم راهداری اقدامات بسیار گسترده و وسیعی را در زمینه ایمن سازی وبهسازی راه های تحت پوشش خود در دست اجرا دارد.

راه های حوزه استحفاظی شهرستان نور ۷۰۰ کیلومتر شامل ۲۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۴۷۵ کیلومتر راه روستایی است.

مهاجرت معکوس به روستاها

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نهادی که به منظور تامین زیر ساخت های عمرانی و خدماتی اقداماتی نظیر اجرای طرح هادی و نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی را با مشارکت روستاییان و پرداخت تسهیلات انجام می دهد توانسته است در شهرستان نور گام های خوب و رضایتبخشی بردارد که بنا به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان با انجام این اقدامات ، مردم شهرستان شاهد مهاجرت معکوس شهرنشینان به مناطق روستایی هستند. 

رضا کاظمی گفت : با توجه به نزدیکی روستاها به شهر نور و گران بودن مسکن در شهر مشاهده می کنیم با توجه به ورود خدمات در روستاها کارکنان و شاغلان در مناطق شهری در این روستاها ساکن شده اند .

شهرستان نور دارای ۲۲۰ آبادی است که از این تعداد ۱۷۰ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار هستند که این روستاها در فرایند فعالیت و برنامه های بنیاد مسکن قرار دارند.

کاظمی ادامه داد : در سال های اخیر اجرای ۵۰ طرح هادی در روستاهای شهرستان انجام شد که این پروژه ها با مشارکت و خودیاری دهیاری و اهالی روستا و دولتی انجام شده است . 

وی افزود : هم اکنون پنج طرح هادی در روستاهای نور در حال اجرا است و اهالی ۱۰ روستای دیگر نیز آمادگی خود را برای اجرای طرح هادی اعلام کرده اند و در حال حاضر پروژه طرح هادی در ۷۰ روستای شهرستان اجرا شده است . .

رییس بنیاد مسکن نور همچنین به برنامه این نهاد برای بهسازی و مقاوم سازی منازل روستاییان اشاره و تصریح کرد : تاکنون ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی از تسهیلات این بخش برخودار شدند که این تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۱۲ ساله و کارمزد پنج درصد است .

نمره عالی مردم  تلاش دولتمردان

علی شادمان که از سه سال و نیم قبل به عنوان فرماندار شهرستان نور منصوب شد ، گفت : در این مدت فعالیت توانستم بیش از ۲۰ پروژه عمرانی و خدماتی را به سرانجام برسانم که سابقه آغاز عملیات اجرایی آنها بین یک تا سه دهه بود.

وی افزود : افتتاح استادیوم ناطق نوری که تا قبل از روی کار آمدن این دولت تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت با هزینه میلیاردی به بهره برداری رسید تا مردم از خدمات ورزشی مورد نیاز برخوردار شوند . 

شادمان گفت : کمربندی نور به رویان که سابقه توقف عملیات اجرایی آن به ۱۴ سال رسیده بود باعث شد تا مردم برای عبور از این مسیر در ترافیک چندین ساعته معطل باقی بمانند که در این دولت با بازگشایی مسیر و اجرای آن این مشکل و دغدغه چندین ساله مردم رفع شد .

وی افزود : مسیر لاویج به دلیل قرار داشتن چشمه های آبگرم به عنوان یک مسیر مهم تفریحی و توریستی به شمار می رود ولی آسفالت این مسیر ۲ دهه پس از آغاز عملیات اجرایی در دولت تدبیر و امید به  سرانجام رسید تا مسافران و مردم نور با خاطری آرام و مسیری ایمن به این مکان بروند .

فرماندار  نور گفت : علاوه بر این اجرای ۲۰۰ کیلومتر روکش و آسفالت راه های شهرستان از دیگر خدماتی است که دولت در این مدت هشت سال انجام داد است و مردم از مزایای آن بهره مند شده اند . 

شادمان از سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در پارک جنگلی ایزدشهر به عنوان اقدام دولت در حوزه گردشگری این شهرستان یاد کرد و افزود : در حال حاضر عملیات اجرایی این کار در حال انجام است . 

وی گفت : جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه کارخانه کمپوست زباله به عنوان پروژه ای که سه دهه معطل باقی مانده بود یکی دیگر از خدمات دولت در این سال ها است که این پروژه با سرمایه گذاری ۳۹ میلیارد تومانی در مرحله عقد قرارداد قرار دارد . 

فرماندار نور از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی امام خمینی (ره) در این شهرستان به عنوان گام دولت برای توسعه و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی یاد کرد و گفت : این پروژه در سال ۱۳۹۷ آغاز شد و مدت زمان پنج ساله برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد که تاکنون بیش از ۲۵ درصد از روند ساخت طرح انجام شده است .

وی با اشاره به مشکلات مالی و اعتباری دولت به خاطر تحریم های ظالمانه ، افزود : با وجود تمامی این مشکلات پروژه یک روز هم از برنامه کاری در نظر گرفته شده عقب نیفتاده  و حتی تعطیل نشده است و برای اجرای این پروژه هم ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که شامل بخش های داخلی ، جراحی ، زنان و زایمان ، کودکان ، اعصاب و روان ، نوزادان ، سی سی یو و آی سی یو است . 

شادمان به بهره برداری بخش دیالیز شهرستان ظرف مدت سه و نیم ماه اشاره و تصریح کرد : این بخش با ۲۰ تخت پیشرفته دیالیز خدماتدهی لازم را به بیماران در این زمینه ارائه می کند . 

وی همچنین از راه اندازی پیشرفته ترین اورژانس غرب استان در نور و نیز آغاز عملیات اجرایی پایگاه انتقال خون به عنوان دیگر اقدامات انجام شده نام برد و گفت : پایگاه انتقال خون تا شهریور امسال به بهره برداری می رسد . 

فرماندار شهرستان نور فعالیت های صورت گرفته دولت تدبیر و امید طی حدود هشت سال در این شهرستان را « فراتر از حد انتظار و تصور » توصیف کرد و افزود : همین اقدامات خوب و مثمر ثمر به انجام رسیده باعث شد تا میزان مشارکت مردم شهرستان در انتخاباتی اخیر ۸۹ درصد شود که فراتر از آمارهای استان و کشوری می باشد .

وی دلیل این رغبت و مشارکت مردم شهرستان نور در انتخابات را ناشی از عملکرد خوب دولت در این سال ها در شهرستان دانست و افزود : به نظر من نمره عملکرد دولت را مردم با این حضور و مشارکت خوب در انتخابات دادند . 

برچسب‌ها روستائیان توسعه ایران دولت تدبیر و امید بهسازی راه ها توسعه اقتصادی مازندران وزارت ورزش و جوانان توسعه روستایی بنیاد مسکن نور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان توسعه ایران دولت تدبیر و امید روستائیان توسعه ایران دولت تدبیر و امید بهسازی راه ها توسعه اقتصادی مازندران وزارت ورزش و جوانان توسعه روستایی بنیاد مسکن نور آغاز عملیات اجرایی دولت تدبیر و امید بهره برداری سال ها شهرستان نور شهرستان ها بنیاد مسکن برای اجرای انجام شده طرح هادی لکه گیری انجام شد طرح ها نور هم راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در جریان این بازدید اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه مهم از ۱۲ سال پیش آغاز شد، اما تا سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و متاسفانه چندین سال نیز کار معطل مانده بود.

وی ادامه داد: در سفر استانی رئیس جمهور به این استان، آیت‌الله رئیسی تاکید کردند که این پروژه با جدیت دنبال شود؛ الحمدلله با تزریق حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار، پس از ۱۲ سال امروز شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی این طرح آبرسانی هستیم. امیدواریم این پروژه تا فصل پاییز به بهره‌برداری برسد تا مردم این شهرستان و منطقه از برکات این طرح آبرسانی بهره‌مند شوند.

منصوری خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه علاوه بر تامین حدود پنج و نیم میلیون متر مکعب آب شرب مردم  منطقه، حدود ۳ میلیون متر مکعب آب نیز به صنعت اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها