Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@07:11:55 GMT

فرهنگ مقاومت با شهید چمران به فعلیت رسید

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۳۵۴۶

فرهنگ مقاومت با شهید چمران به فعلیت رسید

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، احسان کامرانی در نشست فرهنگی واحد بندرعباس با گرامی داشت فرا رسیدن شهادت اسوه مقاومت و فداکاری دکتر شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید گفت: شهید چمران نمونه بارز یک شخصیت علمی و مبارز بود که منافاتی را در کسب علم و معرفت و مبارزه با سلطه و استکبار نمی دید و در این میدان علم و عمل ، با ایثار جان خود، مقاومت و شهادت را به عنوان یک فرهنگ جامع در دایره المعارف انقلاب معنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد تمام دانشگاه، از این مجاهد نستوه به عنوان گل سرسبد علم و معرفت یاد کرد و افزود: این شهید والا مقام  نمونه ای عالی و بارز از یک استاد بسیجی بود که در حوزه شناخت فرهنگ دینی به غایت درک معنوی رسیده بود و تمام تلاش خود را صرف خدمت به سربلندی اسلام ناب محمدی می کرد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد هرمزگان: تواضع، مهارت در تصمیم گیری مناسب، فروتنی و آزاده خواهی را از صفات بارز این شخصیت مبارز خواند و گفت: او در حالی که می توانست در بهترین موقعیت های مالی و دانشگاهی دنیا  روزگار بگذراند و در دنیای علم و تکنولوژی صاحب بهترین رتبه های علمی و دانشگاهی شود اما  وقتی اسلام را در خطر  دید، جان خود را در طبق اخلاص گذارد و به لبنان رفت و بعد از تدارک و سامان دهی میدان های مبارزه در جنگ ایران و عراق برای دفاع از منافع اسلام و مسلمانان وارد وطن خود شد.

وی با یادآوری اینکه امروز جامعه اسلامی نیازمند چنین شخصیت هایی برای تبلور اندیشه های دینی  و تجلی اصیل حرکت های اسلامی در عرصه میدان و دیپلماسی است اضافه کرد: امروز بدون تعارف ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند این اندیشه های ناب و متبلور دینی و علمی هستیم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاههای استان هرمزگان  با اشاره به مبارزات این شخصیت وارسته و نقش او در اتحاد و وحدت نیروهای انقلابی و اسلامی بیان کرد: اساتید ما باید با مطالعه تاریخ انقلاب و نقش حماسه آفرینی های شهید چمران در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف نبرد،  مبارزه با رژیم صهیونیستی و رژیم بعثی عراق ، پی به زوایای شخصیتی این استاد فرهیخته، جان برکف و عالم بسیجی ببرند.

رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس با گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید چمران، آرزوی امیدواری کرد: تا اساتید ما با حرکت علمی و عملی در این مسیر خطیر بتوانند در تربیت نسلی چمران گونه،  همت گمارند و زمینه را برای رشد تعالیم دینی و علمی به درستی رقم بزنند.    

انتهای پیام /

حمید انصاری کد خبر: 1100133 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان مصطفی چمران مکتب مقاومت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان مصطفی چمران مکتب مقاومت شهید چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اساتید در شکل‌گیری شخصیت انسان‌هایی که آینده جامعه را می‌سازند، بسیار مؤثر هستند
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری