Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@13:58:50 GMT

تاکید «تاکایف» بر ضرورت توسعه صنعت گاز در قزاقستان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۴۰۵۷

تاکید «تاکایف» بر ضرورت توسعه صنعت گاز در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در نشست مجازی با حضور وزیر انرژی، رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی «صندوق رفاه ملی»، استانداران و رئیس شرکت استخراج نفت و گاز «تنگیز شورایل» این کشور موضوع وضعیت صنعت گاز و ضرورت تنوع بخشی به آن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

تاکایف تاکید کرد که مدل سازی موجود توسعه و مدیریت صنعت گاز قزاقستان نتایج مطلوبی را به همراه ندارد و نیازمند تحول کیفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی 30 سال اخیر اکتشاف و استخراج معادن به صورت عمده به بخش نفت تعلق گرفته و در اکتشاف و توسعه میادین گازی در کشور و در دریای خزر عملا هیچ موفقیتی حاصل نشده است. بنابراین بحث توسعه منابع گاز از طریق اکتشافات زمین شناسی برای دولت و صندوق رفاه ملی به یک اولویت تبدیل خواهد شد.

تاکایف با بیان این نکته که «افزایش جذابیت سرمایه گذاری در این بخش یکی از زمینه‌های مهم فعالیت خواهد بود»، تاکید کرد: سیستم فعلی به گونه‌ای عمل می‌کند که استخراج کنندگان علاقه خاصی به افزایش تولید گاز و ساخت واحدهای پردازش گاز ندارند. بنابراین لازم است تا دولت فعالیت‌های خود جهت جلب سرمایه گذاری روی این بخش را تشدید کند.

وی گفت: در این زمینه شرکت «ترانس گاز قزاقستان» به عنوان یک شرکت ملی فعالیت کرده و تمام امور مربوطه از اکتشافات زمین شناسی گرفته تا فروش محصولات نهایی به آن تعلق می‌گیرد.

تاکایف به دولت دستور داد که اعطای چنین حقی به این شرکت را در دستور کار خود قرار دهد.

در سال  2020 در قزاقستان 55.2 میلیارد مترمکعب گاز استخراج شده و این کشور قصد دارد در سال جاری میلادی استخراج آن را تا به 55.8 میلیارد متر مکعب افزایش دهد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان رئیس جمهور صنعت گاز افزایش استخراج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند. در این ملاقات ژنرال روسلان ژاک سیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزاری دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.   امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد. وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملا آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی می‌باشد. در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند