Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@15:56:32 GMT

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۱ خرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۴۸۴۴

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۱ خرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بازار رمز ارزها همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد، اخبار مثبتی که ارائه می‌شود توان رشد بازار را ندارد، یکی از محدوده‌های بازگشتی در سطح ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار است و نقطه دوم سطح ۲۰ هزار دلار که کمی بعید می‌رسد به این سطح برسد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ دوشنبه ۳۱ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین ۳۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۹۸۸ دلار اتریوم ۲.۰۸۷ دلار بایننس کوین ۳۲۱ دلار کاردانو ۱.۳۵ دلار دوج کوین ۲۶ سنت ریپل ۷۱ سنت پولکادات ۱۹ دلار یونی سواپ ۱۹ دلار بیت کوین کش ۵۲۶ دلار لایت کوین ۱۴۶ دلار

(منبع: ارز دیجیتال)

بازار رمز ارزها همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد، اخبار مثبتی که ارائه می‌شود توان رشد بازار را ندارد، بر اساس برخی از الگوهای تکنکیال احتمال اصلاح بیشتر قیمت بیت کوین وجود دارد، یکی از محدوده‌های بازگشتی در سطح ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار است و نقطه دوم سطح ۲۰ هزار دلار که کمی بعید می‌رسد به این سطح برسد.

بیت‌مین از دستگاه ماینر دوج کوین و لایت کوین جدید خود پرده برداشت

شرکت بیت‌مین Bitmain، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال در جهان، جدیدترین دستگاه استخراج خود با نام L۷ را منتشر کرده است. این ماینر جدید مناسب استخراج لایت کوین و دوج کوین است. مطابق اطلاعات منتشر شده این دستگاه می‌تواند هش ریتی برابر با ۹,۵۰۰ مگاهش بر ثانیه را ارائه دهد و قیمت آن نیز ۱۵ هزار دلار است. گفتنی است که این شرکت اعلام کرده به مشتریان خارجی L۷ تخفیفی ۱۳ درصدی می‌دهد. این دستگاه‌ها قرار است در ماه نوامبر سال جاری به مشتریان تحویل داده شوند.

نمایندگان مجلس اسپانیا به دنبال تسریع در ایجاد یورو دیجیتال

گروهی از نمایندگان حزب سوسیالیست اسپانیا، لایحه‌ای برای تشکیل کارگروه مطالعاتی با همکاری بانک مرکزی اسپانیا در راستای بررسی ایجاد یورو دیجیتال را ارائه کردند. آن‌ها با اشاره ۴ انگیزه خود برای پیشبرد این تحقیقات خواهان تسریع در روند ایجاد یورو دیجیتال شدند. در لایحه آن‌ها یکی از دلایل این ایجاد این کارگروه، راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی و کاهش سرعت استفاده از ارزهای دیجیتال و سایر روش‌های پرداخت غیربانکی عنوان شده است.

گفتنی است که کارشناسان اظهار داشته‌اند اسپانیا صلاحیت قانونی برای ایجاد یورو دیجیتال را ندارد و انحصار عرضه یورو دیجیتال در اختیار بانک مرکزی اروپا و اتحادیه اروپا است.

بانک انگلیس خرید رمزارزها از صرافی‌های Binance و Kraken را ممنوع کرده است

بانک‌های انگلیسی با استناد به نگرانی‌های خاص مربوط به امنیت و همچنین کلاه برداری‌های زیاد در این حوزه، خرید ارزهای رمزنگاری شده را به طور فزاینده ای دشوارتر می‌کنند.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی تایمز ، بانک TSB قصد دارد مشتریان خود را از خرید رمزارز با استفاده از وجوه تحت مدیریت این بانک منع کند. گزارش شده است که TSB نگران کلاهبرداری‌های "بیش از حد" مربوط به صرافی‌های رمزنگاری در کشور است.

اعطای مجوز فعالیت به صرافی‌های رمزارزها در پرتغال

بانک مرکزی پرتغال برای اولین بار به دو صرافی ارزهای رمزنگاری شده این کشور مجوز فعالیت اعطا کرد. پرتغال اوایل سال جاری میلادی قانونی را پیرامون محدودیت فعالیت بسترهای تجارت رمزارزها تصویب کرده بود.

در بیانیه این سازمان صرافی‌های "Criptoloja" و "Mind The Coin" تحت عنوان تأمین کنندگان خدمات دارایی‌های مجازی معرفی شده‌اند.

رئیس صرافی Criptoloja اعلام کرد که درخواست خود مبنی بر دریافت مجوز را در سپتامبر سال ۲۰۲۰ ثبت کرده بودند و حال پس از گذشت نه ماه و طی مسیری سخت موفق به دریافت آن شدند.

صرافی Criptoloja فعالیت خود را طی هفته‌های آتی و با ثبت نام مشتریان آغاز خواهد کرد اما امکان معامله رمزارزها همچنان وجود نخواهد داشت.

اعلام موضع بزرگترین بانک دانمارک در قبال رمزارزها

در تاریخ ۱۸ ژوئن، بانک Danske- مستقر در کپنهاگ- از طریق بیانیه‌ای مواضع خود در برابر تجارت و سرمایه‌گذاری در رمزارزها را تشریح کرد. در ابتدای این بیانیه به اهمیت و پتانسیل بالای فناوری بلاکچین اشاره شد؛ همچنین رمزارزها به عنوان یک فناوری دیجیتال مهم در حوزه خدمات مالی معرفی شدند.

با این وجود معامله رمزارزها یا سایر خدمات مالی مبتنی بر ارزهای رمزنگاری شده از طریق بسترهای معاملاتی این بانک ممکن نخواهد بود. نبود شفافیت مالی، افزایش احتمال انجام جرایم مالی به ویژه پولشویی، عدم وجود نظارت کافی و در نتیجه عدم امکان حمایت از مشتریان، نوسان بالای بازار و مصرف بالای انرژی برای انجام تراکنش توسط بعضی رمزارزها از جمله دلایل این تصمیم‌گیری ذکر شدند.

علیرغم موارد فوق، این بانک اعلام کرد در صورتی که بازار رمزارزها به بلوغ برسد و امکان نظارت بر آن وجود داشته باشد در تصمیم‌گیری خود تجدیدنظر خواهد کرد. همچنین، امکان استفاده از کارت‌های اعتباری این بانک برای معامله رمزارزها همچنان میسر خواهد بود.

تحلیل یک معامله گر رمزارزها از فصل بعدی آلت‌کوین‌ها

در حالی که بیت کوین همچنان نتوانسته بر روی ۴۰ هزار دلار تثبیت شود، تحلیلگر سرشناس – Tyler Swope – اعتقاد دارد فصل بعدی آلت‌کوین‌ها در راه است و زودتر از آنچه که انتظار می‌رود، اتفاق می‌افتد. به اعتقاد وی، تا پایان سال میلادی جاری چند فصل آلت کوین را شاهد خواهیم بود که بزرگترین آن اواسط ماه جولای رخ خواهد داد. بنابر تحلیل این شخص، از ۱۰۰ کوین برتر در CoinGecko، ۷۸ مورد از آن‌ها عملکردی بهتر از بیت کوین داشتند و در ماه جولای رشد زیادی خواهند داشت که در صورت شکستن مقاومت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین آغاز خواهد شد. این تحلیلگر حوزه رمزارزها به الگوی Wycoff اشاره می‌کند که بر اساس آن بازیگران بزرگ در حال جمع‌آوری و خرید در کف قیمتی هستند و با خروج از این فاز، بیت کوین روندی صعودی (گاوی) خواهد داشت.

سازمان غیرانتفاعی جهانی عملیات لبخند اعلام کرد، این سازمان اکنون دارایی‌های دیجیتالی مانند ارز دیجیتال بیتکوین و ارز دیجیتال دوج کوین را می‌پذیرد.

سازمان غیرانتفاعی یک سازمان پزشکی داوطلبانه است که به افراد بیمار و مخصوصاً کودکان کمک می‌کند تا زندگی بهتری داشته باشند.

در تاریخ ۱۸ ژوئیه، یکی از بزرگترین سازمان‌های غیرانتفاعی مستقر در امور داوطلبین جراحی در جهان، به نام عملیات لبخند، نشان داد که این گروه اکنون کمک‌های اهدایی با دارایی‌های دیجیتالی را پذیرفته است.

این سازمان خیریه در سال ۱۹۸۲ با استفاده از کمک‌های مالی، داوطلبان و مشارکت‌های دولتی و خصوصی برای ارتقا زندگی افرادی که در شرایط سختی بسر می‌برند، تأسیس شد. در این اطلاعیه آمده است، کمک‌های ارزهای دیجیتالی به تقویت "مأموریت عملیات لبخند برای افزایش دسترسی به مراقبت‌های جراحی در جوامع محروم در سراسر جهان کمک می‌کند تا بیماران بتوانند زندگی خود را با سلامتی و کرامت بهبود بخشند.

این سازمان غیرانتفاعی نیز با این کار، به لیست رو به رشد شرکت‌های شناخته شده و مؤسسات خیریه که از ارزهای دیجیتالی استفاده می‌کنند، می‌پیوندد. در این بین، سازمان‌های غیرانتفاعی مانند بنیاد تونی هاوک، پروژه اسکیت پارک و سازمان خیریه از کمک‌های مالی با دارایی‌های کریپتویی استفاده می‌کنند.مدیر عامل سازمان لبخند، بیل مگی توضیح داد: "ما احساس کردیم زمان آن فرا رسیده است که فرصتی فراهم شود تا سرمایه گذاران ارزهای دیجیتالی، سخاوت خود را به فرزندان و خانواده‌هایی که نیازمند هستند، گسترش دهند."

نقشه بازار رمز ارزها

منابع: یوبیتکس، کوینبیس، نوبیتکس، ارزدیجیتال، فیندو کریپتوکارنسی

کد خبر 502141

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارز دیجیتال مزرعه استخراج ارز دیجیتال قیمت ارز دیجیتال دستگاه های استخراج ارز دیجیتال دستگاه استخراج ارز دیجیتال ارز دیجیتال در ایران رمز ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال ارز دیجیتال چیست خرید و فروش ارز دیجیتال انواع ارز دیجیتال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال بانک مرکزی هزار دلار بیت کوین دوج کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه

امیدواری به برقراری آتش‌بس در خاورمیانه سبب تثبیت قیمت نفت در روز سه‌شنبه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با وجود ادامه حمله‌ به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، مذاکرات خاورمیانه و امیدواری به برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی سبب شد قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) پس از کاهش در معامله‌های روز گذشته ثبیت شود. این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌هایی از نتیجه نشست بانک فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره بانکی هم هستند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۷ سنت یا ۰.۳درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۷ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز سه‌شنبه با ۳۰ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش با قیمت ۸۲ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

ییپ جون رانگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی گفت: مذاکرات کنونی برای برقراری آتش‌بس احتمالی بین حماس و رژیم صهیونیستی، فعالان بازار را به سمت کاهش بیشتر صرف ریسک ژئوپلیتیک در قیمت‌های نفت سوق داده است، حال آنکه نشست آتی بانک مرکزی همچنین ابهام‌های کوتاه‌مدتی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: حفظ نرخ بالای بهره بانکی برای مدت طولانی می‌تواند سبب افزایش بیشتر ارزش دلار آمریکا شود و در عین حال خطرهایی را برای چشم‌انداز تقاضای نفت ایجاد کند.

از سویی دیگر ادامه حمله‌ حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در جنوب مسیر تجاری کانال سوئز از افت قیمت نفت جلوگیری کرده است و در صورت پیش‌بینی فعالان بازار مبنی بر ایجاد اختلال در عرضه نفت خام، ریسک افزایش می‌یابد.

در بخش اقتصادی هم سرمایه‌گذاران این هفته منتظر بررسی سیاست بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم ماه مه (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) اعلام شود. این در حالی است که تورم مقاوم آمریکا انتظار بازار را برای هرگونه کاهش نرخ بهره از بین می‌برد و می‌تواند ارزش دلار آمریکا را بالا ببرد و تقاضای نفت را مختل کند.

برخی سرمایه‌گذاران با احتیاط پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی را در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ یک‌چهارم درصد افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت