Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه «شب های فرهنگ» دوشنبه ۳۱ خرداد ماه، به بررسی هنر و زیبایی و بهره مندی از آن در زندگی از منظر دکتر حسین الهی قمشه ای اختصاص دارد.

به گزارش برنا؛ در برنامه امشب "شبهای فرهنگ" دکتر حسین الهی قمشه ای به موضوع بررسی هنر و زیبایی و بهره مندی از آن در زندگی می پردازد .

یک انسان متفکر و صاحب اندیشه، به طور قطع در خصوص هنر بی تفاوت نخواهد بود،در این میان برخی هنرها از جمله شعر و موسیقی؛ که معمولاً در تبلورات ذهنی متفکران متمایزتر و کارسازتر از بقیه هنرها ظاهر می شود، ذهن و روح اندیشمندان را بیشتر معطوف خود ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه دکتر حسین الهی قمشه ای، سخنران، مترجم و نویسنده معاصر که در زمینه های ادبیات، هنر، زیبایی شناسی و عرفان فعالیت های بی شماری داشته است نگاهی فرهنگی به هنر است که در « شب های فرهنگ» سخنان ایشان در خصوص جامعه‌ی با فرهنگ که در آن به زیبایی و دانایی و نیکویی بیش از هر چیز بها داده می شود و ثروت و قدرت و دولت و مقام و منصب همه در خدمت این سه ارزش قرار می گیرد بر اساس نگاه هنری پخش می شود.

دکتر حسین الهی قمشه ای با بهره مندی از فلسفه (هنر و زیبایی) که از ارکان اصلی فرهنگ محسوب می شود، دغدغه های اندیشه ای خویش را در خصوص انسان و جامعه بیان می کند.

برنامه «شب های فرهنگ» را به تهیه کنندگی فریده گودرزی ساعت ۲۱:۳۰ روی موج اف ام‌ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زیبایی شعر ذهن دولت فلسفه جامعه هنر شبهای فرهنگ حسین الهی قمشه ای دکتر حسین الهی قمشه ای شب های فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسک شب رو به این زیبایی! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هنر، ابزار استدلال و استقناع هنرمندانه عفاف و حجاب
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • سوسک شب رو به این زیبایی! (عکس)
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • جلسه بودجه به حدنصاب نرسید و تعطیل شد+اسامی غایبان