Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@12:50:02 GMT

از خواص آلبالو غافل نشوید

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۴۶۸۲

لاله مظفری با اشاره به خواص بسیار آلبالو، اظهار کرد: آلبالو دارای ویتامین های C و A، منگنز، فیبر و سرشار از پتاسیم است.

وی افزود: این میوه اسید اوریک را کم می‌کند و ملاتونین موجود در آلبالو به درمان بیخوابی، کمک کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی و کم شدن حملات قلبی عروقی می‌شود.

وی افزود: تحقیقات انجام شده نشان داده مصرف ۴۰ گرم کنسانتره آلبالو به مدت شش هفته موجب کاهش قابل توجه فشار خون، قند خون، چربی و وزن در بیماران دیابتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظفری ادامه داد: مواد معدنی مقوی که در آب آلبالو است باعث بهبود عملکرد ورزشی و تسکین دردهای ناشی از انجام ورزش‌های حرفه‌ای می‌شود.

وی گفت: دم کرده این میوه به دلیل خاصیت ادرار آوری که دارد برای افرادی که سنگ کلیه دارند مفید است. البته افرادی که طبع سرد دارند بهتر است چای آلبالو را با یک قاشق چایخوری عسل و یا تکه‌ای نبات میل کنند.

به گفته مظفری مصرف یک فنجان آب آلبالو قبل از خواب به افرادی که دارای اختلال خواب هستند، کمک می کند.

وی عنوان کرد: افراد دارای ورم معده و روده، دیابتی‌ها و کسانی که کاهش وزن دارند نباید در مصرف آلبالو زیاده روی کنند.

مظفری ادامه داد: البته به بیماران دیابتی و بیماران قلبی توصیه می شود هیچگاه داروهای خود را بدون مشورت پزشک و خود سرانه قطع کنند، زیرا مصرف میوه ها نمی تواند جایگزین درمان‌های دارویی شود.وی در خصوص میزان مصرف آلبالو در طول روز نیز گفت: هر فنجان آلبالو یک ‌واحد میوه محسوب شده و مصرف بیشتر از دو واحد آلبالو در روز توصیه نمی‌شود.

صدآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید

به گزارش خبرگزاری مهر، پیام تقدیر آیت الله مکارم شیرازی از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور بدین شرح زیر است:

عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می‌کشید، خصوصاً این طرح نور را که همت کردید. ان شاءالله با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و ان شاءالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

کد خبر 6089288

دیگر خبرها

  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • مظفری راهی مرحله نهایی مسابقات شد
  • سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد