Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:19:36 GMT

زندگی مشترک نیاز به تحمل سختی و تلاش دو طرفه دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۲۸۷۸

زندگی مشترک نیاز به تحمل سختی و تلاش دو طرفه دارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک روان‌شناس حوزه خانواده گفت: اگر افراد با استفاده از مهارت‌های صحیح و معیارهای درست فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند، زندگی مشترک چیزی جز آرامش و آسودگی خاطر نیست، اما اگر فرد تصور کند که زندگی مشترک زندگی بدون دغدغه است و فرد مقابل وظیفه مهیا کردن تمامی شرایط را دارد، این رویایی بیش نیست، زندگی مشترک نیاز به ساخته شدن، تحمل سختی‌ها و تلاش دوطرفه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریبرز جباری‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص راهکارهای بهبود کیفیت زندگی مشترک برای زوجین، اظهار کرد: با استناد به آمارها و همچنین باتوجه به مسائل و مشکلات موجود در حوزه خانواده، متاسفانه امروزه بسیاری از زوجین قبل از ورود به زندگی مشترک دوره‌های آموزشی مهارت‌های همسرداری و مهارت‌های زندگی را طی نمی‌کنند.

این روانشناس با اشاره به این موضوع که انسان برای ورود به هر شغل و حرفه نیاز به آموختن برخی مهارت‌ها و گذراندن دوره‌های آموزشی دارد، افزود: در خصوص زندگی مشترک نیز آموختن مهارت و گذراندن دوره‌های آموزشی اهمیت بسیار بالایی دارد، متاسفانه بسیاری از زوجین بدون مهارت‌های لازم وارد زندگی مشترک شده و این موضوع یکی از عوامل از هم گسستن زندگی مشترک محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین باتوجه به سابقه‌ چندین ساله کار در حوزه ازدواج و طلاق یکی از توصیه‌های بسیار مهم بنده برای زوجین جوان جهت ارتقا سطح کیفی زندگی مشترک، گذراندن دوره‌های آموزشی مهارت‌های همسرداری و مهارت‌های زندگی قبل از ورود به زندگی مشترک است.

جباری‌فرد عنوان کرد: از دیگر توصیه‌های مهم در خصوص ارتقای سطح کیفی زندگی مشترک، توجه افراد به این موضوع مهم است، زندگی مشترک با زندگی دوران مجردی تفاوت‌های بسیاری دارد و نباید بین این دو دوره از زندگی مقایسه انجام شود، بسیاری افراد در زمان مجردی تصویری از زندگی متاهلی در ذهن خود مجسم می‌کنند.

این روان‌شناس خانواده اضافه کرد: اگر افراد با استفاده از مهارت‌های صحیح و معیارهای درست فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند، زندگی مشترک چیزی جز آرامش و آسودگی خاطر نیست، اما این موضوع که فرد در تصورات خود تصویرسازی کند که زندگی مشترک زندگی بدون دغدغه است و فرد مقابل وظیفه مهیا کردن تمامی شرایط را دارد رویایی بیش نیست، زندگی مشترک نیاز به ساخته شدن، تحمل سختی‌ها و تلاش دوطرفه دارد، اما متاسفانه برخی از زوج‌های جوان چنین تفکری ندارند و انتظار دارند فقط فرد مقابل برای ساخته شدن یک زندگی رویایی تلاش کند.

وی یادآور شد: پنج تا هفت سال اول زندگی به قانون پنج طلایی یا هفت طلایی شناخته می‌شود، زیرا در این زمان به دلیل قرار گرفتن دو فرد مختلف با ویژگی‌های متفاوت درکنار یکدیگر امکان بروز بسیاری از اتفاقات و تعارض‌ها میان آن‌ها وجود دارد.

جباری‌فرد اضافه کرد: در مدت پنج تا هفت سال اول زندگی زوجین به سه دسته تقسیم میشوند، اولین گروه افرادی هستند که در اثر تعارض و اصطکاک‌های پیش ‌آمده فرسوده و خسته شده، نسبت به یکدیگر دلسرد می‌شوند و بدون هیچ علاقه‌ای در کنار یکدیگر به زندگی ادامه می‌دهند.

این روانشناس خانواده ادامه داد: گروه دوم افرادی هستند که تحمل پایینی دارند و در اثر فشارها و تنش‌های پیش آمده در همین پنج تا هفت سال نخست زندگی درخواست طلاق می‌کنند و متاسفانه امروزه بسیاری از طلاق‌ها در سال‌های اول زندگی مشترک رخ می‌دهد.

وی افزود: گروه سوم که درواقع بهترین گروه هستند، این افراد پیش از ورود به زندگی مشترک مهارت‌های موردنیاز را کسب و در مدت این پنج تا هفت سال تعارض‌های زندگی را به خوبی شناسایی و حل می‌کنند و زندگی خود را با عشق و علاقه ادامه می‌دهند.

جباری فرد تصریح کرد: توصیه دیگری که برای زوج‌های جوان وجود دارد این موضوع است که سعی کنند با توجه به مسائل و مشکلاتی که امروزه نیز وجود دارد، تا حدودی سطح توقعات خود را در حد اعتدال نگه دارند.

این روانشناس خانواده بیان کرد: زوجین جوان می‌توانند در حل مشکلات زندگی از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند و از کمک خانواده و اطرافیان برای حل مشکلات استفاده نکنند، زیرا در برخی موارد ورود دیگران برای حل مشکلات منجر به وخیم‌تر شدن مسائل نیز می‌شود.

وی تاکید کرد: بنابراین زوج‌های جوان از راهکارهایی برای حل مشکلات خود استفاده کنند که این روش‌ها توانایی آموختن مهارت‎‌های زندگی به آن‌ها را داشته باشد، مانند استفاده از مشاور و روانشناسان، همچنین استفاده از روش‌های حل مسئله و گفت‌وگو زوجین با یکدیگر از اهمیت بالایی برخوردار است.

جباری‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات که در ارتقا سطح کیفی زندگی مشترک اهمیت دارد این موضوع است که افراد نیازهای یکدیگر را بشناسند و برای برطرف کردن نیازهای شریک زندگی خود تلاش کنند، برای مثال نیازهای عاطفی برای خانم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده، همچنین برای آقایان نیز حفظ احترام و اقتدار آن‌ها بسیار مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری روانشناسي خانواده دوره های آموزشی پنج تا هفت سال زندگی مشترک جباری فرد حل مشکلات مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تقدیر از پیشکسوتان و معلمان برگزیده مجتمع خاتم الانبیا با تبریک روز معلم و قدردانی از معلمانی که در مسیر تربیت و آموزش فرزندان این مرز و بوم تلاش می‌کنند، اظهار کرد: رسالت معلم، هدایت و ارشاد است و علاوه بر تعلیم، تربیت را نیز باید مدنظر داشته باشد و این دو را با هم جلو ببرد.

وی تعلم و تربیت را دو بال رسیدن انسان به کمال عنوان کرد و افزود: اگر امروز بسیاری از انسان‌ها از حرکت در این مسیر جا مانده اند، به این دلیل است که تعلیم و تربیت همزمان حرکت نمی‌کنند. ضمن اینکه هدف زندگی را نیز فراموش کرده ایم در حالی که اگر هدف زندگی روشن شود، سبک زندگی خود مشخص می‌شود. 

امام جمعه یزد با بیان اینکه فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود، افزود: معلمان باید دین خود را به دانش آموزان و جامعه ادا کرده و در راستای راهنمایی و ارشاد آنها اقدام کنند. 

ناصری با بیان اینکه دانش آموزان باید با خدا مأنوس شوند، تاکید کرد: همه ما در برابر فرزندان این مرز و بوم وظایفی داریم که باید به درستی آن را انجام دهیم و بدانیم که کودکان، بندگان معصوم خدا هستند و والدین و معلمان هر کدام به سهم خود وظایفی در زمینه تربیت آنها داریم. 

وی تصریح کرد: باید ارزش‌های این کودکان را شکوفا و استعداد‌های آ‌نها را کشف کنیم نه اینکه آنها را در فضای مجازی به حال خود رها کرده تا دشمنان هر گونه که خود صلاح می‌دانند از آنها بهره برداری کنند. 

وی تاکید کرد: معلم شدن سعادت می‌خواهد و افتخار بزرگی است و باید مراقبت کنیم معلمی باشیم که حرکت او مورد قبول و رضایت درگاه احدیت است.

فرمانده سپاه الغدیر نیز در این مراسم با اشاره به دغدغه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در زمینه تقویت تفکر، تعقل و تدین در مدارس و نقش موثر معلمان در این زمینه گفت: تلاش ما در مجتمع آموزشی خاتم الانبیاء، جذب معلمانی با این ویژگی و حرکت در مسیر رفع دغدغه نماینده ولی فقیه در استان یزد است. 

سردار حسین زارع کمالی با اشاره به محور‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب در مورد معلمان اظهار داشت: همه ما قدردان تلاش‌های معلمان هستیم و امیدواریم معلمان در زمینه رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب گام بردارند. 

در این مراسم از معلمان برگزیده و پیشکسوتان مجتمع خاتم الانبیای یزد تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • امیری در تلاش برای جانشینی عالیشاه در قائمشهر
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • طنین زنگ سپاس معلم در مدارس آبادان
  • پیام تشکر بابت تبریک روز معلم
  • از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها / معلمان بجنوردی از سختی‌های شغل‌شان می‌گویند
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است