Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی برای نصب و راه اندازی پنل‌های خورشیدی جدید پیاده روی ۶ ساعته انجام دادند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو؛ ۲ فضانورد فرانسوی و آمریکایی یک پیاده روی فضایی ۶ ساعت و نیمه را برای نصب پنل‌های خورشیدی روی ایستگاه فضایی بین المللی تکمیل کردند. تومان پسکه، فضانورد فرانسوی حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی در توئیتر خود نوشت: هر پیاده روی فضایی یک تلاش دسته جمعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من از بازگشت به ایستگاه همراه شین کیمبروگ (فضانورد ناسا) خوشحال هستم.

این دو فضانورد که از اواخر آوریل سال جاری در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت دارند، در ساعت ۱۱:۴۲ به وقت گرینوویچ باتری داخلی لباس‌های فضانوردی شان را روشن و سپس دریچه ایستگاه را باز کردند تا مأموریت خود را انجام دهند.

آن‌ها طی پیاده روی فضایی عملیات قرار دادن، نصب کردن و راه اندازی ۶ پنل خورشیدی نسل جدید را تکمیل کردند. این پنل‌های خورشیدی iROSA نام گرفته‌اند. همچنین طی عملیات، دوربین‌های ایستگاه فضایی بین المللی از کل فعالیت‌های آنان فیلمبرداری کرد.

البته قرار است ۵ پنل خورشیدی دیگر نیز به نمونه‌های نصب شده، اضافه شوند. به این ترتیب انرژی دریافتی ایستگاه فضایی بین المللی را ارتقا می‌یابد. این پنل‌های ۱۹ متری همراه کپسول باری اسپیس ایکس در اوایل ماه ژوئن به ایستگاه فضایی بین المللی رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پیاده روی در فضا ایستگاه فضایی بین المللی پنل های خورشیدی ایستگاه فضایی بین المللی پنل های خورشیدی پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، این همایش ساعت ۷ صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳با عنوان "پویش سلامتی را قدم بزن" و باشعار "سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی" برگزار شد.
این همایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، از ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد واقع در بلوار کاشانی آغاز  و برپایی ایستگاه سلامت غربالگری فشارخون و دیابت، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، ایستگاه مشاوره سلامت روان و جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده ها، اجرای حرکات نمایشی باحضور ورزشکاران حرفه ای، اجرای موسیقی زنده، انجام ورزش صبحگاهی، قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند