Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمدید اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی امسال به مدت ۱۵ روز تمدید شده است که باتوجه به ادامه شیوع ویروس کرونا نیاز به تمدید بیشتری است.

خبرگزاری میزان - اظهارنامه کارنامه عملکرد مالی شخص حقیقی یا حقوقی مشمول پرداخت مالیات را تعیین می‌کند و رویداد‌های مالی به ترتیب وقوع، مستند بر مدارک و ادله قانونی درآن درج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی ارائه اظهارنامه مالیاتی صحیح که براساس مدارک مستند است یک تکلیف قانونی مهم مودیان مالیاتی در کشور محسوب می‌شود و عدم ارائه در مهلت مقرر قانونی، فرد را از معافیت ها، بخشودگی‌های مالیاتی و پرداخت جرایم محروم می‌سازد.

اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی در دو قالب اظهارنامه انفرادی و مشارکتی قابل تسلیم است و باتوجه به شرایط واحد کسبی اطلاعات لازم در سامانه ثبت نام وارد می‌شود.

پس از ورود اطلاعات خواسته شده در نرم افزار اطلاعات هویتی و واحد کسبی شخص حقیقی از سامانه ثبت نام دریافت و در اظهارنامه نمایش داده می‌شود.

به طور معمول در اواخر بهار شاهد تمدید ۲ ماهه اظهار نامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) هستیم و سال گذشته نیز این تمدید در اواخر خردادماه عملی شد اما امسال متاسفانه این مهلت فقط تا ۱۵ تیرماه تمدید شد که با توجه به ادامه روند بیماری کرونا و تاثیر آن بر کسب و کار‌ها زمان بسیار کمی است.

 

بیشتر بخوانید: تزلزل فضای کسب‌وکار با سوءمدیریت دولت/ صدور ۳۵ بخشنامه ظرف در ۲ سال!

 

در همین راستا سعید تفکریان کارشناس امور مالیاتی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص ضرورت تمدید بیشتر مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی گفت: سال گذشته مهلت مناسبی برای تسلیم اظهارنامه به خصوص به اصناف و مشاغل داده شد، اما متأسفانه امسال با وجود اینکه بیماری کرونا با همان شدت ادامه دارد مهلت کمتری داده شد و اصناف باید گزارش اظهارنامه خود را در مهلت تعیین شده ارائه کنند.

همچنین سید احسان خاندوزی رئیس فراکسیون تولید و فضای کسب‌وکار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ضرورت تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی، گفته بود اقتصاد ایران در سال ۹۹ یکی ازسال‌های سخت به لحاظ رکورد تورمی را تجربه کرد و متأسفانه با توجه به این که انتظار می‌رفت که به فعالان اقتصادی کمک ویژه‌ای شود، اما عملکرد دولت نشان می‌دهد که شاخص‌های قابل قبولی در زمینه کمک به اقتصاد و این فعالان در شرایط کرونایی نداریم.

نماینده «تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس» تاکید کرد: در مقایسه با بسیاری از کشور‌ها که گاهی مواقع تا ۵ درصد GDP خود را برای کمک‌های کرونایی اختصاص داده‌اند میزان کمکی که در بودجه سنواتی دولت برای کاهش مشکلات کسب و کار متأثر از کرونا اختصاص پیدا کرده رقم بسیار ناچیزی است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: حداقل اقدامی که می‌شود در این زمینه انجام داد این است که به جهت مهلت‌های قانونی پرداخت مالیات و حق بیمه سهم کارفرما مهلت لازم در اختیار این فعالان قرار بگیرد تا بتواند در زمان بیشتری حقوق دولت و سازمان امور مالیاتی را پرداخت کند.

باتوجه به این که عدم ارائه اظهار نامه‌های مالیاتی در مهلت مقرر قانونی، با جریمه همراه است و فرد را از معافیت‌ها و بخشودگی‌های مالیاتی محروم می‌کند لازم است تا مسئولان تمدید حداقل ۲ ماهه یا بیشتر تسلیم اظهارنامه های مالیاتی را در دستور کار قرار دهند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی مالیات اظهارنامه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مالیات اظهارنامه تسلیم اظهارنامه های مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد

به گزارش «تابناک»، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۲۸ فروردین ماه جاری  و اطلاعیه‌های تاریخ‌ ۲ و ۵ و ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ضمن اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها به  مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های اصلاحی آن، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ دهم اردیبهشت ماه برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده‌ است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه به‌تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه جاری  نسبت به ویرایش و ثبت رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

لذا داوطلبان، ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌های مذکور و این اطلاعیه، در صورت نیاز در مهلت در نظر گرفته شده مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به بروزرسانی فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه جاری، نسبت به ویرایش فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان