Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@16:28:35 GMT

خلع ید ۴۸۳ هکتار از مراتع در گلستان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۳۶۹۶

خلع ید ۴۸۳ هکتار از مراتع در گلستان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه برگزار شد، در رابطه با حوادث اخیر مربوط به تبر به دستان گفت: متاسفانه این اتفاقات و بازنشر آن در فضای مجازی چهره خوبی از استان معرفی نکرده و پرونده‌ها در حال بررسی است، منتظریم افرادی که در این حوادث صدمه دیدند بهبود پیدا کند و پرونده پزشکی قانونی آن‌ها به دست ما برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از مردم می‌خواهیم با مواجه شدن با این جرائم موضوع را با پلیس در میان بگذارند و از تشویش اذهان عمومی جلوگیری کنند.

هاشمیان گفت: با افرادی که امنیت عمومی را به خطر بیندازند قاطعانه برخورد می‌کنیم و تخفیف در مجازات آن‌ها اعمال نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با توجه به اطلاعاتی که من از وضعیت استان‌های دیگر دارم استان گلستان در زمینه این مدل جرائم در رتبه‌های میانی جدول و رو به پایین است.

او گفت: در سال ۹۹ شورای حفظ بیت المال عملکرد خوبی در خلع ید از جنگل‌ها و مراتع داشته و ۱۱۸ هکتار از جنگل ها، ۴۸۳ هکتار از مراتع و ۶۳ هکتار از سواحل خلع ید شده است.

هاشمیان در رابطه با آخرین وضعیت شعب شورا‌های حل اختلاف در استان گفت: ۱۰۸ شعب شهری در استان، ۳۷ شعبه روستایی و ۲۲ شعبه اجرای احکام در استان فعال هستند و ۶۹۷ با این شورا‌ها همکاری دارند.

او افزود: تعداد پرونده‌های وارد شده به شعب شورای حل اختلاف در سال گذشته ۱۲۷ هزار و ۸۴۵ مورد بوده است، تعداد ۹۱ هزار و ۷۴۹ پرونده منجر به سازش و ۱۲۸ هزار و ۱۱۶ پرونده هم مختومه شده است.

هاشمیان با بیان اینکه میانگین مصالحه گلستانی‌ها در شعب شورای حل اختلاف بیشتر از میانگین کشوری است، گفت: این آمار در کشور ۳۲ درصد، اما در گلستان ۴۰ درصد است.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: ۴۶ شعبه شورای حل اختلاف در محاکم و دادسرا‌های استان مستقر هستند که رای صادر نمی‌کنند و به صورت ویژه بر سازش پرونده‌ها تمرکز دارند.

هاشمیان گفت: میزان جایگزین‌های حبس در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۳۵ درصد افزایش داشته است.

او از کاهش ۸ هزار و ۳۷۳ پرونده از جرائم کلان در سطح استان خبر داد و گفت: در ۱۰ اتهام اولویت دار ۱۱ و نیم درصد کاهش داشتیم.

هاشمیان از افزایش پرونده‌های حقوقی در استان خبر داد و گفت: زمانی که پرونده‌های کیفری در حال کاهش است افزایش پرونده‌های حقوقی نشانه خوبی است چرا که نشان می‌دهد مردم از مجاری قانون مشکلات خود را حل می‌کنند.

رئیس کل دادگستری افزود: تمام پرونده‌های ورودی به استان رسیدگی شده و ۵ هزار از پرونده‌های قدیمی هم بررسی شده است.

او ادامه داد: در سال گذشته ۳ هزار و ۲۱۵ مورد دادرسی الکترونیکی در استان انجام شده است و ۱۰۳ زندانی هم با پابند الکترونیکی از زندان‌ها آزاد شده اند.

انتهای پیام/ق/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خلع ید جنگل ها و مراتع رئیس کل دادگستری حل اختلاف پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در این فصل از سال انواع گیاهان کوهی با خاصیت‌های غذایی و دارویی از دامن طبیت برداشت و برای تهیه انواع غذا‌های سنتی استفاده می‌شود.

هر سال از اردیبهشت بازارچه‌ای برای عرضه گیاهان کوهی در مراغه راه اندازی و ده‌ها گونه توسط روستائیان حاشیه مراتع از دامن طبیعت چیده و عرضه می‌شود.

علاقه مردم مراغه و شهر‌های منطقه به تهیه غذا‌های محلی و سنتی از جمله، آش، آبگوشت، بورانی با این گیاهان رونق این بازار را دو چندان کرده است.

در این بازار بیشتر از ۱۵ نوع انواع تره کوهی از جمله قار ترسی، کنگر، ریواس، قازی یاغی، سورولو، گل آقا و بزگوش به فروش می‌رسد.

البته برداشت و فروش بی رویه و غیر اصولی این گیاهان سالهاست دوستداران طبیعت و محیط زیست را نگران کرده است.

برداشت بیش از ظرفیت با گذشت زمان موجب کاهش سطح رویش و جمعیت این گونه ها‌ی باارزش گیاهی در مراتع و طبیعت سهند شده است.

در بیشر موارد بهره برداران به علت بی توجهی به اهمیت این گیاهان آنها را از ریشه برداشت می کنند و با پیاز از خاک بیرون می‌آورند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: برداشت بی رویه و غیر اصولی این گیاهان در طول سال‌های گذشته موجب به خطر افتادن تنوع گیاهی مراتع سهند شده است.

زارع افزود: میزان بالای برداشت این گیاهان موجب وارد آوردن آسیبهای جبران ناپذیر به ذخایر ژنتیکی سهند شده است. با مدیریت در بهره برداری می‌توان فرصتی فراهم کرد تا این گونه‌های باارزش به نسل‌های آینده نیز حفظ شود.

در مراتع سهند بیش از یک هزار گونه گیاهی شناسایی شده که از این گیاهان ۵۰ گونه آن خوراکی است و خاصیت غذایی و دارویی دارد.
کوه سهند با ۱۲۹ هزار هتکتار مرتع در شمال شرقی شهرستان مراغه در آذربایجان شرقی واقع شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • فریادهای دادکان بعد از برهنه شدن وحید هاشمیان
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه