Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محسن حیدری روز دوشنبه در دیدار با فرماندار سراوان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهارداشت: پارسال میزان ساعات آفتابی سراوان نسبت به سال قبل آن بیش‌از  ۲۲۶ ساعت افزایش یافته است.

وی افزود: داده‌های تاریخچه‌ای سراوان نیز نشان می‌دهد که این شهر بعد از نصرت آباد دومین شهر آفتابی سیستان و بلوچستان است اما با توجه به کمتر بودن روزهای همراه با پدیده‌های خاکدار در سراوان، این شهر مستعدترین شرایط برای تولید برق خورشیدی در استان را  دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ابرناکی پایین، ساعت آفتابی بالا، دمای مناسب در اکثر اوقات سال و پدیده‌های خاکدار کم نسبت به سایر نقاط استان سبب شده تا سراوان مستعد تبدیل به قطب تولید انرژی برق از تابش خورشید شود.

وی بیان کرد: سراوان از نظر وزش باد نیز جزو شهرهای بادخیز سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود که هم بادهای شمالی و هم بادهای جنوبی-جنوب غربی این شهر را در طول سال تحت تأثیر قرار می‌دهند.

حیدری تصریح کرد: به طور میانگین تعداد روزهای همراه با بیشینه باد ۲۵ کیلومتر بر ساعت در سراوان حدود ۲۳۰ روز است.

وی به وضعیت خشکسالی در سراوان اشاره کرد و گفت: هم‌اینک بیش‌از ۹۳ درصد از مساحت شهرستان سراوان دچار درجات مختلف خشکسالی است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از ابتدای سال زراعی جدید یعنی مهرماه گذشته تا کنون تنها ۶٫۹ ملیمتر باران در سراوان باریده به طوریکه این شهر در حدود ۹ ماه اخیر کم باران ترین شهرستان استان بوده است.

وی تصریح کرد: سال زراعی گذشته تا این موقع بیش‌از ۱۳۹ میلیمتر باران در سراوان باریده بود اما حالا میزان بارش‌های این شهرستان کاهش قابل توجهی داشته است.

فرماندار سراوان نیز در این دیدار با اشاره به پیامدهای ناگوار خشکسالی و کاهش بارندگی در استان گفت: خشکسالی و کم بارشی به صورت مستقیم اشتغال و معیشت بسیاری از مردم سراوان را تحت تأثیر قرار داده و سبب شده تا میزان تولیدات کشاورزی منطقه نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

سعید تجلیلی افزود: باید برنامه‌ریزی‌های کلان توسعه به سمت سازگاری با اقلیم پیش برود طوریکه کم بارشی و یا خشکسالی آثار و پیامدهای زیادی بر معیشت مردم نداشته باشد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سراوان خشکسالی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سراوان خشکسالی سیستان و بلوچستان سراوان خشکسالی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید

محسن حیدری اظهار کرد: معمولاً بارش‌های بهاری با توجه به انرژی بالای همرفتی سیستم ناشی از امواج جوی کم دامنه باعث رخداد رگبار باران، رعدوبرق شدید و تندباد شدید لحظه ای همراه با بارش تگرگ می‌شود که می‌تواند مخاطرات جوی خطرناکی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: از ویژگی های این نوع سیستم توزیع غیر همگون بارش به صورت نقطه ای در محل های مختلف در مساحت کوچک با شدت بالا است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از ۳۲ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد، که میزان بارش از مرکز تحقیقات زاهدان ۲۵، چاه رحمان از توابع زاهدان ۴۰، سیادک ۱۵.۴، نصرت آباد ۴.۷، میرجاوه ۲۲، زابل ۰.۹، زهک ۴.۸ میلی متر بوده است.

وی بیان کرد: بارش‌های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد، که باعث رخداد رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

حیدری عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد. شمال سیستان و بلوچستان از جمعه وزش باد برخی ساعات بادشدید و گردوخاک انتظار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد