Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@03:14:06 GMT

۳۰ درصد مشترکان برق استان گیلان پرمصرف هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۲۹۴۳

۳۰ درصد مشترکان برق استان گیلان پرمصرف هستند

هنرمند با بیان اینکه حدودا ۳۰ درصد مشترکان برق استان گیلان مشترکان پرمصرف هستند گفت: اگر مشترک گیلانی بیش از ۴۰۰ کیلووات برق در ماه مصرف کند جزو مشترکان پرمصرف محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد اسماعیل هنرمند» شامگاه یکشنبه (30 خرداد) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: اگر مشترک گیلانی ماهانه بیش از 400 کیلووات برق مصرف کند جزو مشترکان پرمصرف برق محسوب و 23 درصد افزایش تعرفه نسبت به سال قبل روی او اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان وضعیت پیک مصرف برق در سطح استان را با توجه به گرمای هوای این روزها مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: امسال با گرمای زودهنگامی که در کشور و گیلان داشتیم شاهد رشد ناگهانی مصرف برق در کشور و سطح استان بودیم.

 

هنرمند با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال پیک بار مصرفی برق گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 11 درصد افزایش داشته است تصریح کرد: این عدد در کل کشور حدود 20 درصد گزارش شده از طرفی رشد مصرف برق ما در سه ماهه نخست امسال به طور متوسط حدود 6 درصد ارزیابی شده است.

 

وی رشد پیک بار استان گیلان در تابستان سال گذشته را حدود پنج درصد اعلام کرد و ضمن برشمردن تعرفه‌های برقی که امسال از سوی وزارت نیرو به گیلان اعلام شده است یادآور شد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران امسال یک رشد هفت درصدی را در قیمت تعرفه‌های کلیه بخش‌های برق کل استان گیلان شاهد هستیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از افزایش 16 درصدی تعرفه برق از ابتدای خرداد امسال برای مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: گیلان از تاریخ 15 خرداد تا 15 شهریور جزو مناطق گرمسیری چهار کشور محسوب می‌شود بدین ترتیب الگوی مصرف استان در این بازه برای مشترکان خانگی 400 کیلو وات به ازای هر ماه است.

 

هنرمند با تاکید بر اینکه اگر مشترک گیلانی بیش از 400 کیلووات مصرف کند جزو مشترکان پرمصرف برق محسوب و 23 درصد افزایش تعرفه نسبت به سال قبل روی او اعمال می‌شود افزود: برای مابقی ماه‌های عادی سال عدد 200 کیلووات در ماه را داریم و مشترکی اگر بیش از آن برق مصرف کند تحت عنوان مشترک پرمصرف لحاظ می‌شود.

 

وی به طور متوسط حدود 30 درصد مشترکان برق در استان گیلان را مشترکان پرمصرف اعلام کرد و بیان داشت: امسال یکسری قضایا به شکل زنجیروار در کل صنعت برق کشور اتفاق افتاد که ما را مجبور کرد تا بحث‌ خاموشی‌های احتمالی برق را در سطح استان گیلان اجرایی کنیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان کاهش ذخیره آب پشت سد سفیدرود را متذکر شد و با اشاره به اینکه نیروگاه‌های آبی سطح کشور با کاهش تولید برق مواجه شدند اضافه کرد: گرمای زودهنگام و افزایش دمای هوا و وجود رمز ارزهای غیرمجاز از دیگر عواملی محسوب می‌شود که موجبات پیاده‌سازی برنامه خاموشی‌ها را فراهم کرده است.

 

هنرمند با بیان اینکه وزارت نیرو هر ساله طرح‌هایی را موسوم به طرح پاسخگویی بار به شرکت‌های توزیع ابلاغ می‌کند اظهار داشت: ما در قالب این دست از طرح‌ها و ضمن همکاری با بخش‌های صنایع و کشاورزی و تجاری از پتانسیل‌های مدیریت مصرف این حوزه‌ها استفاده کرده و به نوعی با پرداخت پاداش به آن‌ها مدیریت مصرف را در گیلان راهبری می‌کنیم.

 

وی ضمن عذرخواهی از تمام مشترکان گیلانی برای خاموشی‌هایی که ناخواسته در مجموعه صنعت توزیع برق  اتفاق می‌افتد افزود: کل مجموعه صنعت برق هیچ برنامه‌ریزی‌هایی برای اینکه خاموشی را در کشور اعمال کند ندارد اما موضوع این است که در بحث عرضه و تقاضا باید یک تعادلی را در کل کشور ایجاد کنیم تا مشکلی برای شبکه سراسری ایجاد نشود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه خاموشی‌های ناخواسته‌ای که این روزها اعمال می‌شود برای جلوگیری از یک فاجعه بزرگی که ممکن است در سطح کشور رخ بدهد اضافه کرد: تنها توصیه ما به تمامی مشترکان برق این است که توصیه‌های مربوط به  صرفه‌جویی در مصرف را در اولویت قرار دهند.

 

هنرمند با اشاره به اینکه تمام تلاش مجموعه توزیع برق استان گیلان به حداقل رساندن میزان خاموشی‌ها است خاطرنشان کرد: جدول خاموشی‌ها با استفاده از اپلیکیشن برق من که در اختیار مشترکان قرار داده شده به صورت هفتگی اطلاع‌رسانی می‌شود و مشترکانی که نمی‌توانند این اپلیکیشن را نصب کنند هم می‌توانند از طریق سایت شرکت توزیع برق اطلاعات را کسب کنند.

 

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشترکان پر مصرف تعرفه برق صرفه جویی مصرف برق مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان مشترکان پرمصرف مشترکان برق خاموشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر استفاده از کولر گازی در مناطق عادی را با افزایش ٣ برابری مصرف و ٢٤ برابر شدن قبض برق خانگی همراه دانست.

به گزارش مشرق، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان