Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (دوشنبه 31 خرداد ماه)، ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در 28 خرداد،‌ گفت: این روزها اتفاق مهمی در تاریخ کشور رقم خورد و به لطف الهی و هدایت‌های هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب یکبار دیگر مردم نجیب و دوست‌داشتنی ایران خلاف تصورات اولیه حماسه‌ای بس بزرگ آفریدند و علیرغم نگرانی‌ها از شیوع بیماری کرونا و با وجود دلخوری‌های فراوان از شرایط اقتصادی و گرانی‌های لجام گسیخته و ناکارآمدی‌ها پای صندوق‌های رأی آمدند و با ایجاد پشتوانه‌ای مردمی برای اقتدار نظام باعث سرافرازی ایران عزیز و حفظ امنیت و وحدت ملی و جلوگیری از آسیب دشمنان به این مرز و بوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ باید با همه وجود شاکر این عنایت الهی و قدردان وجود چنین رهبری حکیم بود و به فهم و درک سیاسی بالای چنین مردمی افتخار کرد و در برابر این نجابت و مسؤولیت‌پذیری ملی احساس تکلیفی صد چندان داشت.

وی افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر خالصانه از ملت فهیم و نجیب ایران اعلام می‌کنیم که ملت بزرگوار ایران شما با حضور خود همه ما مسؤولان را بیش از گذشته مدیون همراهی و حمایت خود کردید و ما به شما تعهد می‌دهیم که با پایان یافتن موسم انتخابات پیگیری مسائل و مشکلات شما عزیزان را به فراموشی نسپاریم و هیچ روزی را بدون تلاش برای ایجاد آسایش و آرامش برای شما به پایان نرسانیم و هیچ شبی را بدون داشتن دغدغه زندگی شما سپری نکنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: همچنین ضروری است از نخبگان و بالاخص آن دسته از فعالان سیاسی که نسبت به صحنه انتخابات منتقد بودند اما حاشیه‌نشینی و فرصت‌طلبی را در پیش نگرفتند و مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند تشکر ویژه داشته باشم. حقیقتاً آنها در پیشگاه الهی مردم و تاریخ کشورمان روسفید هستند، به شک اجر این بصیرت و وظیفه‌شناسی آنها نزد خداوند متعال محفوظ است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این بین بر خود فرض می‌دانیم در پیشگاه حضرت حق بابت وجود رهبری حکیم و فرزانه سجده شکر به جای آوریم که در یکی از مهمترین انتخابات‌های تاریخ جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر میدان‌ دادن به ساختارهای قانونی کشور صحنه گردان اصلی مشارکت بالای مردم در انتخابات بودند. از درگاه خداوند منان عزت و سلامتی و طول عمر با برکت برای این نعمت بی‌بدیل مسألت داریم.

وی افزود: لازم است که تأکید کنم مجلس شورای اسلامی ضمن حفظ استقلال قوا و انجام وظایف قانونی تمام ظرفیت و توان خود را در جهت ایجاد کمال همدلی و نیز انجام همکاری همه‌جانبه و هم‌افزایی با دولت منتخب ملت به میدان خواهد آمد تا ان‌شاءالله با کارآمدی نتایج ملموس و مؤثر در رفع مشکلات زندگی مردم حاصل شود و مردم بتوانند طعم شیرین خدمت‌رسانی نیروهای انقلابی را بچشند.

قالیباف خاطرنشان کرد: این روزها  اتفاق مهم دیگری نیز رقم خورده است آن هم انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط میلیون‌ها از شهروندان در اقصی نقاط کشور است. این افراد نقش ملموسی در خدمات‌دهی به مردم خواهند داشت ضمن تبریک به همه منتخبین اسلامی شهر و روستا از همه آنها می‌خواهم که با انتخاب شهرداران و دهداران قوی و پرهیز از هرگونه حواشی اقتصادی و سیاسی و با تمرکز بر خدمت‌رسانی خالصانه به مردم دوران جدیدی از مدیریت محلی و شهری را در کشور رقم بزنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین وظیفه دارم به منتخبین میان‌دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تبریک عرض کنم همکاران جدیدمان در مجلس هم‌سنگران جدیدمان در جبهه جهاد و کارآمدی هستند پیشاپیش حضورشان را خوشامد می‌گوییم.

وی افزود: با یادآوری بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب درباره مجلس یازدهم و نمایندگان انقلابی پرتلاش، پر توان و دنبال کار آنکه مدال افتخاری برای همه ما بود تأکید می‌کنم که برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شدن مطالبات رهبر معظم انقلاب از نمایندگان صورت گرفته است و موضوعات مربوط به مراقبت فردی و جمعی جهت اجتناب از آسیب‌های مجلس و ایجاد بستر لازم برای زیست مؤمنانه نمایندگان انقلابی در گفتار و عمل در دوره نمایندگی رعایت اولویت‌های تقنینی کشور، کیفی کردن قوانین، حل معضل تراکم قوانین و همچنین در بین مردم بودن در دستور کار مجلس قرار دارد و امیدواریم با همراهی همه نمایندگان محترم در این زمینه کارنامه قابل قبولی ارائه کنیم و برخی مطالبات چندین ساله ایشان را به سرانجام برسانیم.

قالیباف خاطرنشان کرد:‌ان‌شاءالله همه ما در مجلس دولت جدید و مدیریت‌های محلی و شهری جدید بتوانیم با عقلانیت انقلابی و تلاشی مضاعف روحی تازه به کالبد ساختار مدیریتی کشور بدمیم و مردم را به داشتن یک زندگی خوب توأم با آسایش و آرامش امیدوار کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قالیباف انتخابات ریاست جمهوری رئیس مجلس امام رضا مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است

به گزارش خبرآنلاین البرز، مجتبی عبداللهی در مراسم شورای اطلاع رسانی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، افزود: همه به این باور رسیده ایم که دولت محترم سیزدهم برای جبران کاستی ها، ارتقا زیرساخت ها و سرانه ها و کسب رضایتمندی مردم، مصمم است و تلاش می کند.

وی ادامه داد: امسال بنا بر منویات حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) سال جهش تولید با مشارکت مردم، نام گرفت.

عبداللهی گفت: بر این اساس باید تمامی ظرفیت های خود را در راستای تحقق این هدف بزرگ متمرکز کنیم و بسترهای مشارکت مردم را فراهم کنیم.

وی افزود: در انتخابات اسفند ماه گذشته، دست در دست هم دادیم و با آگاهی بخشی و امیدآفرینی، مردم را از حق و تکلیف خود در انتخابات آگاه کردیم که مانع تحقق اهداف برنامه ریزی شده دشمنان شد.

استاندار البرز گفت: براین اساس از اصحاب محترم رسانه انتظار می‌رود همچنان در کنار ما باشند تا دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز با سربلندی برگزار کنیم.

وی همچنین شرایط البرز بعنوان استانی که از سال ۸۹ استقلال یافت تشریح کرد و در ابعاد مختلف به نیازها، مطالبات، ظرفیت ها، سرانه ها و زیرساخت های آن پرداخت.

عبداللهی ادامه داد: البرز مهاجرپذیر ترین و متراکم ترین استان کشور است در حالی که تنها نیم درصد از مساحت خاک کشور را داراست.

وی گفت: یکی از مهمترین مصوبات سفر اول رییس جمهور محترم و همچنین سفر رئیس محترم قوه قضائیه به استان، انتقال زندانیان و تخلیه زندان رجایی شهر بود که محقق شد و این زندان بزرگ و ملی از بافت شهری کرج خارج شد.

استاندار البرز افزود: مجموعه ساختمان های زندان بزودی به یک مکان فرهنگی تبدیل می شود و اراضی مربوط به استان نیز در راستای مولدسازی در عمران و آبادانی استان صرف می شود.

وی با بیان اینکه سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱.۸ درصد و در البرز حدود ۹ دهم به ازای هر هزار نفر است، گفت: ۲۰ بیمارستان شامل ۱۲ تا دولتی و ۸ تا خصوصی با ۲ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در البرز مستقر هستند و برای رسیدن به میانگین کشوری و جمعیت استان به بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز نیاز داریم که با توجه به تسریع در روند پیشرفت پروژه ها تا پایان دولت سیزدهم محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه البرز در سرانه های آموزشی و پرورشی، محروم ترین استان کشور است، گفت: این استان ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار معلم دارد و تمامی مدارس استان دوشفیته و کلاس ها با جمعیت بالای ۳۲ نفر تشکیل می شود و اگر بخواهیم همه مدارس یک شیفت و کلاس ها ۳۰ نفره شود به حدود هزار مدرسه نیاز داریم.

عبداللهی افزود: خدا را شاکریم که اکنون به تعهدات خود عمل کرده و ۱۲۰ مدرسه با مشارکت دولت و خیرین به آموزش و پرورش استان تحویل داده و تا پایان دولت سیزدهم این رقم از ۲۰۰ مدرسه نیز عبور خواهد کرد.

در پایان این نشست از اعضای شورای اطلاع رسانی دولت در استان و اسماعیل حیدرپور سرپرست خبرگزاری خبرآنلاین در استان البرز نیز تقدیر شد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899399

دیگر خبرها

  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است