Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:12:13 GMT

وقتی خدام حرم رضوی به دیدار عاشقان امام رئوف می روند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۴۷۱۴

وقتی خدام حرم رضوی به دیدار عاشقان امام رئوف می روند

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: چند روزی است با حضور خدام حرم رضوی، عطر دل‌انگیز حرم امام رضا (ع) در خراسان شمالی پیچیده؛ آن هم نه در مرکز استان و همایش‌های خاص و برای عده‌ای معدود، بلکه برای مردم شهر به شهر و حتی روستاهای خراسان شمالی.

خدام رضوی که ظهر شنبه، ۲۹ خرداد، وارد بجنورد شدند ابتدا در مزار شهدا بجنورد حاضر شده و به شهیدان والا مقام عرض ارادت کرده و سپس حرکت خود به سمت روستاهای دور و نزدیک استان را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوای «یا علی بن موسی‌الرضا» در مناطق شهری و روستایی راز و جرگلان پیچید

خدام آستان متبرک رضوی ساعات پایانی ۲۹ خرداد ماه، میهمان مردم در مناطق شهری و روستایی شهرستان راز و جزگلان شدند.

خدام رضوی پرچم معطر آستان قدس رضوی را با نوای دل‌انگیز یا رضا به میان استقبال پر شور مردم دلباخته اهل بیت (ع) این مناطق بردند.

ابوطالب حمیدی، مدیر کانون فرهنگی هنری چشمه کوثر روستای سخسو انقلاب راز و جرگلان در گفتگو با مهر اظهار کرد: خدام ابتدا وارد روستای فرح دین شدند و مورد استقبال اهالی این روستا قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: خدام رضوی ابتدا در مراسم عقد دو زوج جوان حاضر شدند و خطبه عقد این دو جوان با عطر متبرک رضوی و در حضور خدام جاری شد.

مراسم مذکور به صورت مجزا و در منزل دو عروس و داماد برگزار و با حضور خدام رضوی صیغه عقد جاری و این جوانان در هوای متبرک و معنویت امام رضایی به هم پیوند خوردند.

حمیدی در ادامه تقدیر از ایثار گران روستای فرح دین را نیز با حضور خدام رضوی به عنوان دیگر برنامه اجرا شده اعلام کرد و گفت: «علی رضایی»، «دلاور خاکسار» و «سلطان محمد نظری» ایثارگران این روستا با حضور خدام تکریم و تقدیر شدند.

‌وی همچنین عیادت از سه بیمار صعب‌العلاج را نیز اعلام کرد و گفت: خدام رضوی از این بیماران که امکان حضور در حرم مطهری رضوی را نداشته عیادت کردند با عطر رضوی متبرک ساختند.

حمیدی همچنین حضور خادمین رضوی و دیدار مردم در روستای تنگه راز و زرمه را نیز در برنامه‌های انجام شده کاروان زیر سایه خورشید برشمرد.

وی دیدار با خانواده شهدا، حضور در نشست بانوان فعال و فرهنگی و نشست صمیمی با اساتید حوزه و دانشگاه در شهر راز را به این برنامه‌ها افزود.

خادمان رضوی به دیدار خانواده شهدا رفتند

ایستگاه بعدی خادمان حرم مطهر رضوی شهرستان مانه و سملقان بود. مردم این شهرستان یک شنبه، ۳۰ خرداد، همزمان با نهمین روز از ایام دهه کرامت میزبان خادمان بارگاه ملکوتی آستان قدس رضوی شدند.

خدام ابتدا طی نشستی صمیمانه با حجت الاسلام حسن رحمانی، امام جمعه شهر پیش قلعه عطر متبرک رضوی را برای وی و حاضرین در جلسه به ارمغان بردند و پس از آن نیز در منزل شهیدان عزیزالله براتی و اسدالله براتی حضور یافتند و خانواده این دو برادر شهید را تکریم کردند.

همچنین خدام ضمن دیداری با امام جمعه شهر قاضی، به دیدار خانواده‌های شهیدان والامقام «غلامرضا رحیمی» و «شهید علیزاده» رفته و پس از آن نیز به منزل «حسن رحمانی» از ایثارگران و جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی رفتند و نفوس مطهر بارگاه ثامن‌الحجج (علیه السلام) را برای آن ارزشمندان بی نظیر این آب و خاک به ارمغان بردند.

در ادامه برنامه‌ها حجت الاسلام احمد زاده، امام جمعه آشخانه دیگر زائر نفحات قدسی امام الرئوف شد و در نشستی صمیمانه میزبان خدام رضوی بود.

پس از این دیدارها خدام رضوی با پرچم متبرک آستان متبرک رضوی به دیدار خانواده شهیدان والامقام «علی اسدی» و «حسینعلی صالحی» رفتند با عطر ناب رضوی بر دستان پدر شهید بوسه زدند.

مردم شهیدپرور گرمه به استقبال کاروان زیر سایه خورشید رفتند

کاروان زیر سایه خورشید در ادامه برنامه‌های مردمی و جشن‌های میلاد ثامن‌الحجج (علیه السلام)، همزمان با غروب نهمین روز از ایام دهه کرامت وارد شهرستان گرمه شدند و در جمع‌های مردمی حضور یافتند.

خدام رضوی ابتدا در گلزار شهدای شهر درق حاضر شده و با پرچم گردانی و عطر و گلاب رضوی فضا و قبور مطهر شهدا را عطر افشانی کردند.

پس از آن اعضای کاروان زیر سایه خورشید با خانواده شهید «محمد تقی اربابی» از شهدای والامقام مدافع حرم دیدار کردند و ضمن تکریم خانواده این شهید گلگون کفن، حاضران میهمان معنویت رضوی شدند.

دیدار با خانواده شهید والامقام «جواد محمدنیا» و تکریم مادر شهید از جان گذشته «روح الله محمودیان» نیز از دیگر برنامه‌های معنوی خدام در شهرستان گرمه می‌توان نام برد.

همچنین خانواده شهید «مریم اربابی»، آموزگار مدارس ابتدایی گرمه که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شد و به دلیل وجدان کاری مثال‌زدنی و دست نکشیدن از کار آموزش به دانش‌آموزانش، حتی بر روی تخت بیمارستان، در یادها ماندگار و از وی به عنوان «شهید تربیت» یاد می‌شود، زائر امام هشتم (علیه السلام) شدند و سر بر آستان متبرک رضوی گذاشتند.

حضور در جشن‌های مردمی میلاد امام الرئوف حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در شهر ایور و نیز مسجد جامع از دیگر برنامه‌های دومین روز حضور خدام رضوی در خراسان شمالی و در شهرستان گرمه بود.

خدام رضوی امروز به شهرستان جاجرم سفر کرده و میزبان مردم خون گرم این دیار خواهند بود.

کد خبر 5239745

منبع: مهر

کلیدواژه: بجنورد آستان قدس رضوی حرم رضوی زیر سایه خورشید انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا عکس استانها شورای شهر کرمانشاه انتخابات سیدابراهیم رئیسی رای گیری انتخابات شورای شهر و روستا گرگان نتایج شمارش آرا بوشهر ایلام کاروان زیر سایه خورشید خانواده شهید حضور خدام متبرک رضوی خدام رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت

مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام اجرای ۳۵۰ برنامه را در دهه کرامت در سراسر کشور مدنظر قرار داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، عمار خسروجردی در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی برای تبیین معارف اهل‌بیت (ع) و امتداد این معارف در شهرها و جوامع است.

 وی پیگیری محتوای دهه کرامت را از مأموریت‌های جدی مجموعه آستان قدس رضوی دانست و افزود: نشاط اجتماعی، معرفت افزایی و بسط خدمت کریمانه از زیر محورهایی این شعار است که در برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی دنبال می‌شود.

 مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام اجرای 350 برنامه را در دهه کرامت در سراسر کشور مدنظر قرار داده است گفت: مهم‌ترین رویداد آستان قدس که متناسب با جایگاه امام رضا علیه‌السلام است برگزاری دومین کنگره حضرت رضا علیه‌السلام است.

 وی عنوان کرد: تا کنون بالای 50 پیش‌نشست در سراسر کشور برای کنگره حضرت رضا علیه‌السلام برگزار شده و زمینه مشارکت و احیای امر اهل‌بیت (ع) به‌وسیله این رویداد بزرگ مدنظر است.

 خسروجردی رویداد دیگر آستان قدس در دهه کرامت را برگزاری جشن ویژه شب میلاد امام رضا (ع) در خیابان امام رضا (ع) دانست و تصریح کرد: تا جایی که می‌توانیم به دنبال این هستیم که کیفیت جشن و محتوای فرهنگی آن را ارتقا دهیم تا تبدیل به رویدادی فراگیر در شهر مشهد شود.

 وی خاطرنشان کرد: رویداد دیگر جشن‌های زیر سایه خورشید است که در مناطق مختلف کشور با حضور خادمان آستان مقدس رضوی انجام خواهد شد و در حوزه خدمات اجتماعی در سراسر کشور فعال خواهند بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • دور جدید اجراهای پاپ در استان خوزستان آغاز شد
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس