Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@14:09:11 GMT

غرق شدن 99 نفر طی سال گذشته در مازندران

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۴۹۴۰

غرق شدن 99 نفر طی سال گذشته در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در سال گذشته۹۹ نفر از هموطنان (۸۴ مرد و ما بقی زن) در دریا، رودخانه، استخر و کانال غرق شدند.

علی عباسی تصریح کرد : از این موارد  ۵۵ نفر در دریا، ۲۷ نفر در رودخانه، ۸ نفر دریاچه مصنوعی و سد  ۳ نفر استخر شنا، و ۲ نفر کانال و استخر کشاورزی، دریاچه طبیعی، چاه و سایر مکان هر کدام یک نفر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آشنایی با فنون اولیه شنا،آشنایی با محدودیت ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی ترین الزامات قبل از شنا است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است، یادآورشد: شیرجه در آب های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد؛هم چنین ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می دهد.

وی گفت: بررسی دمای آب نیز ضروری است، به عنوان مثال اگر مدت زیادی در آفتاب مانده اید، از وارد شدن ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، علت این توصیه پیشگیری از شوک دمایی است.

عباسی خاطرنشان کرد: به تدریج وارد آب شوید یا ابتدا گردنتان، بعد شکم و قفسه سینه را خیس کنید.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه تنها و در محیط هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید، هشدار داد: در آب و موقع شنا شوخی های خطرناک نکنید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران  افزود: پس از مصرف داروهایی که موجب خواب آلودگی یا شل شدن عضلات می شوند، شنا نکنید.

وی گفت: به هیچ وجه تشت های آب و لگن ها و یا حوضچه های کوچک آب را در جایی که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه رها نکنید.

عباسی تصریح کرد: در حمام و حین استفاده از وان مراقب کودکان و سالمندان باشید.

وی گفت: توانایی خود را در شناکردن بیش از حد در نظر نگیرید. یک سوم قربانی های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران  با بیان اینکه در صورت مواجه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید، افزود: برای نجات یک غریق اول امنیت خود را در نظر بگیرید. از پشت به غریق نزدیک شوید و از او بخواهید تقلا نکند.

وی  خاطرنشان کرد: پس از رساندن غریق به ساحل، سریع با اورژانس تماس بگیرید.

عباسی گفت: مراقب شکستگی های گردن باشید.؛در بسیاری از موارد شیرجه زدن در آب‌های کم عمق به دلیل شکستگی گردن مرگ فرد را به دنبال دارد.

وی گفت: بسیاری از رودخانه ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند؛ به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می شود، بنابراین توصیه می کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۸۴۹ هزار تردد طی تعطیلات اواسط اردیبهشت در محور‌های مازندران

حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: برابرآماربدست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شماری منصوب درمحور‌های استان مازندران طی ایام تعطیلات اواسط اردیبهشت امسال نشان می‌دهد تردد انواع وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان در حدود ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه هفته گذشته افزایش داشته و به بیش از ۸۴۹ هزار تردد رسیده است.

او افزود: از این میان تردد در محور سوادکوه به بیش از ۱۶۵ هزار تردد، در محور هراز بیش از ۱۶۳ هزار تردد و در محور کندوان بیش از ۱۵۱ هزار تردد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در طی بازه زمانی مذکور محور‌های کریدور بزرگراهی ساری تا محمود آباد پر تردد‌ترین محور‌های استان مازندران بوده اند.

پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ روز جمعه ۱۲ اردیبهشت بوده که در ساعت مذکور بیش از ۱۴۶ هزار تردد از وسایل نقلیه به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۸۴۹ هزار تردد در تعطیلات نیمه اول اردیبهشت در جاده‌های مازندران
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • ثبت بیش از ۸۴۹ هزار تردد طی تعطیلات اواسط اردیبهشت در محور‌های مازندران
  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • شهرستان تکاب میزبان اولین اردوی ۴ روزه آماده سازی تیم نجات غریق آقایان
  • ۷ موردی که همین الان باید از شرشان خلاص شوید! پشیمان نمی‌شوید!
  • سد دز سرریز شد/ بوستان های ساحلی دزفول غرق شدند + فیلم
  • سد دز سرریز شد/ بوستان های ساحلی دزفول غرق شدند