Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

با پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم مساله حاکمیت یکدست دوباره مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. با پیش‌بینی از چهره‌های محتمل برای انتصاب در قوه قضائیه، سه قوه و شورای شهر تهران در اختیار اصولگرایان است و تحقق حاکمیت یکدست مورد اصرار همین جناح. با این وجود میزان کارآمدی این شیوه حکمرانی همواره مورد اختلاف نظر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، در این باره گفت: تجربه کارکرد و عملکرد حاکمیت یکدست پیش از این سنجیده شده و هرگز این تجربه موفق نبوده است.

وی درباره ادعای اصولگرایان درباره سهولت انجام کارها در این شیوه نیز تاکید کرد: خطر تبدیل این دوستان به دو گروه بسیار جدی‌تر از این حرف‌ها است و نباید در ابتدای کار روی این حرف‌ها حساب کرد چرا که حفظ انسجام تنها در شرایط وجود و حضور رقیب ممکن است.

ناسا به چاه شورای عالی اصلاحات افتاد؟

مرعشی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا جبهه اصلاح‌طلبان ایران به چاه شورای عالی اصلاحات نیفتاد و باز هم تشتت در تصمیم‌گیری بین اصلاح‌طلبان برای معرفی و حمایت یا عدم حمایت از کاندیداهای موجود در عرصه انتخابات وجود نداشت، گفت: واقعیت این است که حتی در صورت اعلام موضع واحد باز هم نتیجه اصلی هیچ تفاوتی نمی‌کرد.

وی ادامه داد: خیلی روشن در شورای شهر تهران، اصفهان، مشهد و شهرهای بزرگ همه اصلاح‌طلبان با تصمیم جمعی حضور داشتند اما هیچ تفاوت معناداری بین این که همه گروه‌ها می‌آمدند یا تصمیم جمعی اتخاذ نشد، دیده نمی‌شود. کما این که در شورای شهر تهران و شهرهای بزرگ همه گروه‌ها با وحدت در عرصه انتخابات لیست داده بودیم و حضور داشتیم اما نتیجه تغییری نکرد.

مرعشی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت جبهه اصلاح‌طلبان ایران و مساله تداوم فعالیت آن بعد از انتخابات و در آینده گفت: قرارمان در این جبهه پیش از این بر مبنای ادامه کار بود اما باید باز هم در این رابطه بحث کنیم و بعد تصمیم بگیریم.

منبع: اعتمادآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مرعشی انتخابات ریاست جمهوری همتی حاکمیت یکدست اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شوراها از ارکان مهم تصمیم‌سازی و یکی از بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: بی‌تردید خدمتگزاری به همشهریان فرصت مغتنمی است، امیدوارم با نگاه مدبرانه اسباب رضایت خاطر آحاد مردم را فراهم کرده باشیم.

وی با بیان اینکه همراهی با شورا و شهرداری همراهی با مردم است، افزود: موظف هستیم در شورا برای رفاه حال عموم شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شورای شهر ناظر بر عملکرد شهرداری است و برای اجرای مصوبات خود باید در مقابل شورای شهر پاسخگو باشد تا انتظار شهروندان، مبنی بر ایجاد تحول در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد شهرداری در خدمت به مردم را محقق کند.

ایزدیار تصریح کرد: امید دارم در سایه همراهی مردم، مدیریت شورای دوره ششم شهر، مدیریت شهری و همراهی دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم در تحقق شعار سال که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید و مشارکت مردم» نامیده شده است گام‌های اجرایی برداریم؛ بنابراین هر دستگاهی باید وظایف خود را برای تحقق شعار سال به‌درستی انجام دهد.

کد خبر 748688

دیگر خبرها

  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • اعتراف ستاره رئال: سیتی تا حد مرگ خسته‌مان کرد!‏
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!